Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@22:08:53 GMT

احیای موقوفات اعتماد عمومی را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۳۶۸۲

احیای موقوفات اعتماد عمومی را افزایش می دهد

به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز سه شنبه در جمع کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به مناسبت دهه وقف، افزود: اقشار مختلف مردم به خصوص روحانیون باید تلاش کنند تا فرهنگ حسنه وقف به عنوان یک فرهنگ و رفتار صحیح در بین مردم نهادینه شود.
وی ادامه داد: وقف، سنتی حسنه است که در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته و ضمن تأمین روحی و عاطفی انسان، با آخرت انسان نیز گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه اراک اظهار داشت: کارویژه مهم وقف در تسهیل امور و خدمات عام المنفعه و گره گشایی از مشکلات جامعه است و نیاز اصلی اجتماعی امروز جامعه ایران اسلامی فقر زدایی است که سازمان اوقاف و امور خیریه ظرفیت نقش آفرینی در این زمینه را دارد.
وی ادامه داد: هر چه نقش اوقاف و امور خیریه در حل مشکلات و چالش های اجتماعی پررنگ تر دیده شود گرایش به وقف نیز در لایه های مردمی تقویت می شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: یکی از مراکز مهم که می‌تواند مردم را به سوی سنت حسنه وقف هدایت کنند، حوزه‌های علمیه است که با همکاری و همیاری اوقاف اهداف آن را به ثمر رسانده و در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی تاثیر به سزایی بر جامعه اسلامی داشته باشند.
وی افزود: ترویج و گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) و برنامه ریزی در راستای تربیت حافظان قرآنی از دیگر وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
15 تا 24 آبان ماه به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
3017/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اداره کل اوقاف و امور خیریه اوقاف و امور خیریه اهل بیت جامعه اسلامی فقر راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه ملی مسجد باید بر تقویت ساختار مردمی اداره مساجد همت گمارد 

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در اولین گردهمایی ملی قرارگاه های راهبری مساجد استان ها(عهد خدمت)، بر موضع همیشگی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اداره مسجد به وسیله مردم تأکید کرد و تقویت این نگاه راهبردی را از وظایف قرارگاه ملی مسجد دانست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، تصریح کرد که قانون به سازمان اوقاف اجازه دخالت در امور داخلی مساجد را نداده است و ما مساجد توانمند در حوزه رقبات را ساختارمند می کنیم که با همت امنا، با توان داخلی اداره شود.

خاموشی در ادامه گفت : قرارگاه ملی مسجد با استعانت از نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه، باید به حفظ و تقویت ساختار مردمی اداره مساجد فکر کند و در عین حال،  باید مسائل و چالش های متنوع حقوقی مساجد را پیگیری و حل و فصل کند و این مهم به مدل سازی نیاز دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ پرونده برای صیانت از موقوفات استان زنجان تشکیل شد 
  • قرارگاه ملی مسجد باید بر تقویت ساختار مردمی اداره مساجد همت گمارد 
  • اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه GIS ثبت شد
  • اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه جی آی اس ثبت شد
  • ۷۵۰۰ رقبه اوقاف زنجان در سامانه جی آی اس ثبت شد
  • بازارچه خیریه سازمان ملل به نفع کودکان جهان برگزار شد
  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟