Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:00:36 GMT

اخاذی از مردم به بهانه بدحجابی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۳۱۴۱

مرد سابقه دار با معرفی خود به‌ عنوان مأمور پلیس به سراغ خودروهایی می‌رفت که سرنشینان آن حجاب مناسبی نداشته یا صدای ضبط ماشینشان بلند بود تا از آنها اخاذی کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران نوشت: ۱۲ مهر مرد جوانی به پلیس مراجعه و از مردی شکایت کرد که با عنوان مأمور از او سرقت کرده بود. او گفت: «ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد ۱۲ مهر با خودرو در خیابان فردوسی به سمت داروخانه در حال تردد بودم که مرد جوانی سوار بر موتورسیکلت از من خواست کنار خیابان توقف کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت پلاک خودروام مشکوک است و به تفتیش خودروام پرداخت. بعد هم از من خواست تا همراه او به اداره آگاهی بروم. به او گفتم برای چه باید با شما بیایم؟ که در جواب از من خواست هر چه پول داخل کارت عابر بانکم دارم را به حساب او واریز کنم. من هم که به علت تهیه داروهای مادرم عجله داشتم ۵۵۰ هزار تومان به حساب او واریز کردم.»

با شکایت مرد جوان تحقیقات آغاز شد و مأموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته خیابان فردوسی پرداختند. از سویی با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته موفق به شناسایی متهم شدند که از مجرمان سابقه دار بود. تحقیقات نشان می‌داد مصطفی ۲۰ سابقه کیفری به اتهام جعل عنوان و سرقت دارد. بدین ترتیب وی بازداشت شد.

متهم پس از دستگیری به‌جرم خود اعتراف کرد و گفت: افرادی را که صدای ضبط خودروشان زیاد بود یا سرنشینانشان حجاب مناسبی نداشتند انتخاب کرده و خودم را مأمور معرفی می‌کردم. از آنها می‌خواستم همراه من به اداره آگاهی بیایند آنها نیز از ترس دستگیری مبالغی را که می‌خواستم به حسابم واریز می‌کردند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به انتشار بدون پوشش تصاویر متهم، گفت: با توجه به سوابق متهم و اعتراف به دهها فقره سرقت تحت پوشش مأمور در مناطق مختلف شهر تهران بخصوص مرکز شهر بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ پایتخت با درخواست چاپ تصویر بدون پوشش متهم از مالباختگان خواست برای اعلام شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخاذي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان

رئیس پلیس آگاهی گیلان از شناسایی و دستگیری ۲۲ سارق و هفت مالخر در طرح سه روزه عملیاتی مبارزه با سرقت مغازه در استان خبر داد و گفت: این افراد به ۲۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، علیرضا حدادی با بیان اینکه طرح عملیاتی مبارزه با سرقت مغازه به مدت سه روز در استان گیلان اجرا شد، اظهار کرد: در این طرح با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه، ۲۲ سارق و هفت مالخر در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده سارقان به ۲۲ فقره سرقت مغازه اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان تاکید بر رعایت اصول و نکات پیشگیری از سرقت توسط مردم، خاطرنشان کرد: ارتقای نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 748925

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • دستگیری مأمور قلابی موتورسوار در اتوبان حکیم/کشف یک قبضه سلاح گرم
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو