Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ۵ مجوز برای راه‌اندازی دانشکده‌های فنی در نظر گرفته شده که خراسان جنوبی تنها استانی است که دو آموزشکده همزمان پسران و دختران در شهرستان‌های طبس و قاین دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ماموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، تربیت تکنسین است که این امر برای رشد و توسعه اقتصادی کشور بسیار ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالحی عمران با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور هزار عضو هیئت علمی و کادر آموزشی دارد، افزود: در سطح کشور دانشگاه فنی ۱۷۸ آموزشکده و دانشکده دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های فنی ۱۷۰ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، ادامه داد: ۱۰۰ رشته کاردانی، ۶۰ رشته کارشناسی ناپیوسته و هفت رشته کارشناسی پیوسته در دانشگاه‌های فنی خراسان جنوبی وجود دارد.

وی از اشتغال ۱۰۰ درصدی دانشجویان فارغ التحصیل در برخی از رشته‌ها خبر داد و گفت: به طور معمول ۸۰ درصد دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند و این افراد دانش آموختگانی هستند که می‌توانند خود اشتغالی کنند.

صالحی عمران اظهار کرد: در کل کشور ۵ مجوز برای راه‌اندازی دانشکده‌های فنی در نظر گرفته شده که خراسان جنوبی تنها استانی است که دو آموزشکده همزمان پسران و دختران در شهرستان‌های طبس و قاین دارد و از ۵ مجوز ۲ مجوز به خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از انعقاد تفاهم نامه‌ای بین دانشکده فنی و حرفه‌ای بیرجند و استانداری خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این راستا پیش بینی شده برای اتمام پروژه‌های ناتمام و تجهیز آزمایشگاه ۶ میلیارد تومان پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی هفت آموزشکده فنی و حرفه‌ای داریم، گفت: در سال جاری نیز ۱۷ رشته جدید به خراسان جنوبی داده شده است.

صالحی عمران تاکید کرد: از آنجایی که دانشگاه فنی می‌تواند همراه و در ارتباط با صنعت باشد و بتوان از دانشگاه فنی به صنعت محتوا داد در این راستا تفاهم نامه خوبی با اتاق اصناف و بازرگانی امضا کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: بازسازی، بهسازی و به روز رسانی برنامه‌های درسی و سر فصل دروس دانشگاه‌ها یکی از اهداف ما است.

وی افزود: در این راستا رشته‌های مختلف را شناسایی کردیم تا بتوانیم نیاز‌های شغلی صنعت و معدن و بخش کشاورزی را تامین کنیم.

صالحی عمران با اشاره به پذیرش دانشجو از کشور‌های دیگر در خراسان جنوبی بیان کرد: تفاهم نامه‌های خوبی با دانشکده‌های خارجی مانند آلمان بسته شده و تا پایان سال مربیانی را در رشته‌های محیط زیست اعزام کردیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز مدرسان را در تهران و تهیه آیین نامه ارتقایی در دانشگاه فنی نیز در دستور کار است.

وی از سطح بندی دانشگاه‌های فنی خبر داد و اظهار کرد: دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سطح بندی می‌شوند و بر اساس این سطح بندی اقداماتی در راستای ارتقای آن‌ها انجام خواهد شد که یکی از مهمترین اهداف سطح بندی افزایش کیفیت و کمیت در این دانشگاه‌ها است.

صالحی عمران افزود: از جمله برنامه‌های بین المللی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پذیرش دانشجوی خارجی، تبادل اعضای هیئت علمی، برگزاری دوره‌های مشترک بین دانشگاه‌ها از جمله اقدامات پیش بینی شده است.

وی به برنامه‌های سفر دو روزه خود در خراسان جنوبی اشاره و گفت: یک ساختمان آموزشی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی شده است.

صالحی عمران بیان کرد: همچنین دو کارگاه به مساحت یک هزار و ۱۰۰ متر با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: تجهیز ساختمان آموزشی با مساحت هزار و ۹۰۰ متر، تکمیل و تجهیز خوابگاه و تجهیز سلف سرویس با اعتبار سه میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های اجرایی در قاین بوده است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات دانشجویان این دانشگاه در زمینه خوابگاه، بیان کرد: در شهرستان‌ها مشکل خوابگاه نداریم و عمده مشکل مربوط به مرکز استان است که در این راستا در صورت وجود فضا آمادگی ساخت خوابگاه را داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در 48 ساعت گذشته به راههای مناطق شهرستان زیرکوه  و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساختهای آب ، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می شود در صورت عبور در جاده های این مناطق بویژه راههای سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآوردهای اولیه حدود 300 دام هم دراین مدت تلف شده اند ، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن ، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد .

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده ، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم ، عشایر و روستائیان از حجم خسارتها تا حدودی کاسته شده اما ضروری است همچنان مردم به هشدارها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاهها و  ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارتهای ناشی از سیل  به بخشهای زیرساختی استان برآورد شود. 

 

دیگر خبرها

  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه