Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-03@20:40:31 GMT

روش های تمیز کردن محصولات چرمی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۶۰۳۵۲

روش های تمیز کردن محصولات چرمی

رکنا: این ۱۱ روش در نگهداری و تمیز کردن محصولات چرمی کاربرد فراوانی دارد.

وسایلی که از چرم تهیه شده‌اند، نفیس هستند و برای بالا بردن دوام‌شان نیاز به مراقبت بیشتری دارند. در غیر این صورت ظاهر زیبایشان را از دست می‌دهند و باید قید هزینه‌ای را که برای خریدشان صرف کرده‌اید، بزنید و کالای جدیدی بخرید. در این مقاله با روش‌های نگهداری و تمیز کردن محصولات چرمی آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراقبت در برابر رطوبت

چرم نسبت به رطوبت حساس است و اگر در محل تاریک و مرطوبی نگهداری شود احتمال کپک زدن آن وجود دارد. به همین دلیل هیچ وقت لباس یا کیف و کفش چرمی را در حالی که خیس است داخل کمد یا جعبه نگذارید. می‌توانید رویه آن را با استفاده از یک پارچه تهیه شده از الیاف طبیعی که جنس لطیفی دارد خشک کنید. اگر قسمت‌های داخلی محصول خیس شده‌اند، آن را در معرض هوا قرار دهید و وقتی مطمئن شدید کاملا خشک شده است و نم ندارد داخل کمد قرارش دهید.

مراقبت در برابر گرد و خاک

۱۱ روش نگهداری و تمیز کردن محصولات چرمی

 

یکی دیگر از مواردی که باید نسبت به آن حساس باشید، گرد و غبار است. نشستن گرد و غبار روی انواع کیف دستی و دوشی چرم مردانه یا سایر محصولات تهیه شده از چرم عمر این کالاها را پایین می‌آورد. به همین دلیل هرگز این موارد را بدون کاور پارچه‌ای داخل کمد نگذارید. در صورتی که متوجه نشستن گرد و غبار شدید با یک پارچه نخی لطیف و خشک گرد و غبار را از سطح محصولات پاک کنید.

نکته: نگهداری از محصولات چرمی داخل کاور پلاستیکی خطرناک است، چون این کاورها می‌توانند رطوبت کیف یا کفش را حبس کنند و باعث کپک زدن وسایل چرمی شما شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود از کاورهای پارچه‌ای استفاده کنید.

عجله نکنید

اشتباه رایج بسیاری از افراد علاقه‌مند به محصولات چرمی این است که بعد از واکس زدن به چرم فرصت کافی برای جذب واکس را نمی‌دهند و فورا از آن استفاده می‌کنند. بهتر است یک شب قبل از استفاده از کیف یا کفش چرمی‌تان آن را واکس بزنید و بگذارید واکس به خوبی به خورد محصول برود. در غیر این صورت احتمال اینکه گرد و غبار بیشتری به دلیل رطوبت واکس روی آن بنشیند یا رنگ آن تیره شود، وجود دارد.

آفتاب‌زده نشود

محصولات چرمی نسبت به آفتاب حساس هستند و تاثیرات مخرب نور آفتاب بر روی چرم‌ها جبران ناپذیر است. به همین دلیل توصیه می‌شود روزهای آفتابی بهار یا تابستان را بدون حضور کیف و کفش چرمی و ترجیحا با استفاده از وسایل پارچه‌ای یا حصیری سپری کنید. در سایر فصل‌ها نیز بهتر است وسایل چرمی‌تان را تا حد امکان در معرض نور خورشید قرار ندهید.

عطر نزنید

خیلی‌ها به جای اینکه عطر را روی بدن‌شان اسپری کنند، آن را روی لباس می‌زنند. این کار شاید برای کیفیت لباس‌های پارچه‌ای مشکل خاصی ایجاد نکند، اما به لباس‌های چرمی آسیب جدی می‌زند. الکل و سایر مواد تشکیل دهنده عطر باعث از بین رفتن کیفیت چرم شده و می‌توانند روی رنگ آن تاثیر بگذارند و باعث تغییرش شوند.

چرم را تحت فشار نگذارید

همیشه برای لباس‌ها یا کیف و کفش چرمی‌تان فضای مناسبی را در نظر بگیرید. برای مثال نباید هیچ وقت کت یا اورال چرمی‌تان را روی رگال بین انبوهی از لباس‌های دیگر قرار دهید که به آن فشار می‌آورد. همچنین نباید روی کیف و کفش‌تان، کیف و کفش‌های دیگری قرار دهید.

فشار باعث تغییر فرم و ترک برداشتن چرم می‌شود. اگر دوست دارید فرم محصولات چرمی‌تان به خوبی حفظ شود، می‌توانید طی مدتی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، داخل‌شان را با روزنامه یا تکه پارچه پر کنید.

نگذارید خشک شود

چرم استعداد خشک شدن و ترک خوردن دارد؛ اما کافی است هر چند وقت یک بار با استفاده از واکس چرم آن را برق بیندازید تا هم مثل روز اولش زیبا شود و هم مانع از ترک خوردن سطح آن شوید. بعضی افراد می‌گویند استفاده از روغن بچه هم برای چرب کردن محصولات کوچک‌تر مثل کیف پول چرم زنانه و دخترانه مفید است؛ اما اگر امکانش را دارید بهتر است سراغ واکس چرم بروید.

اگر لک شد

۱۱ روش نگهداری و تمیز کردن محصولات چرمی

 

افتادن لکه روی لباس‌های چرمی و از بین نبردن آن باعث خراب شدن این لباس‌ها می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود در صورت لک شدن این وسایل، ابتدا با یک دستمال خشک پاک‌شان کنید. اگر با دستمال خشک درست نشدند، می‌توانید سراغ یک پارچه مرطوب که به مقداری مایع ظرفشویی یا صابون آغشته شده است، بروید. در صورتی که با این کار هم لکه برطرف نشد، لباس را به خشکشویی بسپارید و از دستکاری کردن آن بپرهیزید.

نحوه درست کردن پاک‌کننده طبیعی

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن یک محلول خانگی برای تمیز کردن چرم ساخت، ترکیب یک قاشق مربا خوری شامپوی بچه با یک پیمانه آب ولرم و سه قطره سرکه سفید است. یک اسفنج یا پارچه نخی سبک را به این محلول آغشته کنید و ابتدا قسمت کوچکی از چرم را که در معرض دید نیست پاک کنید. چند ساعت صبر کنید و اگر نتیجه مطلوب بود، سایر قسمت‌ها را هم به همین روش تمیز کنید. بعد از این کار حتما سطح چرمی محصول را با استفاده از پارچه خشک رطوبت‌زدایی کرده و آن را در دمایی حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا خشک شود.

سشوار نکنید

یکی از روش‌های تمیز کردن جیر و نبوک و خشک کردن رطوبت‌شان استفاده از سشوار با حرارت پایین است؛ این روش اما برای خشک کردن محصولات چرمی مثل این است که قیچی را بردارید و به جان لباس‌تان بیفتید. برای خشک کردن این محصولات به هیچ وجه سراغ وسایل گرمایشی نروید. روی شوفاژ انداختن، خشک کردن با سشوار و حتی در معرض آفتاب قرار دادن محصولات چرمی اشتباه محض است.

استفاده از گوش پاک‌کن

همیشه جاهایی از کیف، کفش یا لباس‌ها هستند که دسترسی به آن‌ها آسان نیست. برای مثال کناره‌های بند کفشهای چرمی یا گوشه دسته‌های کیف‌ها دسترسی مناسبی برای پاک شدن ندارند. برای اینکه بتوانید این نواحی را تمیز کنید، یک گوش پاک‌کن بردارید. یک طرف آن را مرطوب کرده و طرف دیگر را خشک بگذارید. با استفاده از قسمت مرطوب نواحی کوچک لباس‌های چرمی را از گرد و غبار و لکه پاک کنید و بعد با استفاده از طرف خشک گوش پاک‌کن رطوبت را از بین برده و مانع کپک زدن محصول شوید.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عکس های وحشتناک از آتش سوزی برج بلند مرتبه در مشهد + جزییات شکایت 2 دانشجوی دختر از مامور گشت ارشاد رد شد ! پایان اقدامات شوم زن مطلقه در مغازه های مانتو فروشی تهران جوان مرموز با دانشجویان آبادانی چه کرد؟! خودسوزی مرد کرمانشاهی در میدان آزادی! + جزییات برنج بدجوری گران شد! اقدام بی شرمانه پزشک بجنوردی ! مخفی شدن از خدا در خوردن یک غذای خاص! پاسخ قاطعانه سردار سلیمانی به ترامپ + سند راننده اتوبوس از لج مسافر زن فاجعه رقم زد / لحظه به لحظه حادثه + فیلم حقوق بازنشستگان یک میلیون تومان اضافه می شود !؟ قتل دختر دانشجوی سال اولی در دانشگاه + عکس بازیگر مشهور سینما سر جای پارک دعوا کرد و به زندان رفت +عکس پوشش و حجاب زنان تهرانی برای این مرد با دستانی خون آلود فرقی نداشت! + فیلم مصاحبه و عکس زنم تصاویر بدون لباسش را به مردان غریبه فرستاد / فاصله سنی ما زیاد بود مرد میهمان نیمه شب پنهانی وارد اتاق عروس و داماد شد خوشحال ترین خر پیکان سوار + فیلم دیدنی تجاوز به دختر 18 ساله توسط تکنیسین اورژانس در آمبولانس مردی را جلوی چشمان منشی اش گروگان گرفتند / در تهران رخ داد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه روزنامه کیف و کفش گرد و خاک گرد و غبار لباس کن محصولات چرمی عکس فیلم مرد روزنامه دختر ایران شهرستان قتل کودک زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند

به گزارش خبرآنلاین ؛محمدعلی نیکبخت در پایان جلسه هیئت در پاسخ به سؤال مبنی بر کنترل قیمت بازار گوشت و مرغ گفت: «برای تنظیم بازار بسترسازی تولید را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از طریق یکنواختی تولید، نوسانات بازار را از نظر کمی و قیمتی به حداقل برسانیم. عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

ایلنا در خبری نوشت: وزیر کشاورزی با بیان اینکه برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در حوزه تخصیص ارز کالاهای اساسی در سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۲ بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت با اشاره به اینکه تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان ۷۰ هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است، یادآورشد: در هیچ میوه فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

وی بیان داشت: وقتی حداکثر سازی تولید اتفاق می‌افتد قطعا بر اساس قانون عرضه و تقاضا، قیمت به تعادل می‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تک به تک محصولات را رصد می‌کنیم، گفت: برنامه تولید و تنظیم را بررسی می‌کنیم و بر اساس پیش بینی‌های که صورت می‌گیرد اگر مازاد بر نیاز داشته باشیم ما بدون هیچ گونه محدودیتی صادرات محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

نیکبخت در مورد خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: تمام تلاش ما این است که محصولات کشاورزی را به سمت صنعت، بازرگانی و تجارت گره بزنیم این موضوع در سال ۱۴۰۲ در دستور این وزارتخانه بود و امسال هم با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تجربه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به دست آوردیم در سنوات آینده با حداقل خطا این پروژه را اجرا می‌کنیم، اضافه کرد: صنایع غذایی هم به عنوان بخشی از زنجیره تولید که مسئولیت فرآوری خام محصولات کشاورزی را برعهده دارد مورد توجه ما است و باید در خدمت تولید کننده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: با هماهنگی که با صاحبان صنایع به صورت مرتب انجام می‌شود به دنبال آن هستیم که آن‌ها به سمتی بروند که محصولات مازاد کشاورزان را بخرند.

نیکبخت افزود: در مورد برخی از محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و دانه‌های روغنی سیاست ما بر این است که تا می‌توانیم دولت به عنوان خرید تضمینی ورود پیدا نکند تا بازرگانانی که کار واردات این محصولات را انجام می‌دهند و یا کارخانجاتی که محصولات در این حوزه تولید می‌کنند، محصولات کشاورزان را خریداری و فرآوری کنند.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901820

دیگر خبرها

  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور