Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@07:41:17 GMT

۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری در موقوفات فارس اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۳۵۲۹

۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری در موقوفات فارس اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از اجرای ۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری اقتصادی در ۷۵ هزار متر از اراضی موقوفات این استان خبر داد. ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه در ایام محرم، صفر، ماه مبارک رمضان و اربعین امسال 4 هزار میلیارد تومان از درآمد موقوفات فارس برای اجرای نیات واقفان هزینه شده است، اظهار داشت: در راستای افزایش درآمد موقوفات 20 پروژه سرمایه‌گذاری اقتصادی با زیربنای بیش از 75 هزار متر در سطح اراضی موقوفات اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در 3 سال گذشته بالغ بر 7 هزار جلد سند مالکیت برای تثبیت موقوفات و اماکن مذهبی فارس اخذ شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با تاکید بر سمت و سو دادن به نیات واقفان به نیازهای روز جامعه و وقف‌های جدید، عنوان کرد: وقف‌هایی مانند کمک به تحصیلات تکمیلی افراد بی بضاعت، تحقیقات تروما، حمایت از تکنولوژی‌های روز از جمله وقف‌های جدید ثبت شده در استان فارس است.

وی با بیان اینکه در حوزه وقف سلامت نیز روزانه بین 70 تا 80 هزار نفر از خدمات بیمارستان نمازی، بیمارستان خلیلی، درمانگاه پوستچی، بیمارستان شوشتری، درمانگاه امام رضا و درمانگاه مطهری بهره‌مند می‌شوند، گفت: سالانه بین 2 تا 3 میلیارد تومان تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای این مراکز خریداری می‌شود و ماهانه بین 200 تا 300 میلیون تومان وجه نقد به بیماران بی‌بضاعتی که به این مراکز مراجعه می‌کنند پرداخت می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی از رونمایی از 50 وقف جدید استان فارس در دهه وقف خبر داد و افزود: برپایی نمایشگاه همه واقف باشیم در حرم سید علاالدین حسین (ع) و ورودی شهر صدرا، برگزاری همایش همه واقف باشیم و تجلیل از واقفان، اجرای ویژه برنامه شوق وقف، برگزاری محفل انس با قرآن، اجرای ویژه برنامه وقف، سلامت و درمان رایگان در حرم سید علاالدین حسین (ع) و ورودی صدرا از جمله برنامه‌های دهه وقف در استان فارس است.

وی از اعزام 160 مبلغ دینی در دهه وقف به مناطق محروم استان فارس و اعزام 19 مبلغ به مدارس برای تبلیغ چهره به چهره با دانش‌آموزان خبر داد و گفت: در دهه وقف طرح تخفیف ویژه مستاجران موقوفات نمازی، پوستچی و زالی اجرا می‌شود و کسانی که بدهی خود را در این دهه پرداخت کنند از تخفیف 15 تا 20 درصدی برخوردار می‌شوند.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه همزمان با دهه وقف 31 همایش یاوران وقف به منظور تجلیل از واقفان، فعالان رسانه، فعالان قرآنی و غیره در استان فارس برگزار می‌شود، اظهار داشت: 159 ایستگاه همه واقف باشیم و 42 خیمه معرفت در نقاط مختلف فارس برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر اعزام 160 مبلغ به نقاط مختلف استان فارس 230 مبلغ بومی نیز برای اشاعه فرهنگ وقف در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی فارس مستقر می‌شوند، افزود:  در دهه وقف 123 نشست صنفی با حضور اقشار مختلف و 29 نمایشگاه اوقاف در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41382/P1336/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر یکشنبه در نشست مدیران و معاونین شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با تبریک نهم اردیبهشت اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به دلیل محدودیت‌های مالی و گستره انتظارات مردم بسیار سخت است اما برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری بر سه مبنای کارهای، کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های یاد شده زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب و غیره انجام شده که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما اینها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، افزود: همگام‌سازی و به روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که استارت آن زده شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته و قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی، کاهش فساد اداری و غیره خواهد بود.

رشیدی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۵ اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد.

به گفته وی، در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته است و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم.

شهردار سنندج با تاکید براینکه برنامه ریزی‌های خوبی هم برای ساماندهی دست فروشان صورت گرفته است، عنوان کرد: تمام توان خود را در راستای اجرای کامل ساماندهی دستفروشان انجام خواهیم داد و در این راستا نیازمند همراهی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است.

شهردار سنندج اجرای پارک‌های ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی را از اقدامات مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز در سال‌جاری برشمرد و گفت: در راستا رفع مشکلات ترافیکی، تقاطع غیر همسطح محمدی، بلوار ۲۴ متری توس نوذر امسال اجرا می‌شود.

کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی از برنامه‌های امسال شهرداری است که توسط رشیدی در این نشست مطرح شد.

کد خبر 6091391

دیگر خبرها

  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد