Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از لغو تحریم‌های متقابل آمریکا و ترکیه و رفع تنش سیاسی بین این دو کشور٬ انتظار می‌رود در نیمه نخست ماه جاری میلادی معضلات مرتبط با تحویل هواپیمای اف ۳۵ به ترکیه حل شود. ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ بین الملل آمریکا ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه ملیت، پس از آزادی کشیش برانسون و پایان تنش بین آمریکا و ترکیه و لغو تحریم‌های متقابل٬ وزرای دفاع آمریکا و ترکیه در مورد رفع مشکل تحویل هواپیماهای جنگنده اف 35 باهم رایزنی و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس قرار است اگر اتفاق خاص و غیر منتظره‌ای روی ندهد٬ در نیمه نخست ماه جاری میلادی٬ پنتاگون در گزارش مفصلی به کنگره آمریکا اعلام کند که از دید کارشناسان امنیتی و سیاسی این وزارتخانه٬ تحویل جنگنده‌های اف 35 به آنکارا مشکل خاصی برای امنیت ملی و منافع آمریکا به دنبال نخواهد آورد.

در صورتی که پنتاگون این گزارش را به شکل واضح و مثبت اندیشانه نوشته و کنگره نیز با متن آن موافقت کند٬ نخستین هواپیماهای اف 35 در نوامبر سال 2019 میلادی یعنی دقیقاً تا یک سال دیگر به ترکیه تحویل داده خواهند شد.

پنتاگون قبلاً اعلام کرده بود که خرید سامانه موشکی دفاعی اس 400 روسیه توسط ترکیه یک خطای نظامی است و به خاطر عدم هماهنگی و انطباق این رادارها با سیستم دفاعی ناتو حاضر نیست هواپیماهای  اف35 را به ترکیه تحویل دهد، اما در شرایط فعلی انتظار می‌رود با توجه به پایان تنش‌های سیاسی٬ پنتاگون از این بهانه عقب‌نشینی کند.

 ترکیه در بخش فنی تولید هواپیمای اف 35 تاکنون 900 میلیون دلار خرج کرده و قرار است تا پایان سال 2020 میلادی آموزش 13 خلبان مخصوص این هواپیما که از ترکیه به آریزونای آمریکا رفته‌اند٬ به پایان برسد و همزمان با آن 320 نفر از دیگر نیروهای فنی و مخابراتی مرتبط با این هواپیما در آمریکا آموزش ببینند. قرار است در سال 2020 میلادی هواپیماهای  اف35 به مهمترین عنصر دفاع و قدرت هوایی ترکیه تبدیل شوند و شمار کل هواپیماهای اف 35 نیروی هوایی ترکیه به 116 فروند برسد.

ترکیه در سال 2002 میلادی رسماً به عنوان یکی از شرکای بین‌المللی پروژه تولید هواپیمای جنگنده اف35 عضویت خود را در گروه تولیدکننده این هواپیما اعلام کرد و علاوه بر ترکیه٬ ایتالیا٬ هلند، کانادا٬ نروژ٬ فرانسه٬ دانمارک٬ انگلیس و استرالیا نیز در این گروه حضور دارند.

انتهای پیام/

R1396/P1396/S8,1128,1414/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد

وال استریت ژورنال نوشت: پنتاگون جنگنده‌ها، پهپاد‌های مسلح و سایر هواپیما‌ها را به قطر منتقل می‌کند.

به گزارش انتخاب، این تغییر مکان نیرو‌ها و تجهیزات به دنبال محدودیت‌های اعمال شده بر انجام حملات هوایی از یک پایگاه هوایی که مدت‌ها توسط ایالات متحده در امارات مورد استفاده قرار می‌گرفت، رخ می‌دهد.

امارات متحده عربی در ماه فوریه به ایالات متحده اطلاع داد که دیگر به هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌های آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی اجازه حمله به یمن و عراق را نخواهد داد.

مقامات آمریکایی گفتند که این امر، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشته تا هواپیما‌های اضافی را به پایگاه هوایی العدید در قطر بفرستندبفرستند که محدودیت‌های مشابهی را اعمال نکرده است.

دیگر خبرها

  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)
  • افتتاح فرودگاه بین المللی کربلا در اوایل سال آینده میلادی
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان