Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: روابط عمومی آستان قدس درباره خبری مبنی بر تشکیل یگان حفاظت در این مجموعه توضیحاتی را ارائه کرد.


 روابط عمومی آستان قدس رضوی درباره تشکیل یگان حفاظت آستان قدس رضوی و در واکنش به مصاحبه اخیر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

 

«تشکیل یگان حفاظت در همه دستگاه هایی که فعالیت آنان به حجم قابل توجهی ازکارکردهای انتظامی نیاز دارد، امری متداول و قانونی بوده و در حال حاضر نیز برخی نهادها هم چون سازمان میراث فرهنگی، سازمان حفاظت محیط زیست و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در راستای انجام وظایف خود دارای یگان حفاظت هستند.

 

آستان قدس رضوی نیز به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی دارای ارتباطات گسترده عمومی، چه در حرم مطهر رضوی (ع) و چه در اماکن متعلقه و موقوفات سراسر کشور، دارای نیازهای انتظامی، امنیتی و حراستی متعددی است که تاکنون نیز این نیازها از طریق واحدهای ایجاد شده در ساختار آستان و نیز همکاری دستگاهها و نهادهای انتظامی و امنیتی مرتفع می شده است.

 

اما از آنجا که نوع تعاملات عمومی آستان قدس ویژگی های خاص خود را داشته و مخصوصاً نحوه مواجهه حفاظتی و امنیتی با مردم و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) می بایست در خور این جایگاه مقدس و متناسب با شان زائران باشد، و همچنین جهت یکپارچه سازی سامانه های مختلف دخیل در این فعالیت ها ، مطابق ماده 35 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در جهت تشکیل یگان یکپارچه حفاظت اقدام نمود.

 

یادآور می شود: ماده 35 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب دهم بهمن ماه سال 95 مجلس شورای اسلامی، دستورالعمل تشکیل یگان های حفاظت دستگاه های اجرایی، طی گردشکار شماره 78541 مورخ بیست و هفتم آذر ماه سال 96 به محضر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا تقدیم گردیده و در تاریخ چهاردهم اسفند ماه سال 96 به تصویب معظم له رسیده است.

 

در این ماده آمده است: «دستگاه های اجرایی در صورت نیاز به یگان حفاظت مکلفند پس از کسب موافقت و مجوز ستاد کل نیروهای مسلحنسبت به تشکیل یگان های حفاظت اقدام کنند. این یگان ها از نظر بکارگیری سلاح و مهمات تابع ضوابط نیروهای مسلح می باشند و با رعایت ضوابط نیروی انتظامی تحت نظر بالاترین مقام دستگاه ذی ربط اداره می شوند.»

آستان قدس رضوی نیز از همین رویه قانونی در راستای تشکیل یگان حفاظت تبعیت نموده است و پس از کسب مجوزهای قانونی از ستاد کل نیروهای مسلح، این یگان ایجاد و حکم فرماندهی آن نیز از جانب فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صادر گردید و طبیعتاً تحت قوانین مربوطه فعالیت خواهد کرد.

 

گفتنی است: تولیت  آستان قدس دهم آبان در دیدار با سردار اشتری با بیان اینکه برای نخستین بار یگان حفاظت حرم مطهر رضوی تأسیس می‌شود، گفت: دلیل تشکیل این مجموعه، پیگیری قانونمند فعالیت‌هایی است که صبغه انتظامی دارند.»

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: آستان قدس رضوی ، یگان حفاظت ، آستان قدس

منبع: خرداد

کلیدواژه: آستان قدس رضوی یگان حفاظت آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد

رضا شکاریان در گفتگو با خبرنگار جام جم افزود: در این ارزیابی شاخص هایی مانند تعداد سلاح های کشف شده مجاز و غیر مجاز، شکارغیرمجاز، کشف سلاح جنگی، صید پرندگان، صید آبزیان، تعلیف غیرمجاز دام، ... مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که در مجموع یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با کسب حداکثر امتیاز رتبه اول را کسب نمود وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر بحث تجهیزات محیطبانان در سرلوحه کار قرار گرفته است، افزود: افزایش ۴۰۰ درصدی جیره غذایی محیط بانان، تجهیز پاسگاه های محیط بانی به ۴۰ دستگاه موتورسیکلت، خرید تجهیزات انفرادی و البسه،تعمیر و تجهیز پاسگاههای محیط بانی ، راه اندازی شبکه بی سیم دیجیتال، جذب و تبدیل وضعیت ۱۷ محیط بان از جمله موارد موثر در افزایش بهره‌وری شده است شکاریان اظهارداشت: در بحث آموزش محیطبانان بعنوان ضابطین دادگستری، دوره های آموزش متعددی در مباحث حقوقی، بکارگیری سلاح، دفاع شخصی، تیراندازی و دوره های محیط بانی بطور مستمر و سالانه برگزار می‌گردد مدیرکل حفاظت محيط زيست خراسان شمالی خاطرنشان کرد:کشف قریب به 90 قبضه سلاح شکاری از متخلفین، کشف بیش از 300 فقره تخلفات غیرمجاز شکار و صید و تخریب غیرمجاز محیط زیست، کشف تخلفات در فضای مجازی،اجرای برنامه های آموزشی جوامع محلی و دانش آموزان، گشت شبانه روزی و پیشگیری از تخلفات شکار و صید، از جمله  فعالیت های یگان حفاظت استان در سال گذشته بوده است. شکاریان با بیان در شاخص های برنامه و بودجه این اداره کل در ۳ شاخص رعایت سقف پرسنلی، پاسخگویی و تحقق ردیف های درآمدی در رتبه برتر کشوری و در شاخص تخصیص اعتبارات استانی در رتبه ۴ کشوری  قرار گرفته است افزود: در مجموع شاخص های برنامه و بودجه این استان جزو ۵ استان برتر کشوری در سال ۱۴۰۲ قرار گرفته است. وی همچنین با بیان اینکه استان خراسان شمالی یکی از استان های ویژه به لحاظ محیط زیست طبیعی است، افزود: با عنایت به شاخص هایی مانند جمعیت حیات وحش، زیستگاه ها و امور مناطق و ذخائر ژنتیکی، این اداره کل با حداقل بضاعت نیروی کارشناسی نسبت به سایر استان ها در رتبه ششم کشوری قرار گرفته که نشان دهنده فعالیت های مناسب کارشناسان این حوزه و قابلیت های طبیعی استان است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان