Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-05@21:42:10 GMT

گروه نمایش«پرواز ۷۴۵» راهی برلین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۲۸۰۳

گروه نمایش«پرواز ۷۴۵» راهی برلین می‌شود

به گزارش خبرگزاری تقریب،  این نمایش شانزدهم آبان (هفتم نوامبر) یک اجرا در سالن نمایش Kulturzentrum GOROD در مونیخ خواهد داشت. پس از آن گروه نمایشی برای شرکت در جشنواره Theater der Ding راهی برلین می‌شود و دو اجرا  در روزهای 21 و 22 ابان ماه ( 12 و 13 نوامبر) در این شهر خواهند داشت و در نهایت «پرواز 745» 24 آبان ماه (15 نوامبر)  در سالن THEATER PRINZREGENT در بوخوم روی صحنه می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به این ترتیب این نمایش چهار اجرا در شهرهای مختلف آلمان دارد که دو اجرا در جشنواره‌ در برلین و بقیه آنها در سالن‌ شهرهای مونیخ و بوخوم خواهد بود. پیش از این «پرواز 745» در هلند و بروکسل هم به اجرا درآمده بود که در جشنواره «نوردرزون» هلند به عنوان اثر برگزیده جنگی شناخته شد.
مرجان پورغلامحسین بر اساس ایده‌ای از هادی حجازی‌فر نمایشنامه «پرواز 745» را به نگارش درآورده. داستان آن درباره دختری است که پس از سال‌ها به کشور خود بازمی‌گردد و در این مدت تمامی خاطرات گذشته خود را مرور می‌کند. پورغلامحسین به همراه 60 عروسک در این نمایش بازی هم می‌کند.
تمامی شخصیت‌های «پرواز 745» مابه‌ازای واقعی دارند و دکور نمایش هم براساس ساختمان‌ها و لوکشین‌های واقعی طراحی و ساخته شده است.
این نمایش به عنوان تاثیرگذارترین اثر جشنواره نمایش عروسکی برگزیده شد و در جشنواره فجر به دلیل نگاه خلاقانه به دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفت . پرواز «745» مهر و آبان ماه سال گذشته در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.
«رومئو و ژولیت» در راه پردیس تئاتر شهرزاد

نمایش «رومئو و ژولیت» به کارگردانی بهروز بیک پور از تاریخ 18 آبان ماه و بعد از تعطیلات پایان ماه صفر در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

بازیگران این نمایش از چهره‌های جوانی هستند که بعد از چندماه تمرین برای اولین بار قرار است در نمایشنامه معروف ویلیام شکسپیر به ایفای نقش بپردازند.

همچنین از سوی دیگر نمایش «مده آی سن مدار» به کارگردانی بورژین عبدالرزاق و تهیه کنندگی امین زندگانی از تاریخ 1 آذرماه اجراهای خود را در سالن شماره 3 این مجموعه آغاز خواهد کرد.

این نمایش روایت تازه ای از نمایش «مده آ» با ترجمه ای از احمد ساعتچیان است که از تاریخ یاد شده در سالن شماره 3 در ساعت 20:15 روی صحنه خواهد رفت.    

الیکا عبدالرزاقی، احمد ساعتچیان، مهدی بجستانی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «دوازده سی‌وشش» به نویسندگی و کارگردانی امید دانشوران و تهیه‌کنندگی کوروش شاهونه کاری از کمپانی تئاتر جوانان است که از 25 اردیبهشت 1403، ساعت 18:15 در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. 

زهره محمدی، امیر نصیری و امید دانشوران به‌عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. آیدا عارفی، محمدرضا فدایی، مهسان یحیی پور نیز بازیگران سیاه‌پوش این نمایش هستند.

نمایش «دوازده سی‌وشش» سال گذشته در جشنواره «هم آغاز» تئاتر شهر شرکت کرده بود و توانست جایزه دوم کارگردانی و سوم طراحی صحنه را از آن خود کند.

داستان این نمایش درباره لکه سیاهی است که در سازمان سفید کننده پیدا می‌شود و …

امید دانشوران (طراح صحنه و لباس)، شیدا آذرپور (طراح  صدا)، لعیا شمس‌الدینی (نور)، امید دانشوران (طراح گرافیک)، سعید راسخی پور (ساخت آنونس)، آیدا عارفی (دستیار کارگردان)، هومن مظهری (مجری طرح)، علیرضا ربانی زاده (برنامه‌ریز)، مجتبی راوش (مشاور کارگردان)، سعید راسخی پور (مدیر تبلیغات)، مهسان یحیی پور (مدیریت صحنه)، سعید مشی، امیر عباسی، ساسان سبک‌روح (دستیار صحنه)، حمید تن، محمد غفاری (عوامل فنی)، محمدرضا فدایی، لعیا شمس‌الدینی، آیدا عارفی (گروه صحنه) و علی کیهانی (روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت ایران کنسرت و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب