Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تابستان ۹۷ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۳۹.۵ درصد بوده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مطابق آمارگیری نیروی کار تابستان 97 ،بررسی نرخ بیکاری جمعیت 10ساله و بیشتر فارغ التحصیل آموزش عالی نشان می دهد 18.7 درصد جمعیت فعال فارغ  التحصیل آموزش عالی بیکار بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نرخ در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط روستایی نسبت به نقاظ شهری بیش تر بوده است. بررسی روند تغییرات این نرخ حاکی از کاهش 0.8 درصدی در تابستان 97 نسبت به فصل مشابه سال قبل است. سهم اشتغال ناقص نشان می دهد که 10.0 درصد جمعیت شاغل، دارای اشتغال ناقص بوده اند. این شاخص در بین مردان بیش تراز زنان و در نقاط روستایی بیش تر از نقاط شهری بوده است. سهم اشتغال ناقص در تابستان 97 نسبت به فصل مشابه سال قبل 0.8 درصد افزایش داشته است.

بررسی سهم شاغلین 10 ساله و بیش تر با ساعت کار معمول 49 ساعت و بیش تر نشان می دهد 41.0 درصد شاغلین، به طور معمول، 49 ساعت و بیش تر در هفته کار می کنند. این شاخص که یکی از نماگرهای کار شایسته است نشان می دهد که درکشور سهم زیادی از شاغلین بیش تر از استاندارد کار می کنند. این شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل 0.2 درصد افزایش داشته است.

 در تابستان97سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران39.5 درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 0.1 درصد افزایش داشته است.

 در تابستان 97 سهم جمعیت شاغل فارغ التحصیل آموزش عالی از کل شاغلان 23.8 درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 2.7 درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی اشتغال زنان روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا هشتم اردیبهشت‌ماه معادل ۲۶.۵۷ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۲۹.۰۳ میلیارد مترمکعب بود، ۸ درصد کاهش داشته است؛ همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز با عدد ۱۶.۵۲ میلیارد متر مکعب نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش ایسنا،حجم آب موجود مخازن اکنون ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعب بوده نیز تغییری نداشته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۶۴ درصد است.

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که در ۱۱سد درصد پرشدگی ۱۰۰درصد است، به‌طوری‌ که سد ارس آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی، سد جگین استان هرمزگان، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد، سد رودبار استان لرستان، سد ایلام و سد قشلاق و آزاد استان کردستان و سدهای پیشین، ریزدان، خیرآباد، ماشکیدعلیا ۱۰۰ درصد پر هستند.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱میلیمتر) ۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900458

دیگر خبرها

  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • ببینید | صف بیکاران در صحرا
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات