Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت‌نام و پذیرش در دوره‌های کاردانی نظام جدید موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی پذیرش سال ۱۳۹۷ از امروز آغاز می‌شود. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مطابق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، کلیه داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی (اعم از داوطلبانی که در پذیرش دوره‌های مذکور ثبت‌نام نموده و یا ثبت‌نام ننموده‌اند) از امروز ۱۵ آبان ماه می‌توانند با مشاهده رشته‌های تحصیلی متناسب با نوع مدرک دیپلم خود در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای یا کاردانش موسسات پذیرنده، براساس سوابق تحصیلی یک رشته و موسسه را انتخاب و با به همراه داشتن مدارک تعیین شده از امروز به موسسه محل پذیرش رشته مورد تقاضای خود مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داوطلبان برای ثبت‌نام و پذیرش در دوره‌های کاردانی نظام جدید موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی – غیردولتی پذیرش سال ۱۳۹۷ تا ۲۷ آبان ماه فرصت دارند.

کلیه متقاضیان می‌بایست حداکثر تا تاریخ ۹۷/۰۶/۳۱ دارای مدرک دیپلم نظام قدیم (چهارساله) هنرستان، و یا دیپلم نظام جدید در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش باشند. در صورتی که تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ میسر باشد ثبت‌نام از داوطلبانی که تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی جاری (۹۷/۱۱/۳۰) مدرک تحصیلی دیپلم خود را اخذ می‌نمایند، به صورت مشروط و با شروع تحصیل از بهمن‌ماه ۹۷ پس از ارائه مدرک مربوط بلامانع است.

کلیه داوطلبان می‌بایست در زمان ثبت‌نام از طریق مؤسسه مربوط، بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۲۲۰.۰۰۰ (دویست وبیست هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان اقدام نمایند.

هر داوطلب منحصراً مجاز است یکی از کدرشته محل‌های مربوط را که متناسب با مدرک دیپلم خود می‌باشد و مطابق جدول شماره ۴ دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در دوره‌های فوق (این دفترچه از طریق سایت این سازمان قابل دسترسی می‌باشد)، انتخاب نماید.

هر داوطلب می‌تواند صرفاً متقاضی یک کدرشته محل در یک موسسه باشد. بدیهی است در صورت ثبت‌نام داوطلب در دو کدرشته و یا در دو مؤسسه، اطلاعات وی از بانک اطلاعات پذیرفته‌شدگان یکی از موسسات بر اساس ضوابط این سازمان حذف خواهد شده و هیچگونه اعتراضی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

با توجه به اینکه منحصراً یک بار اجازه ویرایش در درج اطلاعات متقاضیان داده خواهد شد، لذا ضرورت دارد داوطلبان در انتخاب گروه آموزشی، کد رشته‌محل و مؤسسه مربوط دقت لازم به عمل آورند.

پس از پایان مهلت مقرر، مؤسسات مجاز به ثبت‌نام از متقاضیان نخواهند بود و هیچ اقدامی از سوی این سازمان برای متقاضیانی که بعد از تاریخ تعیین شده مراجعه نمایند نیز صورت نخواهد پذیرفت.

چنانچه متقاضی قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دوره‌های کاردانی نظام جدید سال ۱۳۹۷ (مرحله شهریور ماه) قرار گرفته باشد و در مرحله تکمیل ظرفیت (همین مرحله) برای ادامه تحصیل در یکی از موسسات ثبت‌نام نماید، قبولی قبلی وی در شهریورماه سال ۱۳۹۷ لغو خواهد شد.

پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذیرفته شده مشروط (در مؤسسه‌ای که به آن مراجعه نموده‌اند) تلقی می‌شوند و شروع به تحصیل آنان تا زمان تأیید نهایی این سازمان به‌صورت مشروط و هم‌زمان با پذیرفته‌شدگان شهریور ماه خواهد بود.

گفتنی است، داوطلبان می‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org یا با شماره تلفن گویای ۴۲۱۶۳ (کد ۰۲۱) در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی مهلت تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود

محمد فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شعارهای جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد: به عبارتی هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند ک پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده است که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف هستند در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

وی افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده است. در دکتری ۱۰ درصد رشته ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

کد خبر 6093318

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود