Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی دادگستری استان فارس در گزارش روز یکشنبه خود از قول احمد رحمانیان ضمن هشدار به شهروندان برای پرهیز از انجام این کار بیان داشت: در 6ماه نخست 97 بر حسب دستور مرجع قضایی، 127منزل مبله غیر مجاز پلمب، 350 خط تلفن که مبادرت به تبلیغ و جذب مسافر می کردند قطع شد و 211 نفر که بدون اطلاع از ضوابط و مقررات مربوطه در این زمینه فعالیت داشتند، توجیه و از آنان تعهد گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در بعضی از منازل مبله، جرائم امنیتی و یا منافی اخلاق و عفت عمومی به وقوع می پیوندد و بر اساس پرونده های قضایی تشکیل شده در این زمینه، در برخی از این منازل اموال مسافران و مستاجران به سرقت رفته و یا با نصب دوربین مدار بسته مخفی از حریم خصوصی آنها تصویربرداری و سپس افراد مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.
دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس ادامه داد: تبلیغات غیر مجاز این منازل در اماکن عمومی، بر روی دیوارها و تابلوها ممنوع است و افراد متخلف به اتهام تخریب تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.
رحمانیان اضافه کرد: برای تهیه گزارشی مستند از تخلفات این افراد، تیمی از شهرداری شیراز تبلیغات را رصد و از موارد غیر مجاز تصویر تهیه کرده و از افراد متخلف بانک اطلاعاتی تشکیل داده اند و با هدف پیشگیری از ادامه فعالیت غیر مجاز آنها به بیش از یک هزار و 200 نفر از این افراد پیامک هایی با مضمون ضوابط و مقررات مربوطه در این زمینه و نوع تخلف آنها ارسال شده است.
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس همچنین با اشاره به اقدامات فرهنگ سازی یاوران شورای شهر در این مورد، گفت: دستورات قضایی مبنی بر دستگیری و بازداشت افراد متخلف از سوی دادسرای ناحیه 2 شیراز صادر شده و در همین زمینه 38 نفر از کسانی که به صورت غیر مجاز مبادرت به اجاره منازل مبله کرده اند در مراجع قضایی محکوم شده اند.
وی بیان کرد: کسانی که قصد اجاره دادن منازل مبله دارند می توانند برای اخذ مجوز به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و یا جامعه هتلداران مراجعه و یا از طریق ثبت نام در سامانه مربوطه نسبت به اخذ مجوز و ارایه خدمات در قالب خانه مسافر اقدام کنند.
رحمانیان ادامه داد: با همکاری دادستان مرکز استان، فرماندهی انتظامی فارس، شهرداری شیراز، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جامعه هتلداران و مهمانپذیران، اتحادیه مشاوران املاک و سایر دستگاه های ذی ربط نشست هایی برای ساماندهی و پیشگیری از گسترش منازله مبله غیر مجاز برگزار و تصمیم هایی در این مورد اتخاذ شده است.
6113 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی تبلیغات جامعه شورای شهر شهرداری صنایع دستی و گردشگری راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ایراندوست در جریان بازدید از منازل معلولین تحت پوشش گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۱۲ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اشنویه که اکثریت آنان در مناطق روستایی و منطق کم برخوردار شهرها ساکن  هستند با تخصیص ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.

ایراندوست همچنین اشاره کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی خودروی معلولین ،سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها و ... برای توانخواهان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناس توانبخشی و پس از تخصیص اعتبار از سوی اداره کل بهزیستی استان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی اقدامات اجرایی صورت پذیرفته است.

 

دیگر خبرها

  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • قیمت رحم اجاره‌ای؛ ۴۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان!
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !