Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:04:31 GMT

هفت روایت از نویسندگان ایرانی درباره مرگ چاپ شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۷۰۹۶۵

هفت روایت از نویسندگان ایرانی درباره مرگ چاپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «گریخته» شامل هفت روایت در باب مرگ، به تازگی توسط نشر پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب در گروه ادبیات ژانری قرار می‌گیرد و با همکاری گروه ادبیات گمانه‌زن و پیدایش چاپ شده است.

این کتاب ۷ داستان از نویسندگان جوان ایرانی را شامل می‌شود که درباره مرگ و موضوعاتی که در گروه ادبیات گمانه‌زن جا می‌گیرند، نوشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«گریخته» هم نام یکی از داستان‌های کتاب است که روی پیشانی این اثر نشسته است.

عناوین داستان‌های این کتاب به ترتیب عبارت‌اند از: «خدمت و خیانت هیولاساز دمشقی»، «یادداشتی در باب جنون به انضمام پرتره‌هایی از مرد جانی»، «بازخوانی زندگی وحشت‌آور آقای هدایت جبرپور در تشییع جنازه‌اش»، «دکتر به واقع چگونه مرد؟»، «تَن»، «رازکاوی تاریخ نحریه» و «گریخته».

داستان‌های این کتاب، گمانه‌زنی در باب مرگ را به هم وصل می‌کنند. هر داستان هم ملغمه‌ای از وحشت و لذت و جستجو به سوی دروازه آخر زندگی دنیایی آدم‌هاست.

در قسمتی از داستان چهارم کتاب با عنوان «دکتر به واقع چگونه مرد؟» می‌خوانیم:

همین که صورت خواب‌رفته دکتر زیر پارچه سفید مخفی شد، انگار بار سنگینی از دوش همه‌مان برداشتند. مشدعلی همان‌طور که زیر لب استغفار می‌گفت، خمیده‌خمیده رفت از کشوی کنسول قرآنی توی روکش ترمه آورد و روی سینه جنازه گذاشت. کبری‌خانم شمعدان‌ها را زمین گذاشت و دست به تسبیح همیشه‌آویزان از چادر دور کمرش برد و شروع کرد زیر لبی دعا خواندن. من که صدایش را نمی‌شنیدم چه می‌گوید، اما هرچه بود باعث اطمینان خاطرش می‌شد.

مشدعلی و زنش همان‌طور که بی‌اختیار نگاه‌شان به توده سفیدپوش روی میز کشیده می‌شد، از اتاق بیرون رفتند. من هم برای آخرین بار نگاهی به اطراف انداختم و پرده‌های گل‌دار و سنگین پنجره قدی رو به حیاط را کیپ کشیدم و اتاق را تاریک‌تر کردم. حالا سالن واقعا شبیه غسالخانه بود. بعد بیرون رفتم و با کلیدی که مشدعلی به طرفم دراز کرده بود، در را قفل کردم و چند بار دستگیره‌اش را بالا و پایین کردم تا مطمئن شوم به این راحتی‌ها وا نمی‌دهد. مشدعلی و زنش را رد کردم که بروند و سفارش کردم حواس‌شان به زنگ در باشد که هر لحظه امکان داشت مامورهای پاسگاه سر برسند.

این کتاب با ۱۰۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4449226 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات ادبیات داستانی ترجمه کتاب و کتابخوانی ادبیات بازار نشر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ادبیات جهان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اربعین حسینی گردشگری معرفی کتاب جشنواره مد و لباس فرهنگ عمومی ادبیات داستانی ادبیات کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم

دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان در برنامه «برمودا» به کامران نجف‌زاده گفت: امکان تولید دایناسور واقعی داریم./مهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناخت گام‌به‌گام و تدریجی جریان اسرائیل
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»