Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالله خالصی دوست روز سه شنبه به خبرنگاران در سمنان، اظهار کرد: مطالعات علمی و تحقیقاتی در کارآفرینی و کسب‌ و کار بخش‌ های مختلف صنعتی، بازرگانی، خدماتی و کشاورزی استان سمنان، به منظور راهبردهای بهتر در رونق اقتصادی ضروری است.
وی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر کارآفرینی، تصریح کرد: نبود آشنایی موسسه های نوپا و واحدهای سنتی با شرایط کاری کنونی، بازارمصرف، هزینه‌ راه‌ اندازی و مدیریت تحول از جمله مشکلات در حوزه کارآفرینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خالصی دوست ادامه داد: متون عقد قرارداد، تکالیف قانونی و مفاهیم اولیه مالی، روش های مدیریت فروش، مهندسی تبلیغات خلاق، کسب‌ و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک از دیگر مشکلات کارآفرینی و از دلایل راه اندازی این مرکز است.
وی با بیان این که بنگاه های کوچک و متوسط 90 درصد صنایع استان سمنان را شامل می شود، خاطرنشان کرد: این بنگاه ها با موانع و معضلات متعددی از جمله راه ‌اندازی، اجرا، مدیریت و مشاوره مواجه‌اند.
خالصی دوست افزود: بالغ‌ بر یک هزار و 300 واحد تعاونی تولیدی، خدماتی و کشاورزی و روستایی و نیز بالای 300 رشته در کسب‌ و کارهای خانگی، به‌ عنوان بزرگ ‌ترین گروه کسب ‌و کارهای خود اشتغالی هستند.
به گفته وی، بنگاه ها نیازمند امکان‌ سنجی رشد و توسعه فعالیت در ابعاد فنی، اقتصادی، فناوری، مالی و بازرگانی هستند که آموزش و ترویج این فعالیت‌ ها از اهداف این مرکز تحقیقات است.
وی، تعیین شاخص‌ های موفقیت کارآفرینی، امکان ‌سنجی و توسعه بنگاه‌ های کوچک و متوسط، مطالعات تعاونی ها، فرصت‌ ها و قابلیت‌ ها،چگونگی خلق ایده‌ ها و تجاری‌ سازی آن ‌ها، مطالعه رشد و توسعه بنگاه‌ های دانش‌بنیان را زمینه‌های موجود برای انجام طرح های کارشناسی ارشد و دکتری با رویکرد علم و فناوری برشمرد.
خالصی دوست یادآور شد: با بررسی مالی به‌عمل ‌آمده و با توجه به جوان بودن این عرصه و نبود چنین مرکزی در سطح منطقه که به‌ صورت گسترده و تخصصی در همه ابعاد فعالیت کند، این مرکز می‌تواند منشا خدمات برای جامعه و بخش ‌های مختلف صنعتی، بازرگانی، خدماتی و کشاورزی در شرکت‌ ها، سازمان ‌ها، ارگان‌ ها و بخش های دولتی و خصوصی باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به ظرفیت ‌ها و قابلیت‌های علمی دانشگاهی استان، یادآور شد: بهره ‌مندی از نیروهای کارآمد در کنار امکانات آموزشی و وجود امکانات سخت ‌افزاری مناسب در قالب کارگاه‌ ها و آزمایشگاه‌ ها فرصتی برای استان ایجاد می کند تا در راستای بهره ‌وری در زمینه اشتغال‌ زایی بیشتر، رونق کسب ‌و کار و رشد اقتصادی منطقه گام برداشته شود.
9891/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی بهره وری جامعه دانشگاه آزاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کسب و کار راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس

به گزارش خبرگزارس علم و فناوری آنا، بهروز حاجیان طهرانی نایب رئيس انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان به همراه وحید یونسی مدیرعامل یک شتاب‌دهنده‌ نوآوری با حضور در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر ضمن بازدید از توانمندی‌های آمپر، با استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های مستقر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر و دبیر تجاری سازی دومین کنگره بین المللی کنسرژنومیکس، ضمن تشریح اهداف کنگره بر شکل گیری اکوسیستم فناوری‌ها و نوآوری‌های حوزه پیشگیری و درمان سرطان در کشور تاکید کرد.

دبیر کمیته تجاری سازی کنگره کنسرژنومیکس همچنین افزود: ما در این کنگره ضمن برگزاری یک نمایشگاه با حضور شرکت‌های مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان و اولین جشنواره استارت‌آپی تحت عنوان جشنواره ایده تا استارت‌آپ کنسرژنومیکس را در دست اقدام داریم که در ایجاد شبکه موثر فناوری و نوآوری در این حوزه تلاش خواهیم داشت تا از وجود و توانایی انجمن‌های تخصصی مرتبط با موضوع، در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی بهره‌گیری کنیم.

مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر برنقش حمایت هلدینگ رایزکو و شخص دکتر صمدی به واسطه سال‌ها فعالیت موثر و در امور خیریه‌ای و به‌ویژه در حوزه پیشگیری و کمک ما به درمان سرطان سینه بانوان در خیریه راز و شرکت دی‌دی واتر از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ رایزکو اشاره داشت.

در ادامه این نشست دکتر حاجیان طهرانی با بیان اینکه رسیدگی به مسئله سرطان در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، به تجمیع امکانات و توانمندی‌های مردمی و مشارکت شرکت‌های بزرگ در کنار امکانات دولتی اشاره و آمادگی انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور  را برای حمایت از کمیته تجاری‌سازی و صنعت شرکت‌های مرتبط اعلام کرد.

همچنین در این نشست، درباره راهکار‌ها و دغدغه‌های مرتبط با درمان، پیشگیری و شخصی سازی درمان بیماری سرطان، بحث و بررسی شد و درباره ایجاد راه‌های دیگر حمایتی و فعالیت‌های نوآورانه برای تجاری سازی محصولات و خدمات مرتبط با درمان بیماری سرطان و گسترش این حمایت ها، اکوسیستم و شبکه فناوری‌های مرتبط برنامه‌ریزی و گفت‌وگو شد. 

دومین کنگره کنسرژنومیکس به ریاست مصطفی قانعی، با محور‌های تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکر‌های سرطان، از ۲ تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود. 

این رویداد در سه بخش علمی، تجاری سازی و مسوولیت پذیری اجتماعی، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر مسوولیت تجاری سازی این رویداد را برعهده دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد