Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران  صبح امروز در ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد گفت: استان کرمان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، همراه نظام و انقلاب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همدلی بین مسئولان این استان محسوس است و اکنون افزایش یافته است گفت: مدیریت خوب حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان کرمان بسیار خوب و در ایجاد وحدت بسیار موثر بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه از جمله کار‌های کلیدی ستاد برگزاری چهلمین سال انقلاب، معرفی انقلاب و تبیین دستاورد‌های نظام برای نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب است تصریح کرد: این مسئله که انقلاب ما یک کودتا و یک شورش کور نبوده و یک حرکت باانگیزه دینی و مردمی بوده است باید برای نسل‌های بعدی انقلاب تبیین شود.

وی با بیان اینکه استعمارگران در فکر جمع کردن سفره دین از کشور ما بودند و اسناد زیادی در این رابطه وجود دارد اظهار کرد: استعمار رضاخان را برای پایان دین اسلام به ایران آورد، اما به یاری خدا موفق نشد.

خاتمی با یادآوری اینکه کشف حجاب یک جنایت بزرگ بود که رضاخان در برنامه داشت و برای این توطئه جنایات زیادی کرد افزود: رضاخان عزاداری برای امام حسین (ع) را قاچاق اعلام کرد و این اقدامات کاملا قصد دین‌زدایی از کشور را داشت.

وی با اشاره به اینکه رژیم پهلوی یک رژیم لائیک بود گفت: خودشان در کتب مختلف به این مسئله اقرار کردند و حتی زن شاه گفته بود که اسلام عامل بدبختی است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با توجه به وجود دشمنان این ملت باید مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران باشکوه برگزار شود تا چشم دشمنان را کور کرد افزود: همه باید پای کار بیایند و با استفاده از برنامه‌های جذاب تمام اقشار را مشارکت دهند تا حرف حق شنیده شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب بردگی طاغوت را داشتیم، اما امروز استقلال ملت و کشور وجود دارد که این مسئله باید برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود بیان کرد: کار برای انقلاب باید با انگیزه باشد و با دستور دادن کار انجام نمی‌شود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از مدیران و افراد باانگیزه استفاده کند و اگر مدیری انگیزی ندارد او را رها کند گفت: اگر قرار باشد چهلمین سالگرد انقلاب به صورت اداری و تشریفاتی برگزار شود حق انقلاب ادا نشده است چرا که باید کار یک کار دلی باشد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه باید از ظرفیت روحانیون در ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استفاده شود و از طرف دیگر ظرفیت هیئت‌های مذهبی نادیده گرفته نشود عنوان کرد: بسیج و مساجد نیز ظرفیت مهمی است که استفاده از این ظرفیت‌ها نیاز به تدبیر دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با انقلاب امام حسین (ع) گره خورده و شهدای ما در این مسیر رفتند و خون خود را نثار کردند گفت: از ظرفیت ایام فاطمیه نیز به خوبی باید استفاده شود چرا که ایام فاطمیه همزمان با ایام‌الله دهه فجر است.

آیت الله خاتمی همزمانی امسال ایام‌الله دهه فجر با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) را ظرفیت مهم و بزرگی برشمرد و افزود: سه دوره زندگی حضرت زهرا (س) سراسر درس ولایتمداری است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه کتاب‌های درسی ما نتوانسته ۵۷ سال حکومت سیاه پهلوی را برای نسل جوان ما روشن کند بیان کرد: نسل جوان ما باید بداند که چه روزگاری در کشور ما بوده و چه جنایات و خیانت‌هایی به این سرزمین و ملت شده است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از ظرفیت دانشگاه و مدارس باید برای معرفی دستاورد‌های انقلاب و بیان خیانت‌های پهلوی استفاده کرد افزود: نسل جوان امروز ما باید بداند که انقلاب اسلامی چه دستاورد‌هایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۳ آبان در کشور بسیار باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد گفت: در استان کرمان مردم بابصیرت این استان در این روز حماسی حضور پرشوری داشتند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه جنایت پهلوی در رابطه با به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان با جزئیات آن باید از طریق رسانه‌ها و صدا و سیمای کرمان تشریح شود افزود: مردم ایران ذاتا استقلال‌خواه هستند و باید به نسل جوان تحقیر‌های شاه و حکومتت پهلوی را بازگو کرد.

وی با اشاره به اینکه از مردم استان کرمان برای حضور گسترده خود در راهپیمایی ۱۳ آبان تشکر می‌کنم گفت: استان کرمان مردم ولایتمداری دارد که موقعیت‌شناس هستند و همه باید بدانند که دوران حزب‌بازی و سیاسی‌کاری گذشته و باید منافع عمومی کشور را در نظر گرفت.

انتهای پیام/ی

 

منبع تسنیم

دیدار امام جمعه کرمان با آیت الله خاتمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، ضمن بیان این‌که دشمن با تمام قوا پا به جنگ تمام‌عیار فرهنگی علیه کشور ما گذاشته است، اظهار کرد: در جنگ فرهنگی علیه تهاجم دشمن، وظیفه ما عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و اقتضائات روز است که باید در عمل به آن انسجام لازم را داشته باشیم.

محمد طیب صحرایی افزود: هرچند که طی دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در جنگ فرهنگی با استکبار شرایط گرانبها و بی‌نظیری رقم خورده است اما به این معنی نیست که عرصه جنگ را رها کنیم و تقابل جبهه حق و باطل تا ختم بشریت و پیروزی جبهه حق ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به قله نزدیک شده است، تصریح کرد: اینکه معظم‌له تاکید دارند در نزدیک قله هستیم، منظور صرفا قله‌های سیاسی یا اقتصادی و... نیست، بلکه ترکیبی از موفقیت‌های انقلاب است که موضوع فرهنگ هم یکی از آنها محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: حرکت دقیق و اثرگذار در عرصه فرهنگی نیازمند عمل کردن در چارچوب کار قرارگاهی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه اصلی و شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها نیز در ذیل و به متناظر آن شورای فرهنگ عمومی استان بایستی قرارگاه فرهنگی باشد.

صحرایی تاکید کرد: با تشکیل این قرارگاه و اتحاد می‌توان از پراکنده کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی استان تا حد زیادی جلوگیری نمود و همانطور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید در حوزه فرهنگ، کار جبهه‌ای انجام دهیم و همه باید در کنار هم حرکت کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه درزمینه‌ی عفاف و حجاب حداقل ۳۰ سازمان متولی وجود دارد که وظیفه آن‌ها به‌روشنی در قانون مشخص‌شده است، بیان کرد: این سازمان‌ها و نهادها اگر بخواهند فعالیتی را بدون فرماندهی واحد ادامه دهند، قطعاً با شکست مواجه می‌شوند لذا اگر این سازمان‌ها انسجام و همکاری لازم در این حوزه را داشته باشند مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

صحرایی در ادامه ضمن اشاره‌ به شوراها و ستادهای مختلف اجرایی در کشور، افزود: اگر شوراهایی از جمله شورای عفاف وحجاب، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای فضای مجازی و... و ستاد هایی از قبیل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ستاد اقامه نماز، ستاد برگزاری مراسم مذهبی و... هدف محور باشند برنامه‌ها زودتر به هدف نزدیک خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: توجه به گفتمان سازی در ادارات دولتی و همکاری و همراهی اصناف در بخش‌های خصوصی نیز می‌تواند مسیر گفتگوی مشوق محور و خیرخواهانه را در حوزه‌ عفاف و حجاب در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی ایجاد نماید.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228380 برچسب‌ها ایسکانیوز رهبر معظم انقلاب کرمانشاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی

دیگر خبرها

  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • باانگیزه‌ترین نسخه ملی‌پوش ۳۵ ساله تقدیم پائز
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی