Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آغاز رقابت‌های انتخابی نمایندگان کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان، یکی از مهم‌ترین اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های کشور است که طی امروز یکشنبه، 13 آبان‌ماه بر روی خروجی این صفحات منتشر شده است.
فارس
برخلاف روز گذشته که اخبار صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس طبق روال عادی این صفحه با خبر تلاوت ترتیل قرآن کریم آغاز نشده بود، اخبار امروز این صفحه از خبرگزاری فارس با خبر تلاوت ترتیل صفحه 498 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «رقابت‌های انتخابی نمایندگان کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان آغاز شد+اسامی شرکت‌کنندگان»، «سازمان اوقاف برای دهه وقف چه برنامه‌هایی دارد؟» و «سوگواری رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که اغلب این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «رقابت‌های انتخابی نمایندگان کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان آغاز شد+اسامی شرکت‌کنندگان» کرده که خبری قرآنی و مهم بوده و اغلب صفحات معارفی رسانه‌های مختلف نیز بدان پرداخته‌اند. در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «مسابقه انتخاب نمایندگان کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان از امروز آغاز شد و در این رقابت‌ها قاریان و حافظان برگزیده روشندل کشور برای کسب جواز حضور در مسابقات بین‌المللی به هم رقابت می‌کنند.
این مسابقات در دو رشته برگزار می‌شود که آقایان امیر آقایی به عنوان داور حسن حفظ، عباس امام‌جمعه، داور تجوید، صالح اطهری‌فرد، داور لحن، امین پویا، داور صوت و سعید رحمانی به عنوان داور وقف و ابتدا قضاوت می‌کنند و ریاست هیئت داوران را استاد عباس سلیمی برعهده دارد.
از نکات این مسابقات می‌توان به حضور سعید علی‌اکبری به عنوان برگزیده چندین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته حفظ کل قرآن اشاره کرد. علی‌اکبری پیش از این اعلام کرده بود که هیچ‌گاه در مسابقات روشندلان شرکت نمی‌کند.
استاد احمد دباغ، دارنده سه دوره عنوان نخست مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رشته حفظ کل امسال به عنوان قاری قرآن در بخش قرائت مسابقات حاضر شده است. همچنین، عبدالغفور جوهر‌چی که دو سال قبل در این مسابقات مقام اول رشته حفظ کل را کسب کرده بود، امسال در رشته قرائت شرکت کرده است».
تیتر اصلی این صفحه نیز که خبری با عنوان «نتایج سیزدهمین دوره آزمون طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن اعلام شد» را تشکیل می‌دهد، مربوط به روز گذشته بوده و از آن زمان تاکنون هنوز به‌روزرسانی نشده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم نیز طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه نیز که عنوان «تعطیلی تئاتر شهر و دوره هشتم تئاتر «صاحبدلان»» را دارد، مربوط به روز گذشته است.
مهر
«المپیادهای علمی قرآنی راسخون معیاری برای سنجش حافظان قرآن است»، عنوان تنها خبر امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر را تشکیل می‌دهد که تا این ساعت منتشر شده است.
در بخش‌هایی از این خبر که در گفت‌و‌گو با معاون آموزش و پژوهش جامعةالقرآن الکریم استان تهران منتشر شده، آمده است: «محمد هادی اسلامی، معاون آموزش و پژوهش جامعةالقرآن الکریم استان تهران و البرز در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه نتایج المپیاد پنج جزء مشخص شده است، گفت: المپیاد در سه بخش حفظ شفاهی، حفظ کتبی و مفاهیم کتبی برگزار شد که هر کدام از این بخش‌ها شامل ۱۰۰ امتیاز است و نمره کل از میانگین این سه بخش به دست می آید که این اهمیت حفظ کتبی و مفاهیم کتبی را در کنار حفظ شفاهی نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: حد نصاب مدرک حفظ ٥ جزء در این المپیاد کسب حداقل نمره ۷۰ در بخش حفظ شفاهی است. برای قرآن‌آموزانی که حائز این شرایط هستند مدرک معتبر از موسسه جامعةالقرآن الکریم صادر خواهد شد. در مجموع آزمونهایی که در هر ۵ جزء گرفته می‌شود، برای دریافت مدرک به بالاترین نمره کسب شده استناد خواهد شد».
ایرنا
«26 هزار زائر پیاده به سمت مشهد در حرکتند»، «پایتخت نشینان با آرمان های امام و رهبری تجدید میثاق کردند»، «مقابل توطئه آمریکا با همان صلابت 40 ساله می‌ایستیم»، «ماجرای دستمزد 2 میلیاردی کارگردان تئاتر»، «تمامیت خواهی عامل انزجار ملت‌ها از آمریکا است» و «شب شعر «سلسله خورشید» در برج میلاد برگزار می‌شود»، عناوین اخبار امروز صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند که هیچ‌کدام از این اخبار قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی منعکس شده‌اند.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد هشت خبر با عناوین «اینفوگرافی/ پیاده‌روی اربعین از نگاه آمار»، «همه «خادم الرضائیم»»، «اعلام برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر در دهه آخر صفر»، «محبت به اهل بیت(ع) رابطه مستقیم با ایمان دارد»، «برگزاری مراسم سوگواری آخر ماه صفر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)»، «ایستادگی بهترین راه در مقابل استکبار جهانی است»، «هیئت‎های دانشجویی سراسر کشور میزبان خدام حضرت رضا(ع) می‌شوند» و «موکب جامع خدمات زائر شبکه جوانان رضوی برپا خواهد شد» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای ندارند و اغلب در حوزه‌های معارفی دیگر به‌ویژه حوزه عترت منعکس شده‌اند.
باشگاه خبرنگاران جوان
دو خبر از سه خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منعکس شده، در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و خبر دیگر نیز که عنوان «مهمترین دعای خیر امام باقر (ع) برای مردم» دارد، در حوزه عترت منتشر شده است.
«اسرار سوره عنکبوت/ فضیلت قرائت و خواص سوره عنکبوت» و «اولین قرآن با چه خطی نوشته شد؟ / آغاز و مدت نزول قرآن کریم» نیز عناوین دو خبر قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت انعکاس یافته‌اند.
این صفحه از باشگاه خبرنگاران جوان نیز خبری قرآنی با عنوان «اولین قرآن با چه خطی نوشته شد؟ / آغاز و مدت نزول قرآن کریم» را منتشر کرده که خبری خواندنی و قابل تأمل بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «در زمان نزول قرآن عرب‌ها با دو نوع خط آشنایی داشتند یکی خط نسخ و دیگری خط کوفی بود. معمولاً از خط نسخ در زمان پیامبر(ص) برای نامه نگاری و یادداشت‌های عادی و گاهی برای نگارش قرآن استفاده می‌شد. ابوعبدالله زنجانی می‌نویسد: در زمان پیامبر(ص) غالباً قرآن را با خط نسخ می‌نوشتند.
درحالی‌که عقیدۀ عده‌ای دیگر بر آن است که برای نگارش قرآن بیشتر از خط کوفی استفاده می‌شد و از کسانی که درخط کوفی از خوشنویسان بشمار می‌آیند امام علی(ع) است.
می‌گویند خط نسخ پس از خط کوفی در نگارش قرآن معمول شد. یعنی قرآن تا اواخر قرن چهارم یا اوایل قرن پنجم به خط کوفی نوشته می‌شد، سپس نگارش قرآن با خط نسخ و انواع خطوط مشتق از آن معمول شد و شاید از آن جهت که خط نسخ در این قرن، خط کوفی را در نگارش قرآن و جز آن منسوخ ساخت به خط نسخ نامیده شد».
ایبنا
«بررسی قصه‌های قرآن از نگاه خاورشناسان» و «رونمایی از دیوان کامل «جودی عنبرانی» در آستانه شهادت امام رضا(ع)»، عناوین دو خبر امروز صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران را تشکیل می‌دهند که یکی از این اخبار قرآنی بوده و خبر دیگر نیز در حوزه عترت قرار دارد.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه نیز مربوط به روز گذشته است.
کیهان
صفحه معارف در شماره امروز روزنامه کیهان اقدام به انتشار مطلبی با عنوان «غیرت و غیرتمندی در سیره رسول اکرم(ص)» به قلم سیدعلی‌نقی میرحسینی کرده که اگرچه در حوزه عترت قرار دارد، ولی مطلبی خواندنی و قابل تأمل بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «از منظر رسول خدا(ص) «ایمان مهم‌ترین و برجسته‌ترین علامت و نشانه غیرتمندی است. آن حضرت در کلام کوتاه و پرمعنایی به این مطلب چنین اشاره کرده است: «ان الغیره من الایمان؛ همانا غیرت از ایمان است». و نیز در جای دیگر فرمود: «الغیره من الایمان و البداء من النفاق؛ غیرت، نشانه ایمان و فحاشی و بددهنی، علامت نفاق است».
در اسلام، اولین گام، ایمان است. اولین سخنی که یک تازه مسلمان باید بر زبان جاری کند، سخنی در باب ایمان و پذیرش دین مبین اسلام است. از نزدیکی و قرابت میان ایمان و غیرت، می‌توان به اهمیت غیرت و غیرت‌ورزی نیز پی‌‌برد. مومن غیرتمند،‌ مایه عزت و افتخار است. علاوه بر اینکه این گونه افراد را دیگران دوست دارند، خدای متعال نیز دوست دارد. در این مورد رسول خدا (ص) فرمود: «ان الله تعالی یحب من عباده الغیور؛ به راستی که خدای متعال از میان بندگانش، غیرتمندان را دوست دارد».
انسان‌های غیور با افراد بی‌تفاوت و بی‌درد و آسایش طلب، تفاوت‌هایی دارند. با توجه به ویژگی‌هایی،‌ می‌توان آنها را از یکدیگر تفکیک و جدا کرد. غیرتمندان در مقابل بدعت‌ها و گناهان حساسیت دارند. در سرپوش نهادن انحرافات و کجروی‌ها- به ویژه انحرافات دینی و ناموسی- اهل گذشت، معامله و مسامحه نیستند و برای خنثی‌سازی بدعت و بدعتگزاران همواره می‌کوشند؛ ولی بی‌غیرتان بی‌درد، در چنین مواردی خودشان را به درد سر نمی‌اندازند و به سادگی از کنار بدعت‌ها می‌گذرند و برای توجیه رفتار خود، عبارت ناصحیح «عیسی به دین خود و موسی به دین خود» را به کار می‌برند. رسول خدا (ص) مخالف این نوع فکر و اندیشه است و هر نوع تایید گناهکاران را مددرسانی در جهت نابودی دین برمی‌شمارد».
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی اخبار معارفی رسانه ها آغاز رقابت ها نمایندگان کشور مسابقات بین المللی روشندلان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان

ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های بین‌المللی عربستان مقابل حریفی از بلژیک پیروز شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نوشاد عالمیان ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در دور نخست از مرحله مقدماتی رقابت‌های بین‌المللی اسمش در کشور عربستان، ظهر امروز به مصاف «سدریک نویتینک» نفر 89 رنکینگ جهانی از بلژیک رفت و این حریف را 3 بر صفر شکست داد.

عالمیان که در رده 68 رنکینگ جهانی قرار دارد، در دور دوم مقابل برنده جدال آندریاس لونکو از اتریش و لیلیان باردت از فرانسه میباشد قرار خواهد گرفت.

همچنین امیرحسین هدایی دیگر نماینده ایران در این مسابقات است که فردا با «ادوارد اونسکو» 19 ساله نفر هفتادوهشتم دنیا از رومانی روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرمان زیرساخت‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال را دارد
  • صعود مدعیان به نیمه‌نهایی رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون