Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@03:53:26 GMT

تکذیب مسمومیت با قارچ در فارس

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۵۳۳۶

پول‌نیوز - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: خبر بستری چند شهروند در بیمارستان های استان فارس به دلیل مسمومیت با قارچ سمی غیر واقعی است و تاکنون چنین موضوعی گزارش نشده و شایعات در این زمینه و بی اساس است.

دکتر اکبر اجرایی با اشاره به تماس های شهروندان با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به خبر شیوع مسمومیت قارچ های سمی اظهارداشت: نیاز است شهروندان از بازنشر خبرهای غیر واقعی پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این پزشک توصیه کرد: ضرورت دارد در صورت رفتن به دامان طبیعت، نه تنها از چیدن و خوردن قارچ‌های خودرو امتناع کنیم، بلکه نباید به آنها دست بزنیم و در صورت لمس باید از تماس دست با چشم، دهان و پوست خودداری شود و حتما از قارچ‌های بسته بندی شده دارای تاریخ انقضا استفاده شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در ابتدای فصل بهارامسال به دلیل مسمومیت با قارچ سمی تعدادی ازهموطنان با مصرف قارچ سمی به اختلالات گوارشی مبتلا و به بیمارستان علی اصغر شیراز انتقال داده شدند که به نظر می رسد خبر در حال انتشار مربوط به هیمن مقطع زمانی و گذشته است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قارچ سمی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست

به گزارش "ورزش سه"، استان فارس و فوتبال شیراز با حضور تیم فجر شهید سپاسی همیشه در تاریخ فوتبال کشورمان، یکی از استان‌های کلیدی به شمار می‌رود و در بحث استعدادیابی همواره بازیکنان شیرازی زیادی در لیگ برتر فوتبال ایران در قامت بازیکنان پرسپولیس و استقلال توپ زده‌اند. 

حتی در گزارشی که پیش‌تر در ورزش سه در رابطه با بحث اصالت بازیکنان لیگ برتری منتشر شده بود، استان فارس پس از چهار استان مازندران، خوزستان، تهران و گیلان، پنجمین استان در زمینه تعداد بازیکنان لیگ برتری محسوب می‌شد که نشان از فوتبالی بودن این استان است.  

اکنون در شرایطی که بحث استعدادیابی برای ساخت نسل جدید فوتبال ایران در اولویت قرار گرفته، حسین عبدی سرمربی تیم ملی جوانان که در مدت اخیر توانسته اتفاقات درخشان زیادی را برای نسل جدید رقم بزند درباره وضعیت کنونی فوتبال این استان گفت: شیراز همیشه معدن استعداد بوده و این موضوع در فوتبال بیش از پیش هم بوده. اگر به گذشته نگاه کنید، در گذشته که ما فوتبال بازی می‌کردیم و از همان شروع فوتبال در ایران، یکی از پایگاه‌های استعدادیابی فوتبال همین استان فارس و شیراز بوده. خیلی از استان‌ها تیم در لیگ نداشتند، اما شیراز پای ثابت لیگ برتر بود. به عقب باید برگشت و از گذشته درس بگیریم و ببینیم چگونه این اتفاقات می‌افتاد.

او ادامه داد: باید خودمان را آپدیت کنیم و تیم‌های بهتری داشته باشیم. من نصیحتم به مربیان این است که حتما نتیجه برنده شدن نیست، نتیجه یعنی آینده‌ای بهتر برای جوانان خودمان و جوانان شیراز!

عبدی در پایان تاکید داشت: ما یک ملت هستیم با فرهنگ‌های متفاوت و نتیجه‌ای که می‌خواهیم این است که توسعه فوتبال و بالندگی این ورزش را در همه جا ببینیم. یک بازخورد از عقب بگیریم و به گذشته برگردیم تا ببینیم این اتفاق به درستی افتاده یا نه. اگر این کیفیت و رابطه انسانی بین مربی، بازیکن و تیم‌ها فارغ از نتیجه و برد و باخت شکل نگرفته باشد یعنی اشتباه رفتیم. من دوست دارم وقتی بازی در رده‌های سنی تمام می‌شود همه آدم‌ها دست بزنند و خوشحال باشند. در نهایت آینده برای این بچه‌ها خواهد بود و باید تلاش کرد این بچه‌ها قوی باشند. باید ماحصل این لیگ‌ها این باشد که تیم ملی قوی و خوبی داشته باشیم که این یک استراتژی قوی در تمام دنیاست.

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • مسئولان قانون را در اولویت امور خود قرار دهند
  • جزییات حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز/ یک پزشک: مسمومیت با «متانول» نبوده/ هیچ‌کس به کما نرفته؛ خبر نارسایی کلیوی چند تن دیگر کذب است؛ این اشخاص به درخواست خودشان دیالیز شدند
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی شیراز/ هیچ‌کس به کما نرفته/ مسمومیت با «متانول» نبوده است
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو
  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس