Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-04@23:28:45 GMT

ترویج فرهنگ وقف به رفع نیازهای جامعه منجر می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۸۹۳۳

ترویج فرهنگ وقف به رفع نیازهای جامعه منجر می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام فریدون مطهری افزود: باتوجه به وجود برخی نیازهای در توسعه زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی از جمله در بخش های آموزشی و درمانی، وقف ها در این زمینه ها هدایت می شوند.
وی ادامه داد: کمک به بیش از یک هزار و 300 دانش آموز نیازمند در آستانه سال تحصیلی جدید با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و آموزش و پرورش با همکاری خیران و واقفان این شهرستان حرکتی فرهنگی برای کمک به اقشار نیازمند بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام مطهری اضافه کرد: همچنین با توجه به نیازهای این شهرستان به توسعه بخش های درمانی، تاکنون اوقاف همکاری مناسبی با دانشکده علوم پزشکی داشته و آماده همکاری برای توسعه این بخش عام المنفعه در جامعه است.
وی با بیان اینکه درآمد موقوفات فقط براساس نیت واقفان هزینه می شود گفت: در تامین فضاها برای توسعه زیرساخت های فرهنگی، آموزشی و درمانی، فقط مجاز به واگذاری اعیانی زمین وقفی بوده و نمی توان عرصه این زمین ها را به نهاد یا سازمانی واگذار کرد.
حجت الاسلام مطهری افزود: از ابتدای سال تاکنون 6 موقوفه جدید توسط واقفان این شهرستان وقف شده که ارزش آنها در مجموع حدود 600 میلیون تومان است.
وی ادامه داد: از دهه وقف سال گذشته تاکنون نیز 13 وقف توسط واقفان به موقوفه های این شهرستان افزوده شده است.
حجت الاسلام مطهری اضافه کرد: هم اکنون 62 مسجد در این شهرستان از مجموع 377 مسجد دارای موقوفه بوده و 80 حسینیه نیز در این شهرستان با نظارت اداره اوقاف فعال هستند.
وی افزود: همچنین در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی نیز در این شهرستان تاکنون چهار محفل قرآنی با حضور قاریان بین المللی برگزار شده و 25 نفر از قاریان به مسابقات استانی و سه قاری قرآن نیز به مسابقات کشوری راه یافته اند.
شهرستان مراغه دارای 694 موقوفه شامل 186 متصرفی، 51 غیرمتصرفی و یک هزار و 968 رقبه است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، فرزاد مخلص‌الائمه در همایش زائران حج تمتع استان مرکزی با اشاره به لزوم توجه به شاخصه‌های وحدت بخش در مراسم معنوی حج، اظهار داشت: تقویت وحدت، توحید، ایمان و تقوا از مهم‌ترین دستاوردهای آئین معنوی حج است که مسلمین باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

وی رمز پیروزی و موفقیت هر ملت، مذهب و دینی را در اتحاد و یکپارچگی دانست و افزود: همانطور که رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی نیز همین بود، امروز نیز آنچه می‌تواند اسلام را از گزند دشمنان مصون بدارد، وحدت و یکپارچگی مسلمین است.

استاندار مرکزی، سفر معنوی حج را فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی توصیف کرد و گفت: حج یک عمل عبادی سیاسی و جز خدا کسی را ندیدن است، دولت همه مقدمات و برنامه‌ریزی‌ها را برای مناسک حج انجام داده و لذا حاجیان بدون نگرانی در این مراسم معنوی حضور می‌یابند و در ایران و عربستان شرایط لازم مهیا شده است.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به نگاه ویژه خود معتقد است حج یک عمل عبادی سیاسی است و دین از سیاست جدا نیست، در این سفر معنوی هیچ امتیاز خاصی برای افراد وجود ندارد بلکه همه با یک پوشش به گرد کعبه طواف می‌کنند و اعمال خود را انجام می‌دهند. ‌

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه موقت اراک نیز با بیان اینکه پیام حج با حضور و همبستگی حاجیان به جهان اسلام و خارج از اسلام مخابره می‌شود، گفت: حجاج بیت‌الله الحرام سفیران کشور، استان و شهر خود هستند، بنابراین باید تلاش کنند همه اعمال را به درستی و شایسته انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برگزار کنندگان مراسم حج در کشور زحمات بسیاری به منظور برگزاری هر چه بهتر این مراسم انجام داده‌اند، اظهار کرد: ضروری است ضمن رعایت فرامین اخلاقی، حلالیت گرفته شود که حج مورد قبول حق واقع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • تأمین آب 7500 هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه