Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@02:28:53 GMT

اولین زن مسلمان به سنای آمریکا راه یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۱۹۵۳۵

اولین زن مسلمان به سنای آمریکا راه یافت

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین زن مسلمان توانست با شکست حریف خود در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا از ایالت میشیگان به سنا راه یابد.

رشیده طلیب ۴۲ ساله که تابعیت فلسطینی-آمریکایی دارد اولین زن مسلمانی است که در این انتخابات به پیروزی می‌رسد.

همچنین تاکنون برنی سندرز دموکرات در ایالت ورمونت، جان لوئیس از حزب دموکرات در انتخابات ایالت جورجیا، هال راجرز جمهوری‌خواه در انتخابات ایالت کنتاکی و الیزابت وارن سناتور برجسته دموکرات از ایالت ماساچوست بر حریفان خود پیروز شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این شبکه سی ان ان اعلام کرد این انتخابات بیش از آنکه به کنگره مربوط باشد رفراندومی برای ترامپ است.

جمهوری‌خواهان در ایالت میسوری ۱۰ هزار اطلاعات نادرست درباره رای گیری غیابی برای رای دهندگان ارائه کردند.

همچنین توییتر و فیس بوک و اینستاگرام صد‌ها اکانت کاربران را به دلیل رفتار غیر قابل اعتماد و هماهنگ شده مسدود کردند. عنوان شده است این فیلترینگ زیر نظر وزارت امنیت داخلی آمریکا صورت گرفت تا خارجی‌ها در نتیجه انتخابات دخالت نکنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دموکرات‌ها و جمهوریخواهان هر دو از تقلب و تخلف انتخاباتی نگرانند و ترامپ اعلام کرده با متقلبان برخورد سخت خواهد شد.

شبکه فاکس نیوز هم اعلام کرده انتخابات میان دوره‌ای با بیش از پنج میلیارد دلار هزینه رکورد شکسته است.

از سوی دیگر اعلام شد جستجوی دو کلمه به زبان لاتین در گوگل در روز انتخابات میان دوره‌ای با مضون کجا میتوانم رای دهم افزایش سه هزار درصدی داشته است.

رئیس جمهوری آمریکا هم اعلام کرد تغییر در کابینه بعداز انتخابات میان دوره‌ای مرسوم است.

در ایالت ارکانزاس و کارولینای شمالی هم برای جلوگیری از تقلب و اینکه آیا رای دهنده واجد شرایط رای دهی است یا خیر از رای دهندگان کارت شناسایی عکس دار خواستند.

انتهای پیام/

اولین زن مسلمان نماینده در سنای آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات آمریکا کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۱۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حکیم جفریس» رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که ایالات متحده باید به حمایت از اوکراین برای جلوگیری از یک جنگ گسترده‌تر ادامه دهد. 

وی در ادامه این ادعا افزود: اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد.

همچنین، وی حزب جمهوری‌خواه را «جناح طرفدار پوتین» توصیف کرد و اقدامات این حزب را دلیل اصلی تاخیر در کمک‌رسانی آمریکا به اوکراین برای مبارزه با روسیه دانست.

جفریس در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» ادعا کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال بازسازی اتحاد جماهیر شوروی (سابق) است و با انجام این کار متحدان ناتو را تهدید خواهد کرد.

جفریس گفت: «یک جناح طرفدار پوتین در حزب جمهوری‌خواه وجود دارد که نمی‌خواهد از اوکراین حمایت کند و به دلایلی معتقد است که روسیه، دشمن ایالات متحده آمریکا نیست.»

گفتنی است ماه گذشته، کنگره آمریکا لایحه‌ای برای ارائه ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین تصویب کرد. این اولین بسته کمکی بزرگ از دسامبر ۲۰۲۲ است که پس از ماه‌ها جدال و مخالفت جمهوری‌خواهان سرانجام به اوکراین اختصاص یافت.

در سنا، ۱۵ جمهوری‌خواه به لایحه‌ای که شامل کمک بیشتر به اوکراین بود، رأی منفی دادند. یکی از مخالفان کمک به اوکراین سناتور «جی دی ونس» از اوهایو است که استدلال می‌کند اوکراین فاقد نیروی انسانی و قدرت نظامی لازم برای پیروزی در برابر روسیه است و حمایت آمریکا برای تغییر این شرایط کافی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟/ اولین پیشنهاد مربیگری به جادوگر رسید
  • دوقطبی خطرناک برای بایدن/ اعتراضات دانشجویی شگفتی انتخابات را رقم خواهد زد؟