Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@03:10:16 GMT

حرکت قطار عادی‌سازی روابط ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۵۰۳۷

حرکت قطار عادی‌سازی روابط ادامه دارد

خبرگزاری تسنیم: سایت عرب 48 نوشت: با وجود اینکه هدف از سفر ایسرائیل کاتس وزیر حمل و نقل و امور اطلاعاتی رژیم اسرائیل به عمان شرکت در کنفرانس بین المللی حمل و نقل است، اما این این سفر دارای جنبه های سیاسی عادی سازی روابط بین دوطرف است.

سفر کاتس بعد از سفر اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به عمان صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاتس گفت: من امروز یکشنبه برای پیگیری ماموریتی که نتانیاهو به من محول کرده است، به عمان می روم. این ماموریت ارائه پیشنهاد و پیشبرد اتصال کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به تل‌آویو است.

وی افزود: در جریان سفرم به مسقط، قصد دارم که ابتکارعمل مشترک خودمان تحت عنوان "مسیرهای صلح منطقه ای" برای اتصال کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با تل آویو و دریای مدیترانه را مطرح و تقویت کنم.

کاتس با دنبال کردن سیاست این رژیم در ایران هراسی در منطقه گفت: این اقدام اسرائیل در قالب تقویت محور مقابله با ایران از طریق عادی سازی روابط از منظر قدرت است. این رویکردی مهم، واقعی و شدنی است.

کاتس در این اجلاس طرح مشترک خود و نتانیاهو مبنی بر احداث خطوط حمل و نقل یا خط آهن بین فلسطین اشغالی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس یا اتصال دریای مدیترانه به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با عبور از فلسطین اشغالی و اردن را مطرح خواهد کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، در پایان مسابقات هندبال پنج نفره بانوان کیش تیم‌های خلیج فارس، المپیک و موج‌های خروشان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

این مسابقات در سالن چند منظوره دهکده ورزشی المپیک برگزار شد.

دیگر خبرها

  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس