Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف اهواز گفت: عدم دسترسی به سامانه جامع انبارها یکی از مسایلی است که باعث می‌شود تا با تاخیر از وضعیت بازار مطلع شویم و در نهایت نتوانیم به موقع پیش‌بینی کمبود کالا در بازار را انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، سعید ممبینی شامگاه 13 آبان ماه در جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصادی خوزستان که در اهواز برگزار شد، با بیان این‌که هدف اصلی تشکیل کمیته‌هایی همچون کمیته رصد و پایش، پیش بینی شرایط قبل از وقوع نارسایی‌ها در بازار است، اظهار کرد: بیشترین عاملی که به پیش بینی وضعیت بازار کمک می‌کند، بررسی موجودی انبارها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که قرار بود تا تمام آمار موجود در سامانه جامع انبارها در دسترس باشد، افزود: بخش‌های مختلف از وارد کننده، توزیع کننده، عمده فروش، بنکدار و شرکت‌های پخش باید این آمار را در این سامانه وارد کنند و اتاق اصناف هم بتواند از این اطلاعات استفاده کند.

رئیس اتاق اصناف اهواز تصریح کرد: یکی از اشکالات موجود، عدم دسترسی به سامانه جامع انبارها است که برای هر مورد باید به اطلاعات سطح بازار اکتفا کنیم و خیلی از شهرستان‌ها آمار و اطلاعات را در اختیار اتاق اصناف قرار نداده و یا با تاخیر این اطلاعات را به اتاق اصناف می‌دهند. این اقدام وقت ما را می‌گیرد یا باعث می‌شود دیرتر از وضعیت بازار مطلع شویم و در نهایت نمی‌توانیم به موقع پیش‌بینی کمبود کالا در بازار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم تا تمام دستگاه‌هایی که اطلاعات را وارد سامانه جامع انبارها می‌کنند، امکان دسترسی به این سامانه را داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف اهواز با اشاره به قیمت گوشت قرمز در بازار خاطرنشان کرد: اگر گوشت قرمز منجمد به ویژه گوشت گوساله و گوشت گوسفندی به بازار تزریق شود، وضعیت قیمت این محصولات نیز عادی خواهد شد.

انتهای یپام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انبارها بازار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران

آفتاب‌‌نیوز :

درکنار اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق اصناف ایران به نمایندگی از اصناف کشور به نقد تصویب لایحه «اضافه شدن تعطیلات پنجشنبه به تعطیلات آخر» در کمیسیون اجتماعی مجلس شد. این لایحه را اواخر سال گذشته دولت تقدیم مجلس کرد و در نهایت نمایندگان کمیسیون اجتماعی آن را تصویب کردند. البته آن‌ها به دنبال رایزی بخش خصوصی کشور تاکنون رای قبلی خود را پس گرفتند. اما فعالان اقتصادی بخش خصوصی نگران تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس هستند.

برهمین اساس مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران نیز در جدیدترین اظهارنظر درباره موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه گفت: این موضوع آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود.

او افزود: اتخاذ برخی تصمیمات فاقد کارشناسی‌های لازم و اخذ نظر از فعالان حوزه‌های مرتبط، هزینه‌ها و خسارات فراوانی درپی خواهد داشت؛ به طوریکه جامعه باید سالیان سال تاوان آن تصمیم نادرست را بدهد. باتوجه به نیاز اصناف به مراودات لحظه به لحظه با دنیا، موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه که به موضوع داغ این روز‌ها تبدیل شده، از این دست تصمیمات خسارت‌بار برای جامعه خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد در از حدود ۲۰۰ کشوری که در سازمان ملل متحد ثبت شده‌اند، خود را با تعطیلات میلادی منطبق کرده‌اند. اگر تصمیم «تعطیلی پنجشنبه‌ها» اجرایی شود، با توجه به تعطیلی ۲ روزه پنجشنبه و جمعه در کشور ما و تفاوت آن با ۲ روز تعطیلات در کشور‌های دیگر، یک فاصله ۴ روزه در هفته ایجاد خواهد شد.

صفایی ادامه داد: ما در حال حاضر نیز در حوزه اقتصاد منطقه‌ای با چالش‌ها و مشکلات مختلفی مواجه هستیم و کشور‌هایی مانند ترکیه که خود را با تقویم جهانی منطبق کرده‌اند، درحال گرفتن سهم بازار ما در منطقه هستند. اتخاذ چنین تصمیماتی آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود؛ بنابراین باپیشنهاد اتاق اصناف ایران، این است که به جای روز «پنجشنبه»، روز «شنبه» تعطیل شود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد