Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در دوران حیات خود با سه جبهه مشرکین، منافقین و نفس مبارزه کرد، گفت: تنها کسانی می توانند آن حضرت را همراهی کنند که در هر سه جبهه پیروز شوند.

آیت الله احمد شیخ بهایی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، شهادت امام حسن و امام رضا علیهم السلام، افزود: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اشرف مخلوقات در میان مخلوقات است که خداوند رسالت وی را ترویج دین اسلام در تمام عالم قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه آن حضرت به تنهایی این رسالت را آغاز کرد و طبیعتا کسانی که به دنبال منافع خود بودند و از نفسانیات پیروی می کردند، در مقابل پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ایستادگی کردند، ابراز داشت: لذا جبهه بیرونی یعنی شرک و بت پرستی در مقابل وی تشکیل شد و در تاریخ داریم این جبهه دارای 360 بت بودند و از هر شیوه ای جهت مقابله با آن حضرت استفاده می کردند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با بیان این مطلب که دومین جبهه پیش روی حضرت، منافقین بودند که خطر آنها بسی بیشتر از مشرکان بود چراکه آنها به ظواهر دین عمل می کردند اما به اهداف اسلام پایبند نبودند لذا برای حضرت مزاحت هایی را ایجاد کردند، اظهار داشت: نکته قابل توجه چگونگی برخورد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با این گروه ها است که باید برای ما الگو قرار بگیرد و متوجه باشیم که آنها دنبال اهداف باطل خود هستند و خود را بزرگ می بینند.

 

وی با اشاره به اینکه جبهه سوم همان جبهه داخلی هر فرد با خود یعنی جهاد با نفس است، بیان داشت: در این جبهه مسلمانان باید طبق دستورات دین در جهت مخالفت با نفس گام بردارند و یکی از دستورات دین شب زنده داری و عبادت است که این امر موجب پایبندی افراد به ارزش ها و نافذ شدن کلام می شود لذا این سه جبهه را پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به روی انسان ها گشود و تنها کسانی می توانند آن حضرت را همراهی کنند که در هر سه جبهه پیروز شوند.

 

آیت الله شیخ بهایی، مهم ترین عامل گسترش دین اسلام را تطابق با فطرت انسان ها دانست و عنوان داشت: همه ما در بین راه هستیم یعنی قبل از ما پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و حضرات معصومین سلام الله علیهم قرار دارند و از آنجایی که تنها راه نجات بشریت رساندن ندای اسلام ناب به گوش جهانیان است لذا نگاه ما به آینده یعنی حضرت مهدی علیه السلام است که این امر را محقق کند و ما که در بین این راه هستیم باید در مسیر  ائمه معصومین سلام الله علیهم قدم بر داریم تا هنگام ظهور آمادگی لازم را داشته باشیم.

 

 وی ادامه داد: همه ما باید در راستای جهاد اکبر، ایمان و عمل خود را تقویت کنیم و با تلاش مستمر با دشمن درونی و بیرونی نیز مبارزه کنیم.

 

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان آمریکا 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی اربعین حسینی تحریم استکبار ستیزی اربعین شبستان یزد اردبیل سالروز رحلت پیامبر اکرم ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود

به گزارش «نماینده»، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدمهدی زاهدی در پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس آسیایی برای قدس شرکت کرد. این کنفرانس با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره‌های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است.

زاهدی ضمن تشریح مواضع اصولی و مستمر جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین، در سخنانی ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم‌های غیرعادلانه و تلاش‌های مزدورانه و ریاکارانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزش‌های بین‌المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس با بیان اینکه این اقدامات دولت‌های غربی و در راس آن آمریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیان‌های فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدن آن‌ها است، تصریح کرد: اکنون نقاب چنین تمدنی برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخت است. اقدامات سراسر دروغ آن‌ها، باعث موج بیداری مردم غرب شده که اکنون فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است و مصداق آن را در خیابان‌های کشورهای اروپایی و دانشگاه‌های امریکا مشاهده می‌کنیم.

نایب رئیس کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس آسیایی با اعلام این که بایستی از کنش‌های گفتاری در مورد غزه عبور کرد، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی به شدیدترین وجه و توقف فعالیت‌ها و روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شد.

دیگر خبرها

  • نماهنگ| «تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین