Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:40:24 GMT

ترجمه تاریخ فلسفه به روایت سردبیر پیشین اکونومیست

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۴۸۰۲

ترجمه تاریخ فلسفه به روایت سردبیر پیشین اکونومیست

این مترجم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: «رویای عصر روشنگری» نوشته آنتونی گاتلیب، سردبیر ارشد پیشین نشریه اکونومیست با ترجمه من به زودی از سوی نشر مازیار در دسترس مخاطبان ایرانی قرار می‌گیرد.

وی افزود: این کتاب در زبان انگلیسی در سال ۲۰۱۶ منتشر شده و تازه‌ترین کتاب درباره عصر روشنگری است و آخرین یافته‌ها در این موضوع را به مخاطبان ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرکز مباحث گوتلیپ، عمدتاً، بر ۶ فیلسوف پرآوازه و تأثیرگذار قرون هفدهم و هجدهم یعنی دکارت، هابز، اسپینوزا، لاک، لایبنیتس و هیوم است.

مجیدی ادامه داد: البته نویسنده در ضمن بحث درباره ۶ فیلسفی که بیان کردم، روایتی موجزتر از افکار افرادی همچون پی‌یر بل، ولتر، روسو و بسیاری چهره‌های دیگر را نیز ارائه می‌کند. اظهار نظر نویسنده درباره عقاید این اندیشمندان زمینه بحث را به زمان حال آورده است. به عبارتی محتوای کتاب قضاوت یک انسان امروزی درباره فیلسوفان عصر روشنگری است.

کتاب «رویای عصر روشنگری» در اصل دومین مجلد از مجموعه تاریخ فلسفه گاتلیب است. جلد نخست این مجموعه «رویای عقل» نام دارد که روایت کننده داستان فلسفه غرب از یونان باستان تا عصر رنسانس است. در جلد سوم نیز نویسنده داستان فلسفه از زمان کانت تا دوران معاصر را روایت می‌کند.

فریبرز مجیدی (متولد سال ۱۳۱۹) دانش آموخته رشته مدیریت آموزشی است. عناوین تعدادی از کتاب‌هایی که پیش از این با ترجمه فریبرز مجیدی منتشر شده‌اند به این شرح است: «فرهنگنامه تاریخی زیبایی‌شناسی» اثر دبنی تاونزند، «دلوز» نوشته رایگر دیو، «ساخت اجتماعی واقعیت؛ رساله‌ای در جامعه‌شناسی شناخت» اثر پیترال برگر و توماس لوکمان، «زیبایی‌شناسی فلسفی و تاریخ‌ زیبایی‌شناسی جدید» اثر جرولد لوینسون و پل گایر، «مسائل کلی زیبایی‌شناسی» اثر لوینسون، «زیبایی شناسی و ذهنیت: از کانت تا نیچه» اثر آندرو بووی و «مار و روباه: مقدمه‌ای بر منطق» مری‌رولند هیبت.

مجیدی همچنین جزو گروه مترجمان کتاب‌های «تاریخ هنر رنسانس در ایتالیا: نقاشی، مجسمه سازی، معماری» نوشته «فردریک هارت» و «دیوید ویلکینز» و «اسلام: هنر و معماری» زیر نظر «مارکوس هاتشتاین» و «پیتر دیلیس» نیز بوده است.

کد خبر 4450965

منبع: مهر

کلیدواژه: تاریخ فلسفه معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی ترجمه ادبیات ادبیات جهان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران بازار نشر گردشگری میراث فرهنگی معرفی کتاب جشنواره مد و لباس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرهنگ عمومی تجدید چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین دوره مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» به‌زودی و همزمان با برپایی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

بر اساس فراخوان این مسابقه، محور موضوعی اثر ارسالی، مرتبط با ادوار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و آثاری در این مسابقه داوری می‌شوند که در قالب «روایت داستانی» نوشته شده باشند. روایت‌های ارسالی به این مسابقه باید بین ۲ تا ۵ هزار واژه باشد. از صاحبان آثار برگزیده در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیر می‌شود.

شرکت در این‌مسابقه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند روایت‌های خود را تا ۲۵ اردیبهشت از طریق سامانه revayat.ketab.ir ارسال کنند.

کد خبر 6090822 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • شناخت گام‌به‌گام و تدریجی جریان اسرائیل
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد