Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@23:28:27 GMT

۳۰۰ موقوفه ایلام در نوبت ثبت صدور مالکیت هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۲۹۹۳

۳۰۰ موقوفه ایلام در نوبت ثبت صدور مالکیت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عزیزی روز سه شنبه در مراسمی به مناسبت همایش وقف و رسانه اظهار کرد: اکثر موقوفاتی که در معرض خطر واگذاری قرار داشتند صاحب سند مالکیت شده اند.

وی افزود: مشکلی که در این زمینه وجود دارد کمبود مدارک و مستندات است ولی تلاش داریم صدور سند مالکیت موقوفات استان به نفع اوقاف و امور خیریه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام تاکید کرد: امسال ۱۹ جلد سند مالکیت موقوفات استان اخذ شده که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است، ضمن اینکه ۱۲ رای نیز در دعاوی به نفع این اداره کل صادر گردیده است.

عزیزی افزود: طرح جامع ساماندهی بقاع متبرکه استان ایلام برای ۱۰بقعه امسال اجرا که در قالب آن نیازهای این اماکن مقدس شناسایی و رفع شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام به فعالیت های این اداره کل در حوزه عمرانی اشاره کرد و گفت: تکمیل فعالیت های عمرانی به میزان یک هزار و 100 متر مربع طرح احداث و توسعه به مقدار ۷۰۰ متر مربع و مقاوم سازی و مرمت به میزان سه هزار و ۵۰۰ متر مربع در بقاع متبرکه استان با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰درصد از دیگر فعالیت های این نهاد در نیمه نخست امسال بوده است.

وی یادآور شد: امسال ۳۰ مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده که نسبت به پارسال ۳۰ درصد رشد داشته است که از این تعداد ۲۲ مورد وقف انتفاعی که شامل مسجد و حسینیه است و مابقی نیز هشت مورد وقف منفعتی شامل منزل، مغازه و زمین است.

کد خبر 4452010

منبع: مهر

کلیدواژه: اوقاف و وقف سازمان اوقاف و امور خیریه وقف اربعین 97 اربعین حسینی یوم الله 13 آبان مرز مهران بوشهر مشهد راهپيمايي 13 آبان گرگان شهرکرد پدافند غیرعامل شیراز سنندج بارش باران خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور

عبدالرسول پورعباس، در خصوص میزان سلامت و امنیت برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ اظهار کرد: این آزمون علی‌رغم پیچیدگی‌هایی که داشت و فشاری که از جانب فضای تبلیغاتی شبکه‌های متقلب به سازمان سنجش وارد می‌شد، خوشبختانه در نهایت سلامت برگزار شد و ما یکی از بی‌نظیرترین و سالم‌ترین آزمون‌های خود را برگزار کردیم.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه از تقلب ۲۵ داوطلب نوبت اول ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تمامی این ۲۵ افراد متقلب بازداشت و به پلیس امنیت کشور تحویل داده شدند و در مراحل انجام بازجویی هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در برگزاری نوبت اول کنکور امسال تمامی دستگاه‌های امنیتی کشور با تمام قوا برای تامین امنیت آزمون پای کار آمدند و توانستیم امنیت، آرامش و سلامت آزمون را تامین کنیم.

پورعباس خاطرنشان کرد: ۲۵ نفر از افرادی که به عنوان داوطلب متقلب در جلسه آزمون بازداشت شدند از مناطق مختلف کشور اعم از تهران، غرب، شرق کشور بودند و این افراد در همان دقایق اول آزمون شناسایی و دستگیر شدند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: نحوه تنظیم سوالات آزمون و شخصی سازی دفترچه‌های داوطلبان از دیگر عواملی بود که توانستیم کنکور بی‌نظیری را در امسال برگزار کنیم و خوشبختانه امسال نسبت به سوالات رضایت داشتند و سوالات امسال از تعادل خوبی برخوردار بود.

پورعباس در پایان با تاکید بر اینکه حدوداً ۱۲ درصد داوطلبان نوبت اول کنکور غایب بودند، گفت: معمولاً تعداد غایبین آزمون در گروه‌های مختلف حدود ۱۲ درصد تخمین زده می‌شود؛ اما اگر بخواهیم میانگین را در نظر بگیریم در آزمون نوبت اول نیز همان ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور