Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی کلانشهر تبریز در این نشست گفت: اگر طرح دو خطه قطار تبریز- میانه در تبریزبه صورت رو زمینی اجرا شود، ضمن تحمیل هزینه های کلان ، مشکلات اجتماعی در منطقه اجرای طرح به وجود می آید.
محمد اشرف نیا با بیان اینکه طرح پیشنهادی در قیاس با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، هزینه ای به مراتب کمتری دارد افزود: در این طرح قطار از خاوران وارد تبریز می شود و در ضلع جنوبی امتداد اتوبان شهید کسایی ادامه می یابد و در تونلی به طول 9 کیلومتر، در ترمینال با قطار شهری تبریز متصل میشود و در نهایت به ایستگاه فعلی راه آهن می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار تبریز هم با اشاره به تبعات منفی عبور خط آهن از محدوده شهری تبریز گفت: طرح جدید خط آهن تبریز - میانه مانع توسعه کلانشهر تبریز شده و بحران حاشیه نشینی و ساخت خانه‌های غیرمجاز در جنوب شهر را در پی دارد.
ایرج شهین باهر با بیان اینکه این طرح قرار بود از ائل گلی تا ایستگاه راه آهن تبریز به صورت زیرزمینی احداث شود، ادامه داد: متأسفانه این طرح را وزارت راه و شهرسازی تغییر داده و مقرر شده است خاکریزی ۱۵ متری در جنوب شهر صورت گیرد که این مسئله موجب دیوارکشی و قطع ارتباط شهر با جنوب کلانشهر تبریز می شود.
علی محمدزاده نماینده شرکت زیر ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آذربایجان شرقی هم گفت : طرح پیشنهادی این شرکت حفر تونل به طول 8.5 کیلومتر است که قابل اتصال به قطار شهری تبریز در ایستگاههای مشخص می باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شورای شهر تبریز قطار میانه زیرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۷۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، قنبری در بازدید از اجرای طرح پل انتفاضه این شهر گفت: اجرای کانال دفع آب‌های سطحی، ساماندهی پارک‌ها و تاسیسات پارک ها، سنگفرش پیاده‌روها، آسفالت کوچه‌ها، ساخت پارک محله‌ای و زمین چمن‌مصنوعی، ساماندهی ارامستان، تکمیل وساختمان جدید آتشنشانی از جمله این طرح‌ها است    او افزود: اکنون اجرای پل هم سطح انتقاضه با هدف دفع آب‌های سطحی و جلوگیری از وقوع سیلاب در موقع بارشها، جلوگیری از جمع شدن فاضلاب و افزایش شعاع هندسی تقاطع معابر با ۵میلیارد ریال اجرا میشود و از ۵٠درصد پیشرفت برخوردار است.    وی با اشاره به اجرای طرح عمرانی در منطقه گردشگری نیز گفت: در حال حاضر طرح مطالعات اغاز بکار مجدد شهربازی این شهر نیز در صورت گرفته و بزودی باز گشایی خواهد شد.    قنبری گفت:در مجموع برای اجرای طرح هلی عمران شهری ۲٠٠میلیارد تومان اعتبار صرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • آنروا: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • رویترز: ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان رفح را به عنوان مقدمه حمله زمینی آغاز کرد
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • گشایش گره ترافیکی خوی
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی