Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-05@14:18:39 GMT

تکه‌های جسد خاشقچی در 5 چمدان به ریاض ارسال شده

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۸۹۶۶۶

صراط:

در حالی که حدود یک ماه از قتل «جمال احمد حمزه بن محمد خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد ریاض در کنسولگری سعودی در استانبول گذشته و آمریکا با همراهی رسانه‌های غربی تلاش می‌کند این پرونده را مسکوت کند، اما رسانه‌های ترکیه‌ای با تداوم روند انتشار «قطره‌چکانی» اطلاعات سعی در افزایش فشار بر آل‌سعود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس روزنامه «صاباح» در گزارش جدیدی که روز یکشنبه به نقل از مقامات امنیتی ترکیه منتشر کرد، نوشت که خاشقچی در لحظه ورود به کنسولگری سعودی در استانبول خفه شده و سپس جسد وی بعد از تکه تکه شدن، در داخل 5 چمدان جاسازی می‌شود.

گفته می‌شود «ماهر المطرب»، «صلاح الطبیقی» و «ثائر الحربی» که عضو جوخه مرگ 15 نفره سعودی بودند، وظیفه مُثله کردن جسد خاشقچی و پاک کردن هرگونه اثر این جنایت از کنسولگری بودند.

این پنج چمدان سپس با خودروی ون مشکی با شیشه‌های دودی به اقامتگاه «محمد العتیبی» سرکنسول سعودی در استانبول – در چند صد متری ساختمان کنسولگری – منتقل شده است. بعد از آن، چمدان‌ها به فرودگاه منتقل شده و بدون دادن مجوز بازرسی با جت خصوصی به ریاض فرستاده شده است.

روزنامه صاباح همچنین گزارش داد که سعودی‌ها، تیمی از کارشناسان مواد شیمیایی و سم‌شناسی را 9 روز بعد از قتل خاشقچی، به کنسولگری خود در استانبول اعزام کردند تا مدارک و آثار باقی‌مانده از این جنایت را ازبین ببرند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه با تکرار درخواست از سعودی‌ها برای نشان دادن جسد این روزنامه‌نگار، تاکید کرده بود که آمران قتل وی از «مسئولان رده‌بالای» رژیم سعودی بودند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که پیشتر مقامات امنیتی ترکیه حدس می‌زدند بخش‌هایی از جسد خاشقچی، داخل اقامتگاه سرکنسول با استفاده از اسید، امحاء شده باشد.

 

چمدان‌های خارج شده از کنسولگری سعودی

 

دادستان کل سعودی در تاریخ 7 آبان برای دیدار با دادستان استانبول و همچنین بازدید از کنسولگری و اقامتگاه سرکنسول سعودی در این شهر، به ترکیه سفر کرده بود. برخی منابع می‌گویند که پرونده‌ای 150 صفحه‌ای از یافته‌های پلیس ترکیه درباره قتل خاشقچی در اختیار وی قرار گرفته است. (جزئیات بیشتر)

بعد از نزدیک به سه هفته از ورودِ بی بازگشت این روزنامه‌نگار سعودی به داخل کنسولگری ریاض در استانبول، مقامات این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کردند که خاشقچی در پی درگیری داخل این ساختمان کشته شده است. این در حالی است که در تمام این مدت سعودی‌ها نه تنها منکر مرگ وی می‌شدند بلکه اصرار می‌کردند خاشقچی از کنسولگری خارج شده است.

در بیانیه دیوان سلطنتی سعودی ادعا شده که خاشقچی بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، با عده‌ای که قصد «ترغیب کردن» وی برای «بازگشت» به ریاض را داشتند، درگیر و کشته شده است. دادستانی عمومی سعودی روز پنجشنبه قبل احتمال داد که قتل وی از پیش برنامه‌ریزی شده بود.

تیم تحقیقاتی ترکیه شامل بازرسان و نیروهای امنیتی این کشور دو بار جهت انجام تفتیش حول پرونده مفقود شدن خاشقچی، وارد ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول شدند. پلیس ترکیه با ظن اینکه سه خودرو متعلق به کنسولگری سعودی در استانبول مفقود شده، دو منطقه (جنگل بلگراد و مزرعه‌ای در شهر یالووا) در نزدیکی شهر استانبول را بازرسی کرد. نیروهای امنیتی ترکیه همچنین روز پنجشنبه از آب داخل باغ کنسولگری سعودی در استانبول نمونه‌برداری کردند.

بعد از گزارش «نیویورک تایمز» مبنی بر به قتل رسیدن سپس تکه تکه شدن جسد خاشقچی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری، روزنامه «صاباح» ترکیه نیز بامداد چهارشنبه با انتشار نام و تصویر ۱۵ سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا منتشر کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: جسد خاشقچی ریاض صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۸۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آوازخوانی صادق بوقی در هواپیمای تهران به استانبول!

تعداد بازدید : 3332 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9979 ۶ صادق بوقی هنگام پرواز تهران به استانبول به درخواست مسافران، ترانه معروف رشتی «او او او» را خواند که باعث به وجد آمدن مسافران شد و مسافران با او همراهی کردند. این لحظات بامزه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • فرار یاران محمدی از بحران با یک گل
  • پیروزی آدانا دمیراسپور با محمدی در استانبول
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیمای تهران به استانبول!