Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، بلاغی سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در پایان یازدهمین سوگواره تجسمی «۷۲بغض بوم» گفت: سنت حسنه ایی که سال‌های گذشته تا به امروز به صورت خاص مختص حوزه هنری استان می‌باشد برگزاری سوگواره ۷۲بغض بوم می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سه گروه از هنرمندان در این سوگواره حاضر می‌شوند که گروه‌های تصویرسازی، نقاشی و خوش نویسی می‌باشند و در عرصه هنر عاشورایی به خلق آثار جدید می‌پردازند.

وی افزود: این آثار به نوعی دلسوگه هنرمندان است، حال و هوایی که برای عاشورا و به خصوص حضرت سیدالشهدا دارند در قالب هنر خود به نمایش می‌گذارند.

وی اذعان داشت: این آثار و هنر‌ها به نوعی ارزشی و فاخر می‌باشد چرا که در یک محیط و مکان معنوی از دل هنرمندان عزیزمان بر روی کاغذ و یا بوم نقش می‌بندد.

بلاغی خاطر نشان شد: کسانی که در این مکان قرار گرفته اند و برای بازدید آمدند کاملا در این محیط معنوی غرق شدند و با تماشای آثار هنرمندان لذت برده اند.

سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: رسالت و اهداف حوزه هنری در همین سمت و سو قرار دارد که موجب تقویت و تولید هنر ارزشی باشد، چه ارزشی دینی باشد و چه ارزشی انقلابی باشد چرا که هر دو این مطلب‌ها با هم در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: برآورد و برآیندی که از سوگواره داریم شاید یک سوم و یک چهارمی از مقدار تقاضایی باشد که از طرف هنرمندان داشته ایم و توانسته ایم پاسخگو باشیم.

بلاغی افزود: این سوگواره بستری است تا هنرمندان به خوبی بتوانند عشق و علاقه خود را به سیدالشهدا (ع) برسانند، هرکسی در حد و توان خود در عمل عشق و علاقه خود را به خاندان نشان می‌دهند. شاید فردی با سخنرانی، فردی با سینه زنی، فردی با روضه خوانی و... و این هنرمندان هم با خلق آثار هنری فاخر می‌توانند علاقه و اراده خود را به اهل بیت ارائه دهند.

وی گفت: به نسبت سال‌های گذشته مکان برگزاری سوگواره بهبود یافته و محیطی آرام و مناسب به هنرمندان اختصاص یافته است تا بتوانند آثار خود را به ثمر برسانند.

سید محمدحسین بلاغی، با پایان یازدهمین سوگواره ۷۲ بغض بوم گفت: تعداد شرکت کننده در یازدهمین سوگواره ۷۲بغض بوم حدود ۱۱۰ نفر در حوزه‌های نقاشی، تصویرسازی و خوشنویسی بود که به نسبت سال گذشته این آمار روند افزایشی داشته است.

سرپرست حوزه هنری استان در انتها افزود: آثاری که در سوگواره ۷۲بغض بوم تجمیع می‌شود هم در قالب نمایشگاه‌های تخصصی خوشنویسی، نقاشی و تصویر سازی به نمایش گذاشته خواهد شد و هم به اسم خود هنرمندان در جشنواره‌های مختلف کشوری ارسال می‌شود تا عشق و علاقه و ارادت هنرمندانمان را به عموم مردم نشان دهیم.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری یازدهمین سوگواره تجسمی «۷۲بغض بوم»

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت ششمین امام شیعیان و رییس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام سوگواره شعر «صادقانه ها» با حضور شاعران برجسته و مطرح آیینی کشور و استان قم در مسجد اعظم برگزار می شود.

در این سوگواره استاد محمد علی مجاهدی، استاد علی انسانی، حجت الاسلام جواد محمد زمانی، احمد علوی، محسن ناصحی، فراز ملکیان، مجید تال و سید حمیدرضا برقعی در رثای صادق آل محمد (ص) به شعرخوانی خواهند پرداخت.

این برنامه با اجرای نجم الدین شریعتی. مداحی امیر کرمانشاهی از مداحان اهل بیت علیهم السلام همراه خواهد بود.

این سوگواره روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بعداز اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093621

دیگر خبرها

  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟