Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-02@02:28:52 GMT

خوردن این نوع جوجه کباب ها ممنوع

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۲۲۰۰

خوردن این نوع جوجه کباب ها ممنوع

رکنا: این جوجه کباب ها را به هیچ عنوان نخرید.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: استفاده از رنگ و انواع ادویه در جوجه کباب‌های باز فروشگاه‌ها، منجر به افزایش آلرژی و مسمومیت‌های غذایی شده است.

محمد حسین عزیزی در خصوص سلامت جوجه کباب‌های باز قابل فروش در فروشگاه‌های معتبر شهر گفت: در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ تهران شاهد فروش جوجه کباب با طعم‌های مختلف به شکل باز و بدون بسته بندی هستیم که در طعم‌های مختلف عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اضافه کردن رنگ به محتویات اینگونه جوجه‌ها سعی در ایجاد تنوع و تحریک مردم به خرید آن شده است. این درحالی است که فروش اینگونه مواد غذایی بدون بسته بندی از سلامت کافی برخوردار نبوده و می تواند منجر به ایجاد انواع مسمومیت‌ها در افراد مصرف کننده شود.

رئیس انجمن علوم وصنایع غذایی ایران خاطر نشان کرد: به علت تهیه جوجه کباب‌های باز توسط کارگران فروشگاه از تاریخ انقضا و تولید این فرآورده‌های گوشتی خودداری شده است و مصرف کننده نمی‌تواند نسبت به سلامت و انقضای این مواد غذایی اطمینان حاصل کند.

وی در ادامه عنوان کرد: عدم بسته بندی اینگونه مواد غذایی و دست کاری آن از سوی فروشندگان به راحتی می‌تواند آلودگی‌ها را وارد اینگونه مواد غذایی کرده و جنبه بهداشتی و مفید بودن آن را منتفی کند.

عزیزی اذعان داشت: علاوه بررنگ در این گونه مواد غذایی از انواع ادویه‌ها برای طعم دار کردن آن استفاده می‌شود و مصرف کنندگان بدون توجه اینگونه مواد را مصرف وزمینه الرژی را در بدن خود ایجاد می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: وظیفه نظارت و کنترل اینگونه موادغذایی بر عهده ناظران بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت است با این حال به مردم توصیه می‌شود از خرید جوجه کباب‌های باز در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها جلوگیری کرده و برای اطمینان از سلامت آن از محصولات بسته بندی شده و دارای تاریخ تولید و انقضاء استفاده کنند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ناسزاگویی مادر تتلو به منتقدان پسرش! + جزییات طلاق لاکچری حمیرا و شاهرخ در تهران + عکس خنده دارترین سرقت یک زن تهرانی از طلافروشی / بدجوری ضایع شد+ فیلم تجاوز راننده تاکسی اینترنتی به خانم مسافر+عکس فاجعه / مرگ 28 عقاب بخاطر مرغ های فاسد در سربستان + فیلم تجاوز فجیع مرد گردن کلفت به دختربچه! +عکس کار خوب شکیرا خواننده چه بود؟! +فیلم دردسرهای عمل زیبایی بینی برای دختر 22 ساله تهرانی + عکس نقشه پسر جوان برای زن همسایه / او خانه ما بود که 2 مرد جوان نقابدار یورش آوردند ! + عکس تجاوز به یاسین 6 ساله در یک مهد کودک در ولنجک تهران سلفی مرگبار دختر 15 ساله در جنوب تهران درگیری باورنکرنی امام جمعه و بخشدار برای سخنرانی 13 آبان ! + فیلم صدور حکم اعدام برای 2 مفسد اقتصادی در شیراز / 5 نفر به حبس محکوم شدند تجاوز وحشتناک به دختر جوان در نیمه شب پمپ بنزین + عکس حرکت احمقانه مرد عاشق برای دلتنگی معشوقه اش + عکس وصیت نامه شهیدی که «آچار فرانسه» سردار سلیمانی بود + تصاویر این مرد پسرش را زنده زنده به آتش کشید / در نازی آباد تهران رخ داد+ عکس هشدار جدی / ریزش سنگ در جاده چالوس تجاوز 2مرد به دختران 15 ساله در خانه مجردی + عکس تجاوز پسر 20 ساله به مادربزرگ 100 ساله اش در اتاق خواب+عکس ماجرای پیکان ضدگلوله مورد نظر رهبر انقلاب + عکس مراقب باشید/ این کپسول تقلبی است نخورید!

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سلامت مواد غذایی وزارت بهداشت مواد تولید تاریخ عکس فیلم مرد عجیب ایران زندگی قتل تجاوز جوان ویدیو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا

گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل ۲۰۲۴ که توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ ۳.۳ درصد افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل 2024 که روز دوشنبه توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ 3.3 درصد افزایش یافته است.

این رقم افزایش اندکی را نسبت به 3.2 درصد ثبت شده در ماه مارس نشان می‌دهد و همچنین بالاترین رقم در سه ماه گذشته است. با این حال، این رقم کمتر از برآوردهای 3.4 درصدی تحلیلگران بود.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ تورم در درجه اول به دلیل افزایش هزینه های مواد غذایی و قمیت گاز رخ داد، اگرچه کاهش قیمت برق تا حدودی تاثیر افزایش قیمت‌ها را خنثی کرد.

تورم مواد غذایی اسپانیا به بالای 30 درصد رسیداسپانیایی‌ها قدرت خرید خود را از دست داده‌اند

نرخ تورم اصلی که قیمت انرژی و مواد غذایی به دلیل نوسانات ذاتی آنها، در این نرخ محاسبه نمی‌شود، بر اساس مقایسه سال به سال، از 3.3 درصد در مارس به 2.9 درصد در آوریل رسید، که پایین ترین رقم از ژانویه 2022 است. تورم ماه به ماه آوریل نیز به 0.7 درصد رسید که نسبت به 0.8 درصد ثبت شده در ماه قبل از آن کاهش نشان می‌دهد.

در آلمان نیز بر اساس گزارش اداره آمار فدرال این کشور، اعداد تورم سالانه در ماه آوریل نیز روز دوشنبه منتشر شد و به 2.2 درصد رسید.

این کمترین رقم از ماه می 2021 بود، البته کمی کمتر از انتظارات 2.3 درصدی تحلیلگران بوده است. علت این کاهش عمدتا به دلیل کاهش تورم قیمت‌های بخش خدمات بود که از 3.7 درصد در مارس به 3.4 درصد در آوریل رسیده است.

با این حال، با پایان یافتن کاهش موقتی مالیات گاز طبیعی در آلمان، قیمت انرژی در این کشور با سرعت کمتری در آوریل کاهش یافت و از منفی 2.7 درصد در مارس به منفی 1.2 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • طرز تهیه اکبرجوجه با آب نمک به سبک رستورانی
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد