Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فاطمه مهاجرانی معاون وزیر آموزش پرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه تاسیس خانه علوم پایه اظهار داشت: این طرح تحت عنوان «خانه علوم پایه» برای دانش‌آموزان متوسطه اول سراسر کشور طراحی شده است. البته این طرح تنها مختص استعدادهای درخشان نیست، بلکه مرکزیت آن با استعدادهای درخشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ طرح خانه علوم پایه به همه دانش‌آموزان مدارس سرویس می‌دهد و تمام بچه‌هایی که علاقه‌مند به علوم پایه هستند می‌توانند در این راستا به فعالیت بپردازند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در زمینه ایجاد بستر مناسب برای فعالیت دانش آموزان در خانه علوم پایه گفت: در راستای استفاده از ظرفیت های خود دانش آموزان و والدین آن ها در خانه علوم پایه، جلساتی را در نظر گرفته ایم که طی آن،‌ افراد مختلفی به سخنرانی می پردازند.

وی اضافه کرد:‌ در جلساتی که در خانه علوم پایه برگزار خواهد شد، قرار است مسائل مختلفی مطرح شود، همچنین در این جلسات در راستای حل مسائل و موضوعات مختلف نیز بحث و گفتمان صورت خواهد گرفت. برگزاری جلسات گفت و گو پیرامون موضوعات مختلف نیز در خانه علوم پایه در نظر گرفته شده است.

مهاجرانی تصریح کرد: در کنار جلسات خانه علوم پایه که پیش‌تر به آن اشاره شد، فعالیت هایی در راستای اطلاع رسانی در حوزه های جدید علم و فناوری برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است که می تواند بستر مناسبی برای ایجاد انگیزه دانش آموزان به شمار رود. همچنین این فعالیت ها می تواند منجر به افزایش رغبت آنان برای تحصیل در حوزه علوم پایه شود.

گفتنی است طرح راه اندازی خانه علوم پایه در 29 مهرماه سال جاری رسانه ای شد، این طرح برای دانش‌آموزان متوسطه اول سراسر کشور در نظر گرفته شده و قرار است بر اساس آن، بستر و فضای استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزان در حوزه علوم پایه افزایش پیدا کند. به گفته فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان،‌ این طرح قرار است در وزارت علوم مطرح شود،‌ همچنین تفاهم‌نامه‌ای نیز با دانشگاه‌های علامه، شهید بهشتی و تهران در راستای تقویت حوزه علوم انسانی در حال انعقاد است.

انتهای پیام/

31 / 167 فاطمه مهاجرانی استعدادهای درخشان دانش پژوهان جوان خانه علوم پایه مدارس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استعدادهای درخشان دانش پژوهان جوان مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۶۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه تاکید کرد.

کلام‌الله صفری ۱۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با ایسنا به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم تاکید کرد و گفت: ضروری است جایگاه معلم در جامعه تقویت شود و نگرش مردم به معلم، باید نگرش نسبت به انبیا باشد.

وی به ایجاد انگیزه در معلمان برای ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم در استان داریم و برای انتخاب معلم نمونه، ۶ هزار و ۱۹۸ مشارکت کردند و با ارزیابی انجام گرفته ۸۰۵ نفر به مرحله منطقه‌ای و در ادامه نفر۵۹ به مرحله استانی راه یافتند و نهایتا ۴ نفر انتخاب و به مرحله کشوری راه یافتند.

صفری همچنین از میان مدیران و معاونان و مربیان بهداشت نیز نهایتا ۵ نفر به مرحله کشوری راه یافتند، افزود: تولید محتوای آموزشی، نحوه تدریس، شیوه استفاده از فناوری، ارائه طرح درس، مقبولیت، سابقه بالای ۱۰ سال، اظهارنظر شورای مدرسه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برای دانش‌آموزان و غیره از معیارهای انتخاب معلم نمونه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به تحقق منویات مقام معظم رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در حوزه آموزش و پرورش طی یک سال گذشته، ادامه داد: پخش زنده برنامه سلام معلم توسط صدا و سیمای مرکز اردبیل از اقدامات برجسته این حوزه است.

وی به راه‌اندازی پویش‌های مختلف در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم در سطح استان، تصریح کرد: در سطح استان ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه فعال است که در هفته معلم امسال زنگ سپاس در همه مدارس استان با حضور مقامات استانی به صدا درآمد.

صفری تجدید پیمان با شهدای دانش‌آموز، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با معلمان پیشکسوت، حضور مسئولان در شورای دبیران، راه‌اندازی قرارگاه جهادی فرهنگیان در خیابان معلم اردبیل، ایجاد یادمان شهدای فرهنگیان و دانش‌آموزان، شناسایی معلمان شاخص، کارآمد و سرآمد استان برای حضور دورهمی در صدا و سیما، ایجاد نمایشگاه از دستاوردهای آموزش و پرورش، برگزاری جشن پیوند مسجد و مدرسه، دومین جشنواره معلم خلاق ایل عشایر، شب شعر و غیره از جمله اقدامات و فعالیت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟
  • جزئیات تصحیح برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم