Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان زورگویی دشمن باید به اقتصاد داخلی توجه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای نیروی انتظامی تهرا که امروز سه شنبه 15 آبان ماه در تالار همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه این جلسه با عظمت با نام شهدای نیروی انتظامی مزین شده است، گفت: حرکت انقلابی فرزندان، همسران و پدران شما برای امنیت کشور و سعادت ملت یک فداکاری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ثمره خون این شهیدان باعث شد تا انقلاب اسلامی سرپا و با استقامت بایستند و ملت بزرگ ایران با عظمت‌مندی زندگی کنند.

لاریجانی ضمن تشکر از فرمانده نیروی انتظامی و همچنین فرمانده نیروی انتظامی تهران تصریح کرد: نیروی انتظامی یک نیروی بسیار مهمی برای کشور است که فعالیت‌های گسترده و متنوعی از ایجاد نظم در راهنمایی و رانندگی در شهرها تا مبارزه با اشرار و بر هم زنندگان نظم عمومی را در برمی‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صیانت از مرزها و مبارزه با قاچاق و... از اقدامات مهم نیروی انتظامی است و شما در یک حرکت بسیار پرتأثیر در کشور قرار دارید که همه باید قدردان تلاش‌های نیروی انتظامی باشند.

وی تأکید کرد: در مراسم اربعین نیروی انتظامی خدمات باارزشی را انجام داد و توانست این مقدار از جمعیت را در فاصله زمانی کوتاه به سادگی از مرزها عبور داده و همچنین در بازگشت آنها نظم و امنیت را برقرار کند.

لاریجانی اظهار کرد: بر اساس گزارش سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی حرکت وسیعی برای آسایش زائران انجام شد که جای تشکر و تقدیر دارد و نمونه‌ای از کارهای با ارزش نیروی انتظامی بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی مشکلاتی عظمت انقلاب اسلامی را پنهان می‌کند، گفت: انقلاب اسلامی مسیر سختی را طی و از گردنه‌های بزرگی عبور کرده است، بسیار به جان ما افتاده‌اند، از تجزیه طلبی توسط آمریکا تا ترور فیزیکی و شخصیت‌ها در کشورمان و جنگی که به راه انداختند، اما به دلیل آن که راه را درست می‌رفتیم و توانستیم از رهبری داهیانه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری استفاده کنیم عظمت ملت ایران در منطقه دیده شد.

وی افزود: اکنون ائتلافی علیه ایران با حضور چند کشور کوچک در منطقه به راه انداخته‌اند؛ البته دو کشور کوچک منطقه بعد از حادثه اهواز جسارت کردند و یادشان باشد که ما این مسائل را یادمان نمی‌رود و بدانند با چه کشوری حرف می‌زنند، اگرچه آنها در دلشان می دانند که با ملتی مقاوم صحبت می‌کنند.

لاریجانی تأکید کرد:‌ اکنون بساط تحریم اقتصادی را به راه انداخته‌اند و فکر می‌کردند می‌توانند ما را به جان هم بیندازند، آن‌قدر نادان هستند که صریح اعلام کردند که می‌توانند جریان‌ها را در داخل ایران به جان هم انداخته و بنیان‌های اقتصادی ما را خراب کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ تحریم‌ها ظالمانه، نامردی و خلاف مقررات بین‌المللی است که در تمام سطوح آنها را محکوم می‌کنند، اما به دلیل زورگویی می‌خواهند به این وسیله با انقلاب اسلامی تسویه حساب کنند.

وی اظهار کرد: آنها گمان می‌کردند در آبان ماه فروش نفت ایران را به صفر می‌رسانند و به ما لطمه می زنند که نتوانستند، زیرا ملت هوشیار بوده و توانستیم بسیاری از راه‌ها را طی کنیم و همچنین از راهنمایی‌های داهیانه مقام معظم رهبری استفاده کنیم.

لاریجانی تأکید کرد:‌ با مشکلاتی مواجه هستیم که همه ملت هم می‌دانند تقصیر مسئولان نیست که این طور شده، آنها پیمان شکنی کرده‌اند و باید بفهمند خسارت پیمان شکنی را بپردازند، زیرا ایران یکی از کشورهای کوچک منطقه نیست، بلکه کشوری با تمدن و ریشه است و ملت وقت خود را پای حرف‌های بیهوده آنها صرف نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنیه اقتصادی ما ضعیف نیست و باید از ظرفیت مردم در این اقتصاد استفاده کرد و اگر زمینه را برای حضور مردم باز کرده تا فعال شوند حتما کشورمان مقاوم شده و نمی‌توانند با تحریم با ما مواجه شوند.

وی گفت: اینکه مقام معظم رهبری از مدیریت جهادی سخن می‌گویند به معنای تحول در اقتصاد است، ما کشوری بی‌بضاعت نیستیم و دارای نفت، گاز و... هستیم.

لاریجانی افزود: به طور طبیعی باید صادرات و روابط با کشورها داشته باشیم، اما در زمان زورگویی آنها باید به اقتصاد داخلی توجه کرد که این موضوع یک زمانی دارد و باید از آن استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با دقت راه را برای کار مردم و جوانان در اقتصاد باز می‌کنند تا از این تنگی بیرون بیاییم، بیان کرد: اگر از این تنگنا بیرون بیاییم دیگر آنها نمی‌توانند صحنه بین‌المللی را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: این طور نیست که آنها بتوانند همه دنیا را به روی ما ببندند زیرا محفظه‌هایی به وجود می‌آید همان طور که در این ایام به وجود آمد لذا اگر بر روی پای خود بایستیم آنها را ناامید خواهیم کرد.

لاریجانی گفت: اکنون باید بازسازی اقتصاد ایران رخ دهد که این موضوع زحمت دارد اما برای آینده ایران نتیجه خوبی خواهد داشت.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد

گزارشی ده طرح و لایحه و پنج اساسنامه و سه استعلام از دیوان عدالت ارایه می‌دهم.

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح ساماندهی زمین و مسکن و اجاره بها ایراداتی که داشت برطرف شد و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند مغایر شرع و قانون اساسی نبود، بیان کرد: طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور بررسی شد و نسبت به مواد آن ابهاماتی وجود داشت.

وی با بیان اینکه طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها خلاف شرع و قانون نبود.طرح استفساریه ماده پنج بیمه کارگران ساختمانی خلاف قانون و شرع نبود. لایحه دوفوریتی قانون تمدید پست جمهوری اسلامی ایران نیز هم خلاف شرع و قانون نبود.

طحان نظیف با اشاره به اینکه لایحه عفاف و حجاب را هشت فروردین به مجلس ارسال کردیم، افزود: اساسنامه ورزشکاران و قهرمانان مورد ایراد ما نیست و امیدواریم اتفاق خوبی برای ورزشکاران بیافتد.

وی با بیان اینکه اساسنانه صندوق نوآوری و شکوفایی هم خلاف شرع نبود، گفت: اصلاح اساسنانه مناطق آزاد تجازی کیش، اروند، آبادان، خرمشهر، ماکو و ارسباران مخالف شرع و قانون نبود.

طحان نظیف ادامه داد: سه استعلام از دیوان عدالت اداری داشتیم که حاصل شکایت شهروندان به دیوان است و در شورای نگهبان بررسی می‌شود. دو مورد خلاف شرع نبود و به دیوان ابلاغ شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: جمعه این هفته مرحله دوم انتخابات مجلس برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • لبه تیغ
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک است/ گذشت زمان به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است