Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@07:15:24 GMT

داوران دومین دوره­ی جایزه­ ادبی احمد محمود معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۶۰۰۸۱

داوران دومین دوره­ی جایزه­ ادبی احمد محمود معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر دبیری دومین دوره از جایزه ادبی احمد محمود با مهدی یزدانی­خُرم خواهد بود. مانند سال گذشته در دو رشته­ داستان کوتاه و رمان برگزیدگان خود را اعلام خواهد کرد.

بنا بر توضیح دبیر جایزه تمام رمان­ها و مجموعه­ داستان­های منتشرشده به سالِ 1396 در یک نظرسنجی میان منتقدان و نویسندگان و کارشناسان ادبیات به داوری گذاشته شده و طیِ چند مرحله و با تحیلی آماری به ده نامزد خواهند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانندِ سالِ گذشته. در این مرحله داوران نهایی هر ده کتاب را بررسی کرده و سپس به پنج نامزد نهایی و در نهایت به برگزیده رای خواهند داد.

امسال با تصمیم هیات موسسِ این جایزه یعنی کامران محمدی، محمدحسن شهسواری و مهدی یزدانی­خُرم تیمِ از چهره­های جدیدی برای داوری دعوت شده است تا نگاه­های دیگر نیز در جایزه حضور داشته باشد. ترکیبی که درش چهره­های شناخته­شده­ی دانشگاهی نیز حضور دارند.

بر همین اساس در بخشِ رمان داورانِ نهایی عبارت­اند از محمد حسینی (داستان­ نویس و منتقد)، کامران سپهران (دکترای پژوهش هنر ، جریان شناسِ رمان ایرانی و منتقدِ هنری و ادبی)، و امیر نصری (دکترای فلسفه­ی هنر، پژوهش­گر و زیبایی­شناس)

و در بخشِ مجموعه ­داستان نیز بهناز علی­پور گسگری (داستان­نویس، مدرسِ دانشگاه و منتقد)، رضا زنگی ­آبادی (داستان­نویس و منتقدِ ادبی) و محمد طلوعی ( داستان­نویس و منتقدِ ادبی) داوری نهایی را برعهده خواهند داشت.

کد خبر 4448692 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد محمود جایزه ادبی کتاب و کتابخوانی ترجمه ادبیات کتاب و کتابخوانی بازار نشر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اربعین حسینی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادبیات جهان معرفی کتاب گردشگری جشنواره مد و لباس فرهنگ عمومی باستان شناسی تجدید چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور

اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته از سراسر کشور به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) در بخش داستان اعلام شد و نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در این فهرست وجود دارد .

مرتضی مزینانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت : فرایند انتخابِ اعضای باشگاه قاف در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شد و در نهایت ۵۳ نفر به عنوان اعضای منتخب داستان به باشگاه رویش استعدادهای برتر نوجوان ادبی (قاف) کانون پرورش فکری راه پیدا کردند.

تربیت نسل نو شاعران و نویسندگان متعهد در حوزه کودک و نوجوان و برنامه‌ریزی ۳ ساله برای رشد و بالندگی آینده‌سازان با بهره‌گیری از شیوه‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت‌های صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای آگاهی‌های اعضا، از جمله اهداف این حرکت فرایندمحور ادبی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند