Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایی گفت: هم اکنون ۱۰هزار محقق و دانشمند از ۶۸ کشور دنیا عضو شبکه جهانی یوسرن هستند.

 

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری شبستان، «نیما رضایی» در خصوص کنگره بین المللی شبکه جهانی یوسرن 2018 و چهارمین جشنواره بین المللی نقاشی برای کودکان بیمار گفت: همایش بین المللی یوسرن و چهارمین جشنواره نقاشی برای کودکان بیمار در کشور ایتالیا برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موسس و رییس پژوهشگاه یوسرن با بیان اینکه شبکه جهانی آموزش و پژوهش های جهانی یوسرن از سه سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: با توجه به اینکه اینجانب در لیست یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته اند با سایر دانشمندان در خصوص جهان بدون مرز صحبت کردم و شبکه جهانی یوسرن فعالیت خود را برای اشاعه دانش در دنیا آغاز کرد.

 

وی گفت: شبکه جهانی یوسرن در سه سالی که از آغاز فعالیت آن گذشته توانسته به اهدافی که برای 10 سال ابتدایی فعالیت گذاشته شده بود، برسد.

 

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر از 68 کشور دنیا بیش از 10 هزار محقق و دانشمند در علوم مختلف عضو شبکه جهانی یوسرن هستند، بیان کرد: در این شبکه هم اکنون بیش از 350 نفر از دانشمندان یک درصد دنیا و 13 نفر از برندگان جایزه نوبل و 2 نفر از برندگان جایزه ابل جزو پژوهشگران شبکه یوسرن می باشند.

 

معاون مرکز تحقیقات نقص ایمنی گفت: تاکنون بیش از 300 مقاله با عنوان یوسرن در مجلات معتبر علمی چاپ شده و بیش از 50 تفاهم نامه رسمی با دانشگاه های مختلف دنیا منعقد شده است.

 

رضایی با بیان اینکه اولین همایش یوسرن با حضور بیش از 1200 نفر از پژوهشگران جوان در دانشگاه تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: جشنواره یوسرن مخصوص محققان جوان زیر 40 سال است و در پنج رشته تعیین شده که شامل تمام علوم می شود و ما پنج برنده از حوزه های مختلف علمی در آن خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه امسال کشور ایتالیا میزبان جشنواره یوسرن است، گفت: برای سال آینده نیز چهار کشور فرانسه، مجارستان، ترکیه و هندوستان درخواست میزبانی جشنواره را داشتند که در آینده میزبان سال بعد مشخص و اعلام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به خاطر اینکه ماهیت ایرانی این برنامه حفظ شود هر پنج سال یک بار میزبانی آن در کشور ایران انجام می شود که در سال 2020 نیز مجددا این برنامه توسط ایران میزبانی خواهد شد.

 

رییس شبکه جهانی یوسرن با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای عضو شدن در شبکه جهانی یوسرن وجود ندارد، گفت: این شبکه تلاش می کند تا تبدیل به بستر مناسبی برای فعالیت های نوآورانه باشد و هر شخصی که بخواهد عضو این سایت شود می تواند وارد سایت usern.org‌ شده و به صورت رایگان به عضویت این شبکه جهانی درآید.

 

رضایی با بیان اینکه 72 گروه مختلف در شبکه جهانی یوسرن فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: گروه سلامت و هنر با هدف سلامت روان کودکان جزو این 72 گروه است که در حال فعالیت های مختلف در برنامه های فرهنگی در این راستا می باشد.

 

وی با بیان اینکه مسابقات جام جهانی کوچک که در حیاط مرکز طبی کودکان برگزار شد جزو این برنامه ها می باشد، خاطرنشان کرد: اولین جشنواره نقاشی برای کودکان بیمار در سال 2015 برگزار شد که اتفاق منحصر به فردی بود که برای کودکان بیمار برگزار شد.

 

رضایی با بیان اینکه دهم دی ماه سالگرد یوسرن می باشد که از بچه های ایرانی که در نمایشگاه برگزیده شدند تقدیر به عمل می آید، خاطرنشان کرد: امسال بیش از 1400 نقاشی از 28 کشور دنیا دریافت شده که 12 نقاشی در سه رده سنی برگزیده خواهند شد.

 

وی با اظهار تاسف از اینکه نفرات برگزیده ایرانی هزینه رفت و آمد به کشور ایتالیا را ندارند و به همین دلیل نمی توانند شخصا برای دریافت جوایز خود در ایتالیا حضور پیدا کنند، گفت: کشورهای ایتالیا، هندوستان، رومانی، فلسطین، بلاروس، ایران و اسلوونی برگزیدگان امسال جشنواره نقاشی برای کودکان بیمار هستند که طی مراسمی در ایتالیا جایزه و لوح این مسابقات را دریافت کرده ولی برای کودکان ایرانی در دی ماه برنامه جداگانه ای برگزار خواهد شد تا بتوانیم از آنها تقدیر کنیم.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان اربعین حسینی 13 آبان اربعین ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی پیاده روی اربعین نماز جمعه راهپیمایی وزیر آموزش و پرورش استکبار ستیزی یوسرن کودکان بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، مهم‌ترین مسئله فرهنگی کشور در تحقق شعارهای سال را توجه مردم به مسئله حمایت از تولیدات و محصولات وطنی دانست.

حمیدرضا قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ایده اصلی طرح شعار سال توسط مقام معظم رهبری ذاتاً یک امر فرهنگی و فرهنگ‌ساز است و پیش از آنکه شعار مطرح شود، باید در مقام راهبرد قرار بگیرد و کلان حرکت جامعه را تنظیم و هدایت کند که در بطن خود به فرهنگ‌سازی و جهت‌گیری‌های فرهنگی متناسب با شعار سال توسط مردم و مسئولان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته که عمده شعارها رنگ و بوی اقتصادی داشته‌اند، به الزامات فرهنگی تحقق آن راهبرد اقتصادی کمتر توجه شده است، افزود: در سال ۱۳۹۷ رهبری معظم انقلاب در شعار سال حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند و آن را مهم‌ترین عامل تحقق اقتصاد مقاومتی دانستند و به واقع  مهم‌ترین مسئله فرهنگی کشور ما در تحقق شعارهای اقتصادی توجه مردم به مسئله حمایت از تولیدات و محصولات وطنی است.

قانعی با تصریح اینکه در کشور ما فرهنگ استفاده و حمایت از کالای وطنی همچنان در میان مردم نیازمند تقویت است، گفت: در شرایط کنونی حمایت از کالای داخلی در اقتصاد ایران حرف اول را می‌زند. این امر نیاز به بسترسازی و تولید محتوای فرهنگی مداوم جهت حمایت از کالای داخلی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: تمرکز بر تولید محتوای خلاقانه، افزایش کیفیت محصولات و پایبندی مسئولان و چهره‌های ملی به استفاده از تولیدات داخلی و همچنین نشان‌سازی برای تولیدات ملی فاخر و رقابت‌پذیر و جبران برخی از این هزینه‌ها توسط دولت می‌تواند کمک ارزشمندی به تولید ملی باشد.

وی با بیان اینکه  در بخش دوم شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) علاوه بر توجه به جهش تولید راهبرد جدیدی به نام مشارکت مردم نیز مطرح می‌شود، افزود: مشارکت مردم وجوه مختلفی خواهد داشت. یکی از آن‌ها قطعا اهتمام به مصرف کالای داخلی و توجه به فرهنگ مصرف کالای وطنی توسط مردم است اما مسئله مهم‌تر بستر سازی و فراهم کردن زمینه حضور مردم در امر تولید است. رفع موانع و بروکراسی‌های مرسوم، تسهیل فرآیندهای صدور مجوز و بسیاری از اقدامات تشویق‌کننده و ترغیب‌کننده مردم به مشارکت در امر تولید سیاست مترقی و پیشروانه‌ای است که رهبر معظم انقلاب حکیمانه و هوشمندانه در شعار سال به آن اشاره می‌کنند.

قانعی با بیان اینکه در واقع شعار بازگشت به مردم راهبرد قطعی و ناگزیر جمهوری اسلامی در همه ابعاد است، گفت: طی سالیان گذشته هرکجا امورات به مردم واگذار شد، نتایج شگرفی مشاهده شد و موفقیت‌های چشمگیری حاصل شد؛ اینکه مردم در همه ابعاد مسائل اقتصادی مشارکت داده شوند، نه اینکه صرفا به‌عنوان لایه‌های پایینی و اقدام‌کنندگان میدانی به مردم نگاه شود باید در دستور کار قرارگیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار کرد: مشارکت مردم در لایه‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری، لایه‌های اقدام و اجرا و در نهایت  نظارت و اصلاح فرآیند قطعا راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • گام عملی برای جهش تولید
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است