Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «داستان‌های کوتاه» نوشته ادگار آلن پو با ترجمه مشترک پریسا سلیمان‌زاده اردبیلی و زیبا گنجی به تازگی توسط نشر نگاه به چاپ چهارم رسیده است.

ادگار آلن پو را به عنوان خالق داستان‌های سیاه و یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان داستان کوتاه ادبیات جهان می‌شناسند. او علاوه بر داستان‌نویسی، به سرایش شعر هم مشغول بوده اما از جمله شخصیت‌هایی است که در دوران حیات، چندان قدر ندید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «داستان‌های کوتاه» از این نویسنده، در ادامه روند چاپ داستان‌های کوتاه نویسندگان بزرگ جهان توسط نشر نگاه، دو سال پیش به چاپ رسید و سال گذشته چاپ سومش با قیمت 22 هزار تومان عرضه شد.

این نویسنده از بنیانگذاران داستان کوتاه به عنوان یک ژانر و همچنین ادبیات پلیسی، علمی تخیلی و وحشت است و تاثیر زیادی روی ادبیات آمریکا و نویسندگان پس از خود داشته است. پو، در داستان‌هایش بینشی عمیق به درون (گمراهی ذهنی) پدید می‌آورد که نشان‌دهنده مرز باریک میان عقل و جنون است. کشمکش همیشگی میان دو نفس درونی که در داستان «ویلیام ویلسن» از آثار این نویسنده، آشکارترین نمود را دارد و آنچه را که روانشناسی نوین «شخصیت دوپاره» می‌خوانند، به خوبی نشان می‌دهد.

به غیر از مقدمه، عناوینی که در این کتاب به چاپ رسیده‌اند، به این ترتیب‌اند:

گربه‌ سیاه، سوسک طلایی، قصه‌ هزارودوّم شهرزاد، بالماسکه‌ مرگ سرخ، خمره‌ آمونتیلادو، روش دکتر قییر و پروفسور پرر، نامه‌ ربوده شده، افسانه‌ سکوت، سقوط در گرداب مالستروم، لیجیا، قلب افشاگر، قتل در خیابان مورگ، سقوط خانه‌ آشر، میعاد، چاه و آونگ، قورباغه‌ لنگ، پیامی پیدا شده در یک بطری، تصویر بیضی شکل، تدفین پیش‌هنگام، گاهشمار زندگی ادگار آلن پو، آثار مهم نویسنده.

چاپ چهارم این کتاب با 365 صفحه و قیمت 40 هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 4449883 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات پلیسی انتشارات نگاه تجدید چاپ ترجمه ژانر وحشت مجموعه داستان نشر نگاه ترجمه کتاب و کتابخوانی ادبیات ادبیات جهان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بازار نشر گردشگری اربعین حسینی میراث فرهنگی معرفی کتاب فرهنگ عمومی ادبیات کودک و نوجوان جشنواره مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند

نیلوفر مالک نویسنده و پژوهشگر ادبیات نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره رمان «صدای تاریکی» که توسط انتشارات سوره مهر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود، گفت: صدای تاریکی درباره دختر نابینایی است که مادر ندارد و با پدرش زندگی می‌کند، از وقتی که مدرسه‌ها تعطیل شده است، احساس می‌کند یک نفر در خانه رفت و آمد می‌کند و می ترسد، این دختر سعی می‌کند منطقی رفتار کند و بفهمد دلیل این مساله چیست، در ادامه دختر دچار بحرانی می‌شود و حس می‌کند همه او را تنها گذاشته اند، زود خودش را پیدا می‌کند و به جنگ با مشکلاتش می‌رود.

وی افزود: کتاب مورد اشاره به زودی توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر خواهد شد. این کتاب مناسب رده سنی نوجوان ۱۷_۱۸ سال است. در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز عرضه خواهد شد.

مالک در ادامه سخنان خود گفت: در صدای تاریکی تلاش کردم نوجوانی که توانمند نیست و عضوی از اعضای بدنش دچار مشکل است، بداند که نداشتن یک توانمندی باعث نشود در زندگی روحیه اش را ببازد بلکه توانایی‌های دیگرش را بشناسد و مشکلاتش را حل کند.

این نویسنده ادبیات نوجوان ادامه داد: نوجوان امروز خیلی پخته و آگاه است. نویسنده در کتاب این گروه سنی نباید در پی حل مشکلات نوجوانان باشد، بلکه باید این مخاطب را با استعداد و توانمندی هایش آشنا کند تا کنش داشته باشد و بتواند حل مساله کند.

وی گفت: سرقت در میدان صد و یکم، رؤیای بعدازظهر، جایی آن طرف پرچین و دخترخاله‌ها که پیش از این چاپ و روانه بازار نشر شده اند نیز در نمایشگاه سی و پنجم عرضه خواهد شد. از بین کتاب‌هایی که برای نوجوان نوشته ام رؤیای بعدازظهر و سرقت در میدان صد و یکم با استقبال بیشتری مواجه شد. هنوز هم که بچه‌ها می‌خوانند دوستش دارند.

کد خبر 6096086 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • انتشار کتابی از عدنان غُریفی در اولین سالگرد درگذشتش
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • کتاب شعر «ناله‌های امپراطور» در بروجرد رونمایی شد
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • بدرود آقای پل استر
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن