Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد جنیدی، رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از کلرزنی 4 میلیون و 177 هزار و 500 لیتر آب در مسیر راهپیمایی اربعین در عراق خبر داد.

اخبار اجتماعی ایران/ احمد جنیدی با اعلام این خبر گفت: در مدت راهپیمایی اربعین در عراق، 10 هزار و 617 مورد بازدید بهداشتی و 4 هزار و 119 مورد کلرسنجی از شبکه های توزیع و مخازن آب انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به دیگر اقدامات در این خصوص اشاره کرد و گفت: سنجش انجام شده با تجهیزات پرتابل ۳۴۰۴ مورد، نظارت بر طبخ و توزیع غذای زائرین ایرانی ۳۰۲۱ مورد، آموزش به زائرین در خصوص بهداشت محیط، بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی ۴۲۰۰۲ نفر، آموزش به خادمین موکب ها در بحث بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی ۱۳۰۲۶ نفر و مداخلات بهداشت محیطی جهت اصلاح سیستم آبرسانی، پساب و پسماند موکب ها ۱۷۸۶ مورد، از دیگر اقداماتی است که در راهپیمایی اربعین حسینی انجام شد.

جنیدی به تشریح مهمترین فعالیت های بهداشت محیط در چهار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ایلام، اهواز و آبادان منتهی به سه پایانه مرزی مهران، چذابه و شلمچه تا دهم آبان ماه پرداخت و گفت: آموزش خادمین و شاغلین مواکب و مراکز و اماکن بین راهی و محل های اسکان زائرین در زمینه بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و بهداشت محیط محل ۱۸۸۸ نفر، بازدید و نظارت بهداشتی بر مواکب، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و پخت مواد غذایی، محل پخت غذای زائرین، محل های اسکان زائرین، پایانه های مسافربری داخلی و مرزی و سرویس های بهداشتی پایانه ها و مسیر تردد زائرین ۳۴۹۹۲ مورد، کنترل و نظارت بر پخت و توزیع غذای زائرین ۴۰۵۲ مورد، خروج مواد غذایی مشکوک به فساد و غیر بهداشتی از سطح عرضه و مصرف ۸۱۹۳ کیلو گرم، نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک به فساد و غیر بهداشتی ۲۸۷ مورد، نمونه برداری میکروبی آب ۸۷۶ مورد، کلرسنجی آب مصرفی مواکب و مراکز و اماکن ۹۹۵۸ مورد، سنجش عوامل محیطی با تجهیزات پرتابل بازرسی ۳۸۰۹ مورد، بازدید مشترک با سایر دستگاه های درگیر برنامه از جمله ستاد اربعین، شهرداری ها، سازمان دامپزشکی و نیروی انتظامی ۲۲۵ مورد و برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه های مرتبط ۲۰۷ جلسه که در استان های مذکور برگزار شد./ ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود