Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی شورای شهر تبریز ظهر امروز یک شنبه در عمارت ساعت شهرداری تبریز برگزار شد.

در این جلسه طرح دو فوریتی پیشنهادی سازمان قطار شهری برای اجرای زیرزمینی قطعه آخر از راه آهن دوخطه تبریز - میانه را با اکثریت آرا تصویب کردند. این فاز در داخل شهر تبریز به صورت زیرزمینی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است پروژه راه ‌آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه ‌آهن تهران - تبریز شروع و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان ‌آباد و ائل گلی تبریز به ایستگاه راه آهن تبریز متصل می‌ شود.

عبور خط آهن از محدوده شهری تبریز تبعات منفی درپی دارد

شهردار تبریز در این خصوص با اشاره به تبعات منفی عبور خط آهن از محدوده شهری گفت: پروژه جدید خط آهن تبریز - میانه مانع توسعه تبریز شده و بحران حاشیه نشینی را در پی دارد.

ایرج شهین باهر گفت: بدون شک خط آهن دو خطه تبریز - میانه در جنوب تبریز، ضمن جلوگیری از توسعه شهر باعث ایجاد حاشیه ‌نشینی و ساخت خانه ‌های غیرمجاز می شود.

شهین‌باهر ادامه داد: این طرح پروژه‌ای بزرگ است که در شورای چهارم نیز مطرح شده بود. توسعه تبریز به سمت جنوب شهر است و ناخواسته باید شهر را به آن سمت گسترش دهیم.

مسعودی ‌ریحان عضو شورای شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: مجری این طرح شهرداری نیست و اینکه برای مجری طرح تعیین تکلیف کنیم ممکن است زمان کار را افزایش دهد اما بهتر است جلسه‌ای برگزار کنیم و آنها را قانع کنیم.

پروژه خط آخر راه آهن میانه- تبریز باید زیرزمینی اجرا شود

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز در این خصوص گفت: پروژه خط آخر راه آهن میانه- تبریز باید زیرزمینی اجرا شود.

محمد اشرف نیا ادامه داد: موضوع قطار میانه- تبریز در دو خط به سال های گذشته برمی‌گردد که قطعه ۱۰ در داخل شهر است و قرار شد این خط زیرزمینی اجرا شود.

وی ابراز داشت: در اطراف اتوبان شهید کسایی ۲۵ متر خاکریزی برای بالا آمدن قطار شهری شده که ممکن است باعث حوادث عجیبی شود.

عضو شورای شهر تبریز افزود: خط پیشنهادی این کمیسیون از منطقه خاوران وارد تبریز و در ضلع جنوبی امتداد اتوبان شهید کسایی ادامه می یابد و در تونلی به طول ۹ کیلومتر در ترمینال با قطار شهری تبریز متصل و در نهایت به ایستگاه فعلی راه آهن می رسد.
اشرف نیا ادامه داد: شورای اسلامی تبریز باید مانع از رو زمینی کار شدن این طرح شده و جلوی هزینه های گزاف و اثرات مضر اجرای آن را بگیرد.

در ادامه دو فوریت این طرح با اکثریت رای اعضای شورای شهر تبریز به تصویب رسید.

کد خبر 4449802

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز راه آهن شورای شهر تبریز میانه اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران یوم الله 13 آبان بوشهر گرگان مشهد راهپيمايي 13 آبان شیراز سنندج شهرکرد موکب پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز

شهردار منطقه شش تبریز از توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر اصلی و فرعی این منطقه طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، رضا جان‌فشان نوبری صبح امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: در راستای تسهیل تردد وسایل نقلیه، ارتقای ایمنی و بهسازی معابر، روکش مکانیزه و دستی آسفالت در سطح معابر شهرداری منطقه شش تبریز، تاکنون به میزان ۲۸۸۰ تن آسفالت طی هفته گذشته توزیع شده است.

وی افزود: علاوه بر روکش مکانیزه، عملیات لکه‌گیری و مرمت آسفالت به صورت مستمر و هفتگی در سطح منطقه توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه شش تبریز و کارگاه امانی خدمات شهری در حال انجام است.

شهردار منطقه شش تبریز خاطرنشان کرد: در این طرح، بهسازی معابر از جمله مسیرهای سه‌راهی فرودگاه، جاده کندروی قوناخلارباغی، شهرک امام خمینی (ره)، کوی پلیس و شهرک شهید دکتر بهشتی، خیابان خطیب، جاده سنتو و مایان به صورت مکانیزه و دستی بهسازی و مرمت شده است.

جان‌فشان نوبری تصریح کرد: بهسازی معابر اصلی و فرعی به ویژه محله‌های این منطقه از اولویت‌های مهم منطقه قرار دارد و برای عمران و نوسازی معابر و محلات، برنامه‌های مختلفی بر مبنای دستورالعمل‌های تعیین شده است.

کد خبر 751022

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • برگزاری همایش توجیهی و آموزشی زائران حج تمتع در تبریز
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح