Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@22:44:31 GMT

بنگاه داري آفت نظام بانکي است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۷۸۷۱

بنگاه داري آفت نظام بانکي است

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - رئيس مجمع نمايندگان استان مرکزي گفت: بانک ها با توجه به پشتوانه قوي مالي به امور بنگاه داري در عرصه اقتصادي پرداخته اند و شرايط فعاليت بخش خصوصي را محدود کرده اند که اين مهم آفتي است که بايد درمان شود.

«علي ابراهيمي» روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: دخالت افراطي بانک ها در حوزه بنگاه داري سبب شده که رقابت از حالت طبيعي خارج شود و در برخي موارد بازار در انحصار بانک ها قرار گيرد و عامل مخرب براي پويايي اقتصادي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: کشور در سال هاي اخير شاهد کاهش ارزش پول ملي بود و تورم از هشت تا 40 درصد را تجربه کرده است و در اين شرايط بانک ها براي حفظ ارزش سرمايه خود به بنگاه داري روي آورده اند.
نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي دلايل روي آوردن بانک ها به بنگاه داري را پوشش دادن اثر تورمي عنوان کرد.
ابراهيمي افزود: ضوابط قانون بايد به گونه اي براي بانک ها رقم بخورد که در دايره فعاليت بنگاه داري براي آن ها محدوديت ايجاد شود تا در سايه تعادل بخشي به سهم هر بخش در توليد و درآمدزايي بتوان بيماري هاي مزمن اقتصادي را جبران کرد.
وي اظهار داشت: نظارت قوي و سازوکار موثر در حفظ ارزش سرمايه بانک ها راهکار سالم شدن اقتصاد کشور است.
رئيس مجمع نمايندگان استان مرکزي گفت: رشد نقدينگي به علت بالا بودن و غيرطبيعي بودن سود بانکي توسط بانک ها اتفاق افتاده است و اين سود در فعاليت هاي اقتصادي منجر به توليد نمي شود فقط بر سپرده ها اعمال مي شود که اثر تورمي بر اقتصاد دارد.
ابراهيمي اظهار داشت: مردم در چند ماه گذشته شاهد کاهش نقدينگي تا ميزان يک سوم بودند و ثابت نبودن قيمت ها و شرايط خاص اقتصادي موجب شده تا حجم سرمايه گذاري کاهش يابد.
نماينده مردم مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي گفت: اکنون در سيستم بانکي کشور، پرداخت سود روند منطقي ندارد و بنگاه داري بانک ها بايد حذف شود به شرط آن که ارزش سرمايه بانک ها آسيب نبيند.
ابراهيمي افزود: بهره گيري اصولي از نظرات کارشناسي اقتصاددانان براي ترميم جراحات کهنه اقتصاد کشور ضروري است و در شرايط کنوني بايد از هرگونه اقدام نسنجيده که منجر به کاهش ارزش پول ملي و التهاب در بازار مي شود جلوگيري کرد.
استان مرکزي هفت کرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي دارد که يکي از اين کرسي ها سهم حوزه انتخابيه شازند است.
6991/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان در قالب کتابی به دو زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران و تجار قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری با اشاره به نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نمایشگاه ایران اکسپو 2024، اتفاق بی‌نظیر همدلی و همراهی بخش خصوصی و دولتی را شاهد هستیم. 

وی تصریح کرد: از روز گذشته که نمایشگاه افتتاح شد، نشست‌های دو جانبه‌ای بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها برگزار شده که نتایج امیدوارکننده‌ای به همراه داشته است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به حضور 84 کشور دنیا در این نمایشگاه گفت: حضور هیئت‌هایی از کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، کانادا، ترکیه و... در پاویون خراسان جنوبی با مذاکره‌های خوبی همراه بود. 

جعفری به حضور نماینده وزارت خارجه در استان در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برای استفاده حداکثری از حضور هیئت‌های تجاری و کنسولی برنامه‌ریزی شده است. 

وی از حضور هیئت مدیره اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان در نمایشگاه خبر داد و ادامه داد: برقراری ارتباط با تجار و سرمایه‌گذاران دیگر استان‌ها و حتی در حوزه بین‌المللی هم در دستور کار است. 

به گفته وی؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو 2024، فرصت مناسبی برای عرضه و معرفی تمام ظرفیت‌های استان به ویژه سه زنجیره ارزش گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: 110 فرصت اقتصادی خراسان جنوبی در قالب کتابی به دو زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران و تجار قرار می‌گیرد. 

جعفری ادامه داد: زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) هم به 5 زبان ترجمه شده‌اند. برای کتاب‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری و زنجیره‌های ارزش استان بارکد -رمزینه - تعریف شده است و این رمزینه‌ها دسترسی افراد به اطلاعات کامل و جامع درباره ظرفیت‌های استان را تسهیل می‌کند. 

به گفته وی؛ 40 شرکت سرمایه گذاری در حوزه زنجیره‌های ارزش و 60 هیئت تجاری از خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور دارند. 

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور