Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: در راستای اجرای این طرح , بیش از بیست هزار نفر از شهروندان با اولویت کارمندان دولت و خانواده آنها و سازمانهای مردم نهاد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

مریم بیدخام افزود: با توجه به فاصله اطلاعاتی و مهارتی بین نوجوانان و جوانان با والدین از یکسو وتنوع وتخصصی شدن رسانه های جدید، لزوم ارتقای مهارت های سوادرسانه ای ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر از سواد رسانه ای ، به عنوان سواد جدید یاد می شود اظهار کرد: با افزایش سطح دسترسی به فضای مجازی، آسیب های اجتماعی نوپدید در جامعه بروز کرده است که میزان سواد رسانه ای کاربران، در کاهش این نوع آسیب ها موثر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: افزایش سواد رسانه ای مخاطبان به یک ضرورت در سیاستگذاری های فرهنگی تبدیل و در همین راستا نرم افزاری تحت عنوان 'مجازیار' طراحی شده است.

مریم بیدخام افزود: نرم افزار تلفنی همراه مجازیار فرصتی است که با کمک آن می توان برای شناخت دنیای مجازی از آن استفاده کرد و در این نرم افزار مخاطب در فضایی پویا، جذاب و متنوع می تواند از طریق ویدیو، پادکست، عکس نوشت و غیره آموزشهای لازم و مورد نیاز را دریافت کند.

وی ادامه داد: این طرح توسط دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور در استان انجام می شود.

گفتنی است، اپلیکیشن مجازیار یک دوره آموزشی جامع برای صیانت از خانواده ها در فضای مجازی است که توسط سازمان اجتماعی وزارت کشور در سراسر کشور در حال اجرا است.

دسترسی به این نرم افزار از طریق سایت www.majazyar.ir و یا دانلود اپلیکیشن امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سواد رسانه استان قزوین اموزش فضای مجازی علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: گروه همخوانی قرآن مدرسه علمیه دارالسلام به منظور انس بیشتر مخاطبان با آیات قرآن و آشنایی با مفاهیم بلند آن و ورود این کتاب آسمانی به عرصه‌های مختلف زندگی از سال ۹۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این گروه ۲۲۰ نفره همگی از طلاب نوجوان و جوان هستند که آیات کلام الله مجید را همخوانی کردند، ادامه داد: این برنامه پیرو تاکید معاون محترم امور عمرانی استاندار و دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، با مشارکت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه ریزی و اجرایی شد.

این مسئول گفت: این گروه به مدت ۲ روز در قزوین اقامت داشتند و در تعدادی از بنا‌های تاریخی شهر قزوین شامل دولتخانه صفوی، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی (ع)، حسینیه امینی‌ها و مدرسه علمیه صالحیه برنامه خود را تولید و ضبط کردند.

خزائلی به پخش این برنامه قبل از اذان مغرب از شبکه یک سیما اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۸ اثر فاخر تلویزیونی از این گروه تولید و در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شده که مورد توجه و تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جمعه، آخرین مهلت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ در قزوین
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • افتتاح مرحله سوم محور نسیم شمال قزوین
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین