Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور عشایر فارس اضافه کرد: علی‌رغم ساماندهی وضعیت مدارس عشایری در سال‌های اخیر اما همچنان 35 منطقه عشایری فارس نیاز به استقرار مدارس جدید و طبیعتا نیروی آموزشی جدید دارند.

‌روح‌الله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا‌، به وضعیت مدارس عشایر فارس که اغلب در چادر و کانکس برپا می‌شود اشاره و عنوان کرد: در اغلب مناطق عشایری به تعداد کافی دانش آموز و نیروی آموزشی به ویژه در مقطع ابتدایی وجود دارد و مدارس دائر است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به وضعیت فعلی ایل‌راههای استان، بیان کرد: به دلیل توسعه مراکز شهری، صنعتی، نظامی، خدماتی و کشاورزی بخشی از ایل راه‌های عشایر فارس تخریب و یا مسدود شده است‌.

مدیرکل امور عشایر فارس ادامه داد: اداره‌کل امور عشایر فارس با اعتباری بالغ بر یکهزار و 500 میلیون ریال اقدام به شناسایی، نقشه‌برداری و ثبت ایل راه‌های باقی مانده استان به وسعت 6 هزار و 500 کیلومتر مربع کرده است‌.

بهرامی خاطرنشان کرد: در مناطقی که مسیرها مسدود شده، مسیرهای جایگزین با هماهنگی ادارات ذی‌ربط از جمله اداره‌کل منابع طبیعی فارس تعریف شده است‌.

به گفته وی، به منظور ساماندهی اسکان عشایر متقاضی اسکانف تاکنون تعداد 200 کانون اسکان در سطح استان شناسایی شده که در حال حاضر متقاضیان در 132 کانون مستقر شده‌اند و از خدمات زیربنایی و رفاهی برخوردارند‌.

مدیرکل امور عشایر فارس همچنین به تدابیر لازم برای برخورد با بحران‌های احتمالی ناشی از سرمازدگی در مناطق عشایری استان هم اشاره و اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم از جمله اطلاع‌رسانی به عشایر و هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط و تعاونی‌های عشایری برای تامین نفت و سوخت فسیلی مورد نیاز انجام شده است‌.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدارس عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر سعید ابیت اظهار کرد: همزمان با آئین سنتی طلب باران و پنجاه به در دومین جشنواره روستایی و عشایری در این استان قزوین دایر می‌شود.

وی افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده عشایر این استان در این جشنواره با برپایی سیاه و سفید چادر حضور فعال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: عشایر از طوایف، ایلات و مناطق مختلف استان با عرضه محصولات لبنی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، پخت نان و آش‌های محلی توانمندی‌های خود را بعنوان جامعه مولد به معرض نمایش خواهند گذاشت.

ابیت یادآور شد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت امسال در محل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین از ساعت ۱۵ الی ۲۱ همراه با بازی‌های محلی و بومی اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6097703

دیگر خبرها

  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام