Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@13:09:41 GMT

آتاری دارهای خوشبخت

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۵۳۱۱

آتاری دارهای خوشبخت

وقتی آتاری آمد آنقدر اتفاق مهمی بود که به هر بهانه الکی راه می‌افتادیم و می‌رفتیم خانه کسی که خیلی خوشبخت بود و آتاری داشت. تا قبل از آن تفریح فقط هفت‌سنگ بود و گل کوچیک و اگر خیلی شانس داشتیم دوچرخه سواری. یگانه خدامی گزارش نویس   اما آتاری یک اتفاق خاص بود. چیزی که درباره‌اش نشنیده بودیم و همه چیز آن تازه بود؛ از دستگاهی که به تلویزیون وصلش می‌کردیم و تصاویر بازی را نشان می‌داد تا نوارهای بازی و دسته‌های آن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الان که فکر می‌کنم می‌بینم چقدر همه چیز در مقایسه با بازی‌های هیولایی امروز ساده بود اما همان تصویر ساده و بازی‌هایی که شاید حالا کودکانه به نظرمان برسد عجیب و هیجان‌انگیز بود. اگر تابستان بود که صبح تا شب خواب آتاری می‌دیدیم و حتماً قبلش نقشه کشیده بودیم که امتحانات خرداد را مثلاً شاگرد اول شویم و پدر و مادر را توی رودربایستی بگذاریم که برایمان آتاری بخرند. اما اگر شاگرد اول نشده بودیم یا جیب خانواده اجازه نداده بود چاره‌ای نداشتیم جز اینکه خیال ببافیم و بعد بگردیم دنبال دوست یا فامیلی که با خوش شانسی آتاری به دست آورده بود. خیلی وقت‌ها جمع می‌شدیم و دو نفر دو نفر می‌نشستیم پای بازی. نوبت تعیین می‌کردیم و مشخص می‌کردیم هرکدام چقدر می‌توانیم بازی کنیم. اما مگر آتاری شیرین می‌گذاشت به این عهد و پیمان‌ها وفادار بمانیم؟ نتیجه چه بود؟ دعوا و کشتی گرفتن و زدن همدیگر. دعوا می‌کردیم که کدام دسته آتاری به کی بیفتد. سر نخواستن دسته خراب دعوا بود و هرکی می‌باخت می‌گفت: «قبول نیست، دسته خراب دست من بود.» البته آتاری سن و سال هم نمی‌شناخت. از بچه‌های 7، 8 ساله معتادش می‌شدند تا جوان‌ها و حتی پدر و مادرها. بازی هم زیاد داشت پرطرفدارترینش در ایران هواپیما بود. هواپیما را باید هدایت می‌کردیم و تلاش می‌کردیم از موانع سر راهش بگذریم، شلیک کنیم به چیزهایی مثل هواپیماهای دشمن و نگذاریم آنها ما را بزنند. وسط بازی هم بنزین‌مان تمام می‌شد و باید حواس‌مان بود که قبل از ته کشیدن بنزین برویم پمپ بنزین‌ و بنزین بزنیم. وقتی هم بنزین می‌زدیم آهنگ بامزه‌ای پخش می‌شد که خیلی از ما یادمان هست. رالی، زیردریایی، تنیس، دزد و پلیس هم بودند که البته به اندازه هواپیما طرفدار نداشت. طرفداران آتاری که زیاد شدند مغازه‌هایی باز شد که می‌شد پول داد و در آنها آتاری بازی کرد و منت دوست و فامیل را نکشید؛ همان گیم‌نت امروزی. آنجا هم با هم مسابقه می‌دادیم و داد و فریادمان می‌رفت به آسمان و آن وقت مغازه‌دار فریاد می‌زد: «مراقب دسته آتاری باش، بچه اینقدر اون دسته خلبانی رو فشار نده می‌شکنه!»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فتح قم» از راهیابی به لیگ دسته اول هندبال کشور باز ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تیم هندبال «فتح قم» که به مرحله نهایی لیگ هندبال دسته دوم باشگاه‌های کشور راه یافته بود، در این مرحله با قبول دو شکست و یک پیروزی در جایگاه سوم ایستاد و نتوانست به لیگ دسته یک صعود کند.

هندبالیست‌های قمی در بازی نخست مرحله پایانی ۳۰ -۲۹ برابر «کات شاهرود» شکست خوردند، در بازی دوم ۳۷ – ۳۲ برابر «نجف آباد اصفهان» نتیجه را واگذار کردند و «پارس پویان بهبهان» را ۳۰-۲۴ شکست دادند.

شاهرود میزبان مرحله پایانی لیگ دسته دوم هندبال باشگاه‌های کشور بود.

دیگر خبرها

  • تن‌هاخ: منچستریونایتد سرگرم‌کننده ترین تیم است!
  • توخل: الان وقت هوینس نیست، به رئال فکر می‌کنم
  • کلوپ: بین دو نیمه کمی گرد و خاک کردم!‏
  • بازی شش امتیازی نماینده قم در لیگ دسته اول فوتسال
  • ادعای عجیب - رامین در این بازی قفل شده بود
  • ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!
  • کامیابی‌نیا: درمورد حذف پرسپولیس نظری ندارم
  • کمال: نظری در مورد حذف پرسپولیس ندارم
  • «فتح قم» از راهیابی به لیگ دسته اول هندبال کشور باز ماند
  • افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم