Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه فرارسیدن ایام عزاداری 28 صفر زائرین فراوانی در قالب کاروان های پیاده و سواره به سوی حرم مطهر امام رضا(ع) رهسپار می شوند که استان خراسان شمالی پذیرای این کاروان ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک مردم خطه خراسان شمالی از دیرباز ارادت ویژه ای به ساحت مقدس امام هشتم شیعیان داشته اند و همسایگی استان خراسان شمالی با حرم مطهر رضوی مزید بر این ارادت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که مقام معظم رهبری در سفر پرخیروبرکتشان به این استان، مردم این منطقه را اینگونه توصیف می کنند:

"نشاط و سرزندگی در همه‌ی عرصه‌های زندگی مردم خراسان شمالی دیده می شود.

در بیست و هشتم صفر که از همه استان مردم راه می افتند به طرف مرقد علی‌بن‌موسی الرضا (علیه‌السّلام)، از همه‌ی شهرستانها بیشتر، مسافران و خودروهای بجنوردند. "

با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان در نقشه و همجواری با استان خراسان رضوی اکثر زائرینی که از شمال کشور قصد ورود به مشهد مقدس را دارند از استان خراسان شمالی عبور می کنند لذا این استان را به نام باب الرضا(ع) می شناسند.

در آستانه فرارسیدن ایام عزاداری 28 صفر زائرین فراوانی در قالب کاروان های پیاده و سواره به سوی حرم مطهر امام رضا(ع) رهسپار می شوند که استان خراسان شمالی پذیرای این کاروان ها می باشد.

 

۷۰ هزار زائر از خراسان شمالی عازم مشهد مقدس شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در آستانه فرارسیدن ایام رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بیش از ۷۰ هزار زائر از این استان عازم حرم مطهر رضوی شدند.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: امسال از خراسان شمالی بیش از ۷۰ هزار زائر اربعین به‌طور پیاده و سواره در قالب هیئت‌های مذهبی برای عزاداری دهه آخر صفر اعزام می شوند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر به‌طور پیاده از استان خراسان شمالی حرکت کاروانی خود را آغاز کرده‌اند.

وی گفت: در سال جاری کاروان‌های پیاده و سواره از حضور روحانیون بهره‌مند خواهند شد و این در دستور کار هیئت‌های مذهبی قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای که امسال 800 روحانی مبلغ و مبلغه در هیئات مذهبی اعزامی به حرم مطهر رضوی فعالیت می‌کنند.

 

افزایش معرفت دینی و آشنایی با سیره امام رضا(ع) مهمترین هدف کاروان های اعزامی

منصور درتومی، مسئول هیأت متوسلین به حضرت جوادالائمه(ع) در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت: با هماهنگی ستاد تکریم زائرین امام رضا(ع) کلیه کاروان های اعزامی به مشهد مقدس در سال 96 طی جلسه ای که در مکان حرم امام زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) برگزار شد، در قالب یک هیأت یکپارچه به نام متوسلین به حضرت جوادالائمه(ع) ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه هیأت های مذهبی عضو این هیأت متمرکز در یکی از سامانه های "زائرین پیاده" و "تا رضا" ثبت نام کرده اند، گفت: داشتن مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و بیمه از الزامات ثبت نام در این سامانه ها بوده است.

مسئول هیأت متوسلین به حضرت جوادالائمه(ع) گفت: امسال حدود 90 نقطه در سطح شهر مشهد مقدس آماده پذیرایی و اسکان زائران امام رئوف هستند.

درتومی استقبال از زائرین،توزیع بسته های متبرک، توزیع یک وعده غذای تبرکی حرم مطهر، سرکشی مسئولین استانی از هیات های مذهبی در مشهد مقدس و پذیرایی 10 وعده غذایی به زائرین هم استانی را از برنامه های تدارک دیده شده  برای زائرین برشمرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد کاروان ها دارای روحانی کاروان هستند، گفت: افزایش سطح معرفت دینی و آشنایی با سیره و سبک زندگی امام رضا(ع) از مهمترین اهداف این مجموعه است.

درتومی مدت حضور کاروان ها در مشهد مقدس را از عصر روز سه شنبه 15 آبان ماه لغایت عصر روز جمعه 19 آبان ماه اعلام کرد.

 

پذیرایی ۱۵ موکب در خراسان شمالی از کاروان‌های پیاده امام رضا (ع)

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: قریب به ۱۵ موکب در استان آماده پذیرایی و اسکان کاروان‌های پیاده امام رضا (ع) هستند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار کرد: در محل بقعه متبرکه امام‌زاده سید عباس بجنورد (ع)، امام‌زاده اسماعیل، بابا امان ، دوراهی امام‌زاده حمزه رضا شیروان، مسجد رضاآباد قربیل قبل از شیروان، ورودی شهرستان فاروج مجتمع رفاهی آل یاسین و خروجی استان در دوراهی جعفرآباد اسکان و پذیرایی  از زائران پیاده انجام می شود.

صفری پیش‌بینی کرد: تعداد زائران پیاده استان که امسال راهی مشهد الرضا افزون بر ۱۷ هزار نفر باشند که سال گذشته حدود ۱۵ هزار نفر زائر بودند.

وی با اشاره به ۵ شب دهه آخر ماه صفر بیان کرد: در ۵ شب آخر ماه صفر و به مناسبت شهادت امام رضا (ع)، امام حسن مجتبی (ع) و رحلت پیامبر (ص) در امام زادگان شاخص استان ویژه برنامه لبیک یا رسول‌الله برگزار خواهد شد و همچنین در روز شهادت امام رضا (ع) نیز مراسم عزاداری و صلوات خاصه امام رضا و زیارت امام رضا را در امام زادگان استان برپا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند نفر از تهران به حج می‌روند؟

سرپرست اداره کل حج و زیارت استان تهران با اعلام اینکه سهمیه حج استان تهران در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۵ هزار نفر است، از آغاز اعزام این زائران از ۲۴ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

محمدرضا حاجی‌علیزاده به ایسنا گفت: در استان تهران و شهرستان‌های تابعه حدود ۱۵ هزار زائر در قالب ۱۰۶ کاروان به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند، که ۶۲ کاروان «مدینه قبل» و ۴۴ کاروان «مدینه بعد» خواهند بود.

به گفته سرپرست اداره کل حج و زیارت استان تهران،  نخستین پرواز کاروان‌های «مدینه قبل» از ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خواهد بود و پروازهای کاروان‌های «مدینه بعد» نیز از ۴ خردادماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

حاجی علیزاده افزود: پروازهای برگشت کاروان‌های حج تهران احتمالا از اوایل تیرماه آغاز می‌شود.

سهمیه حج ایران امسال بیش از ۸۷ هزار نفر تعیین شده است که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر زائر و بقیه عوامل خدماتی حج هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • ۵۱۳ زائر حج عمره از فرودگاه مشهد عازم سرزمین وحی شدند
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • چند نفر از تهران به حج می‌روند؟
  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟
  • برپایی ۵ موکب شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیاده‌راه بجنورد
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها