Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا گفت: ما تا کنون تفکیک جنسیتی یا زوج و فرد کردن برای انجام فعالیت‌ها در کانون‌های فرهنگی هنری نداشته‌ایم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اکبر عروتی موفق، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که روز گذشته در سالن اجتماعات شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا و با تلاش انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دانشگاه برگزار شد، بیان داشت: ما سند راهبردی فرهنگی اجتماعی که در دانشگاه در حال اجرا است را تهیه کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عروتی موفق افزود: در بحث استقلال دانشگاه مجموعه فرهنگی در حد توان سعی کرده این موضوع را رعایت کند؛ اما یک سری از موارد جزو قوانین موجود کشور است و صرفا مخصوص دانشگاه بوعلی سینا نیست، یعنی ما در چهارچوب قوانین حرکت می‌کنیم؛ اگر می‌خواهید در زمینه استقلال دانشگاه اطلاعات داشته باشید، دانشگاه‌های دیگر همچون ملایر و کرمانشاه و دیگر دانشگاه‌های همجوار را با دانشگاه بوعلی سینا مقایسه کنید.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا در ادامه گفت: در سال ۹۲ مجموعه فعالیت‌های تشکل‌ها ۵ درصد بود، اما مجموعه فعالیت‌های تشکل‌ها هم اکنون در حدود ۲۸ درصد است؛ در خصوص کانون‌های فرهنگی هنری نیز فعالیت ۲۰ درصد بوده که در حال حاضر ۳۱ درصد است و این مسأله توازنی را در فعالیت‌های دانشجویی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ۵ مجلد در مورد کار مجموعه تشکل‌ها تهیه شده که به اسم خود تشکل‌ها چاپ شده است، تصریح کرد: ما سعی کرده‌ایم تصدی گری را کم کنیم؛ در خصوص موافقت و عدم موافقت برنامه‌ها باید گفت که سالانه حدود ۷۰۰ برنامه در حال انجام است که در طول ۴ سال گذشته ۳۰۰۰ عنوان برنامه می‌شود و اگر در این مدت با ۳۰ برنامه نیز مخالفت شده باشد، به دور از انصاف است که بگوییم با حجم عظیمی از برنامه‌ها مخالفت شده است.

عروتی موفق اظهار داشت: معاونت فرهنگی مخالفت نمی‌کند، بلکه برنامه‌ها به تأیید و تصویب هیأت نظارت بر تشکل‌ها و شورای فرهنگی دانشگاه و شورای هماهنگی فرهنگی هنری و کمیته ناظر بر نشریات می‌رسد که دبیرخانه آن‌ها فقط در معاونت فرهنگی استقرار دارد و دانشجویان فقط جوابشان را از معاونت فرهنگی می‌شنوند؛ این در حالی است که بنده نه عضو هیأت نظارت هستم و نه حق رأی در آن را دارم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا در خصوص تفکیک جنسیتی کانون‌های فرهنگی هنری گفت: هر دو طیف در همه صحنه‌ها حاضر هستند، ما مطلقا تفکیک جنسیتی یا زوج و فرد کردن برای انجام فعالیت‌ها نداشته‌ایم؛ در مورد برخی از کانون‌ها بحث‌هایی مطرح بود که ما قدم به قدم رو به جلو حرکت می‌کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: ما تلاش برای مرز کشی و تفکیک غیر ضروری نکرده‌ایم؛ در خصوص کانون تئاتر هم زمانی که اساسنامه آن تنظیم و بررسی شود، مشکل آن برطرف خواهد شد.

عروتی موفق همچنین در مورد اعمال سلیقه کراکنان در برخورد با دانشجویان اظهار داشت: آنچه مورد نظر است این است که کارکنان ما حق اعمال سلیقه سیاسی ندارند و دانشجو با هر نوع گرایش سیاسی باید مورد تکریم قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا در پایان گفت: تعدادی از دوستان درخواستی در مورد انجام برنامه‌هایی داشتند که با برگزاری آن در برخی از مکان‌ها مخالفت شد نه با برگزاری برنامه؛ مطلب این است که باید برنامه‌های فرهنگی را در کل دانشگاه تقسیم کنیم و ساعت‌های آموزشی و حضور آن‌ها را در نظر داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: در این کارگاه آموزشی ۱۴۰ نفر از مربیان فعال کانون‌های تربیت محور مساجد گیلان آموزش‌های لازم را برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مساجد را از اساتید فرا گرفتند.
حجت الاسلام رضا حاجتی افزود: تفاوت کارفرهنگی با کارتربیتی، فرآیند جذب و حفظ نوجوان، رفتار شناسی، اختلال دوران نوجوانی، آشنایی با مسائل نوجوان، بازی، بازوی تربیت و برنامه سازی و قالب‌های تربیتی از موضوعات این کارگاه آموزشی یک روزه است. 
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه امروز دشمنان فرهنگ و دین را هدف قرار داده اند تصریح کرد: همه ما باید با بهره گیری از ظرفیت‌های مساجد با این ترفند‌ها و توطئه‌ها مقابله کنیم. 
وی با تاکید براینکه در مقابله با جنگ نرم جوانان و نوجوانان بایدآموزش‌های لازم را فرا گیرند افزود: از ظرفیت‌های مساجد در راستای تربیت درست نسل جدید باید بیش از پیش بهره گرفته شود.
وی با بیان اینکه مضمار به معنی میدان و عرصه است گفت: امروز همه ما باید در میدان جنگ نرم حضور داشته باشیم و با برپایی فعالیت‌های فرهنگی گسترده جوانان را بیش از پیش در برابر تهاجمات فرهنگی واکسینه کنیم.
وی افزود: طراحی بازی، تدوین قالب‌های تربیتی و برنامه سازی تربیتی از دیگر برنامه‌های است که در این کارگاه‌های آموزشی دنبال می‌شود.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به رویداد فرهنگی و هنری هزار مشعل اشاره و تصریح کرد: در میدان جنگ تمدنی نیازمندیم که مشعل‌های فراوان در همه مناطق داشته باشیم، و کارگاه آموزشی و تربیتی یک روزه مضمار در راستای این رویداد در استان اجرا شده است.
رحیم شوقی شهردار رشت هم در این کارگاه آموزشی گفت: امروز دشمنان در فضای مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای علیه دین اسلام و نظام دارند و ما باید طرح‌های گسترده تری در مقابله با این ترفنده‌های دشمنان تدوین و اجرایی کنیم. 
وی با تاکید براینکه از ظرفیت‌های مساجد بهره گرفته شود افزود: کانون‌های مساجد امروز خط مقدم مقابله با این توطئه های دشمنان در فضای مجازی هستند. 
محمد حسین کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه برنامه‌های جوان پسند در مساجد برگزار شود، گفت: با برنامه‌ها و طرح‌های مسجد محور و تربیتی زمینه‌ی حضور مردم و جوانان را در مساجد افزایش دهیم.

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است