Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- استاد و دانشجوی دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران، در جشنواره بین المللی نوآوری انرژی Bixpo2018 حایز چهار مدال طلا و نقره و موفق به دریافت جایزه ویژه فدراسیون بین المللی مخترعان شدند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر ابوالفضل واحدی (عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و معاون آموزشی دانشگاه) و مهندس آرش طاهری (دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران)، در جشنواره بین المللی نوآوری انرژی Bixpo2018 موفق به دریافت دو مدال طلا و دو نقره برای چهار طرح نوآورانه خود در این جشنواره جهانی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله نهایی این جشنواره، 54 طرح از 40 کشور جهان راه یافته بودند که در این میان چهار طرح دانشگاه علم و صنعت ایران، حایز مقام های اول و دوم شدند.
در این جشنواره که توسط وزارت تجارت و صنعت کشور کره جنوبی و با مشارکت فدراسیون جهانی مخترعان و کپکو (بزرگترین شرکت تولیدکننده انرژی جهان)، به منظور معرفی هر چه بهتر و حمایت از دستاوردهای نوآورانه پژوهشی مخترعان در حوزه انرژیهای نو، انرژیهای پاک دوست دار محیط زیست، برق و الکترونیک، برگزار می شود، دانشگاه علم و صنعت ایران با چهار طرح نوآورانه شرکت کرد که پس از داوری و از بین 54 طرح راه یافته به مرحله نهایی، به طرح های «ساخت دودکش خورشیدی با سلول خورشیدی شفاف» و «بهینه سازی سیستم خنک سازی کویل مغناطیسی» مدال طلا و به طرح های «خنک سازی ترانسفورمر به وسیله زمین سرمایشی» و «تصفیه خانه سیار با قابلیت ضد عفونی و میکروب زدایی» مدال نقره جشنواره تعلق گرفت.
مهندس طاهری برای طرح «خنک سازی ترانسفورمر به وسیله زمین سرمایشی» حایز دریافت جایزه ویژه فدراسیون بین المللی مخترعان شناخته شد. وی طرح «تصفیه خانه سیار با قابلیت ضد عفونی و میکروب زدایی» را با همکاری دکتر ابوالفضل واحدی (عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و معاون آموزشی دانشگاه)، به انجام رسانده که این طرح پیش از این نیز در بخش اختراعات جشنواره فناوری های نوین در صنعت آب و برق (بهمن 1396)، حائز رتبه اول شناخته شده و مورد تقدیر قرار گرفته بود.
این دانشجوی نخبه و افتخارآفرین دانشگاه چهار اختراع ثبت شده را نیز در کارنامه علمی و پژوهشی خود دارد.
گفتنی است چهارمین همایش تخصصی ارایه دستاوردهای مخترعین در قالب «بزرگترین گردهمایی نخبگان صنعت انرژی» نهم تا یازدهم آبانماه 1397 در کشور کره جنوبی و شهر گوانگجو برگزار شده است.
علمی**9157**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي علم و فناوري ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو از صبح روز گذشته (۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در شهر جیاینگ یئن چین آغاز شده است. در روز دوم و پایانی این پیکارهای زهرا جلیلی ورزشکار تالو ایران در فرم دائوشو موفق شد به عنوان دومی دست یابد و صاحب مدال نقره شود. در این فرم ورزشکاران چین مقام‌های اول و سوم را از آن خود کردند.

در این پیکارها ۳۸ کشور و ۳۰۰ شرکت‌کننده حضور یافته‌اند.

کد خبر 6088646 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • انتخابی جام‌جهانی ووشو-چین / ایران مقتدرانه قهرمان شد
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام‌جهانی ووشو
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • قهرمانی ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • انتخابی جام جهانی چین/ ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایران با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید
  • ووشوکاران ایران سه طلا و نقره دیگر کسب کردند
  • ۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • جام‌جهانی ووشو| کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای نمایندگان ایران