Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: به مناسبت هفته وقف ۱۳۰ عنوان برنامه در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام عبدالله واحدی درنشست خبری به مناسبت هفته وقف گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار، دیدار با ائمه جماعات در شهرستان ها، غبارروبی امامزادگان و گلزار شهدا، برپایی 30 ایستگاه صلواتی، برگزاری تجمع لبیک یا رسول الله،افتتاح نمایشگاه وقف احساس ماندگار، برپایی خیمه های معرفت، برگزاری همایش یاوران وقف از جمله برنامه های این هفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اهداي خون، انعقاد تفاهم نامه همكاري واستفاده از ظرفیت خیرین،برگزاری همايش ياوران وقف با هدف تجليل از اصحاب وقف شامل واقفان، ‌خيران، ‌ خادمان بقاع متبركه و هيئات مذهبي و متوليان موقوفات، برگزاری همایش وقف و رسانه و... را از دیگر برنامه ها برشمردوگفت: در این هفته شش پروژه کلنگ زنی وشش پروژه افتتاح می شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه های هفته وقف امسال با شعار «همه واقف باشیم» اجرا می شود اضافه کرد: سه‌شنبه، 15 آبان‌ماه 97 مصادف با 27 صفر به‌عنوان اولین روز، با عنوان «وقف، رسانه، ترویج موقوفات» مشارکتی نام‌گذاری شده است.

 

وی افزود: 16 آبان ماه و دومین روز دهه وقف نیز که مصادف با 28 صفر و رحلت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و اله و شهادت امام مجتبی علیه‌السلام است، با عنوان «وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت» نام‌گذاری شده و پنج‌شنبه، 17 آبان ماه مصادف با شهادت امام رضا علیه‌السلام با عنوان «وقف، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت» معرفی می‌شود.

 

واحدی با اشاره به اینکه چهارمین روز از دهه وقف مصادف با هجرت حضرت رسول از مکه به مدینه با عنوان «وقف، انتظار و مهدویت» نامیده شده است اظهارداشت: پنجمین روز نیز به مناسبت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه عنوان «وقف، توسعه علم و فناوری و حمایت از نخبگان» رابه خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان ششمین روز این هفته را «وقف، عدالت اجتماعی، اجرای امینانه نیات واقفان» عنوان کردو ادامه داد: هفتمین روز نیز با عنوان «وقف، محیط‌زیست، بهداشت و سلامت» نامگذاری شده است.

 

وی افزود: روز سه‌شنبه، 22 آبان به‌عنوان هشتمین روز از دهه وقف با عنوان «وقف، صیانت از موقوفات، تجلیل از واقفان» نام‌گذاری شده است.

 

واحدی با بیان اینکه «وقف، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی» نیز عنوان روز نهم دهه وقف است  افزود:آخرین روز از این ایام نیز به مناسبت روز کتاب و کتاب‌خوانی عنوان «وقف، تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی» نام گرفته است.

 

قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)، از دور در امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین از برگزاری برنامه های سوگواری و عزاداری ایام پایانی ماه صفر با محوریت بقاع متبرکه و امام زادگان این استان خبر داد و گفت: آیین قرائت زیارت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)،از راه دور در 10 امام زاده استان سمنان برگزار می شود.

 

واحدی با بیان اینکه این برنامه همزمان با بیست و هشتم صفر سالروز رحلت جانگداز حضرت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)،و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) در امام زادگان شاخص استان سمنان برگزار می شود از مردم ولایت مدار این استان برای حضور در این مراسم  دعوت کرد.

 

اعزام ۲۰ مبلغ برای خدمات فرهنگی به زائران امام رضا(علیه السلام)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه ۲۰ مبلغ برای ارائه خدمات فرهنگی به زائران امام رضا(علیه السلام) در مواکب و ایستگاه های قدم های آسمانی تا امام مهربانی مستقر هستند گفت: مشاوره دینی و فرهنگی، سؤالات شرعی، نماز جماعت، آماده‌سازی زائران برای زیارت بامعرفت بیشتر امام هشتم(علیه السلام) و ... در زمره رسالت‌های این مبلغان اعزامی است.

 

واحدی از میزبانی بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر استان برای اجرای طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» افزود: ۳۰ موکب خدمات‌رسانی به زائران امام رضا(علیه السلام) در استان برپاشده و در قالب طرح ملی میقات الرضا(علیه السلام) طی ایام شهادت امام هشتم، به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

 

 وی با اشاره به اینکه ۲۰ مبلغ نیز برای خدمات فرهنگی به زائران به این موکب‌ها اعزام‌شده‌انداظهارداشت: مبلغان اعزامی طرح میقات الرضا(علیه السلام) در موکب‌های برپاشده و همچنین تبیین و ارتقای سطح معرفتی مردم نسبت به موضوع ولایت، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و ... را نیز بر عهده‌دارند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از همکاری و همراهی ۲۷۰ نفر از هیئت‌امنا و خدام بقاع متبرکه در طول اجرای طرح میقات ارضا(علیه السلام) در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: این افراد در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سطح استان به خدمات‌رسانی خواهند پرداخت چراکه معتقدیم خدامی امام رضا(علیه السلام) تنها کار در بارگاه ایشان نیست و خدمت به زوارشان نیز در زمره خدامی آن حضرت محسوب می شود.

 

به گفته وی طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی از پانزدهم تا نوزدهم آبان ماه برگزار می‌شود.

 

وقف های جدید مورد شناسایی قرارگرفته است

واحدی بر انجام وقف‌های جدید منطبق با نیازهای استان  تاکید داشت و گفت: وقف‌های جدید و همگام با شرایط روز، راهی برای توسعه همه جانبه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بابیان اینکه نیازهای استان سمنان در وقف های جدید مورد شناسایی قرارگرفته است، ابراز داشت: فرهنگ‌سازی و معرفی ظرفیت‌های وقف‌های جدید و همگام با شرایط روز می‌تواند به توسعه، عمران و آبادانی روستاها و شهرهای استان منتهی شود.

 

وی افزود: درگذشته شاید وقف‌ها اموری مانند ساخت حمام بود اما امروز این نیازها تغییریافته و می‌توان درزمینهٔ امور فرهنگی، آموزشی و بهداشتی که مهم‌ترین رکن توسعه یک منطقه محسوب می‌شود روی آورد ازاین‌جهت شناساندن وقف‌های جدید به مردم لازم و ضروری است.

 

واحدی ضمن بیان اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت وقف می‌توان کاستی‌های جامعه را رفع کرد، ابراز داشت: موضوعاتی نظیر اشتغال و ازدواج جوانان، توجه به ساخت خانه بهداشت و نذر سلامت در مناطق محروم اولویت‌های امور وقف هستند که باید خیران در این مقوله‌ها وارد این عرصه شوند.

 

وقف‌های جدید موضوعات قرآنی و سوادآموزی با توجه به علم و فناوری در دستور کار است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان امور فرهنگی را در حوزه وقف بسیار حائز اهمیت دانست وافزود: قطعاً مردمی که از آموزش‌های صحیح برخوردار باشند می‌توانند شهر را رونق دهند لذا در وقف‌های جدید توجه به علم و فناوری و موضوعات قرآنی و سوادآموزی در دستور کار است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه در مسیر دو حرم امامان معصوم قرار داریم و سالانه میلیون‌ها زائر از این خطه عبور می‌کنند بنابراین یکی از موقوفات می‌تواند ارائه خدمات خاصی به این زائران باشد بنابراین وقف‌های حوزه عاشورا و امام حسین نیز موردتوجه قرار دارد.

 

واحدی بابیان اینکه در روستاها و مناطق کم برخوردار کودکان دور از وسایل کمک‌آموزشی قرار دارند، اضافه کرد: برای رسیدگی به این موضوع برنامه‌هایی نظیر مهر تحصیلی ویژه موقوفات مرتبط با دانش‌آموزان بی‌بضاعت، مهر تندرستی ویژه موقوفات بهداشت و درمان در سطح استان اجرایی می‌شود.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان آمریکا اربعین ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی تحریم استکبار ستیزی اربعین حسینی مجلس ایران ترویج سنت وقف برنامه های هفته وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه دهه کرامت استان تهران با اشاره به مقاومت فلسطین و غزه و حرکت اعتراضی اساتید و دانشگاهیان در آمریکا و اروپا اظهار امیدواری کرد این اتفاقات پیروزی ملت مظلوم فلسطین را تسریع کند.

وی دهه کرامت را فرصتی مناسب جهت تبیین سیره رضوی و فاطمی دانست وخواستار برنامه ریزی و اقدام مناسب دستگاه‌ها و فعالان مردمی جهت گرامیداشت این ایام شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزاری برنامه های ویژه در مدارس، دانشگاه ها، ورزشگاه ها، مساجد، کارخانجات و شهرک‌های صنعتی، پارکها و بوستان‌ها با حضور و اجرای برنامه توسط خادمیاران رضوی، اجرای برنامه های دهه کرامت در ایستگاه‌های راه آهن استان خاصه مسیر مشهد مقدس، اعزام اردوهای زائران به قم و مشهد مقدس خاصه زائر اولی ها توسط نهادهای حمایتی، اجرای برنامه های مختلف در ایام دهه کرامت در استان تهران دانست.

محمودی ادامه داد: اکران فیلم اخت الرضا و نشست شاعران آیینی، برگزاری مراسم یادواره شهدای استان تهران در ۱۰ شهرستان طی ایام دهه کرامت، اجرای برنامه های ویژه در بقاع متبرکه خاصه آستان مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حوزه های علمیه، برنامه های ویژه کودکان ونوجوانان، برنامه های ویژه در مجموعه های قضایی و خانواده های ارتش، برگزاری جشن های دهه کرامت توسط هیئات مذهبی، جشن بزرگ با حضور خادمیاران رضوی از میدان امام حسین (ع) تا میدان خراسان، پخش صلوات خاصه امام هشتم علیه السلام توسط سیستم های صوتی ادارات و سازمانها، مسابقات فرهنگی، اجرای سرود، حمایت از خانواده‌های محروم و آزادی زندانیان، برگزاری جشنهای ویژه دختران
وتجلیل از دختران شهیدان و شهدای مدافع حرم از جمله برنامه های دهه کرامت در استان تهران است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران افزود: با توجه به هجمه وحشیانه دشمنان به جایگاه زنان و دختران باید همه دستگاه‌ها و فعالان جهادی و فرهنگی با استفاده از فرصت نورانی دهه کرامت به الگو دهی مناسب به جوانان جهت صیانت از جایگاه رفیع دختران و زنان تلاش مضاعف کرد.

کد خبر 6093618

دیگر خبرها

  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • زنگ «سپاس» در استان سمنان نواخته شد
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند