Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین علی قاسمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به آغاز هفدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف در بخش‌های دانشجویان، اساتید، کارکنان و خانواده‌های اساتید و کارکنان، گفت: بازه زمانی این مسابقات از آبان‌ماه امسال آغاز می‌شود و تا آبان‌ماه سال آینده که زمان برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه‌ها خواهد بود، ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به ابلاغ آیین‌نامه هفدهمین دوره این جشنواره به مراکز دانشگاهی دانشگاه علوم و معارف در سراسر کشور اشاره و اظهار کرد: هفدهمین دوره این مسابقات در شش بخش و ۳۸ رشته برگزار می‌شود. ضمن اینکه امسال نیز برای دومین دوره متوالی شاهد برگزاری مسابقات در بخش خانواده کارکنان و اساتید خواهیم بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ادامه به طراحی «سامانه قرآن و عترت نور» توسط «شرکت آرمان‌پردازان نوین» و ثبت‌نام برای دوره هفدهم جشنواره از طریق این سامانه اشاره و بیان کرد: برای شفافیت در برگزاری مسابقات، استانداردسازی فرآیند‌های برگزاری آن و آرشیو اطلاعات متسابقین اقدام به تهیه این سامانه به آدرس noor.quran.ac.ir شده است.

قاسمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه شرط بهره‌مندی از هدایت و دوری از گمراهی و رسیدن به مدینه فاضله نبوی، تمسّک به دو ثقل قرآن و عترت است، گفت: بر این اساس، در جامعه اسلامی بر همگان، به ویژه بر دستگاه‌های حاکمیتی فرض است که در توسعه فرهنگ اسلامی منطبق با شاخصه‌های قرآن و عترت بکوشند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تصریح کرد: مسابقات و جشنواره‌های قرآن و عترت در مراکز آموزش عالی از مؤثرترین و گسترده‌ترین فعالیت‌های حوزه فرهنگی است که سال‌های متمادی دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها به برگزاری آن اقدام کرده‌اند.

وی گفت: در همین راستا با هدف اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دینی و توسعه و تعمیق فضای معنوی و قرآنی در دانشکده‌های علوم قرآنی، با حول و قوه الهی و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) «شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم» ویژه دانشجویان، کارکنان، اساتید و خانواده‌های کارکنان و اساتید امسال برگزار شد. این جشنواره همچون سنوات گذشته در دو مرحله دانشکده‌ای و سراسری برگزار و نفرات برتر در بخش‌های دانشجویان و اساتید به جشنواره ملّی قرآن و عترت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشور معرفی شده‌اند.

قاسمی در ادامه به احصای آماری جزئی از شانزدهمین دوره این جشنواره اشاره کرد و افزود: از امتیازات ویژه این جشنواره مشارکت متسابقین در ۷۲ رشته و در شش بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری بوده است. این ۷۲ رشته نیز شامل ۳۸ در گروه دانشجویی، ۱۴ رشته در گروه اساتید، ۹ رشته در گروه کارکنان و ۱۱ رشته نیز در بخش کارکنان می‌شود.

وی بیان کرد: در این جشنواره ۱۹۵۳ نفر در رشته‌های مختلف شرکت داشتند که این آمار، مشارکت نزدیک به ۰۵‏/۳۱ درصد از خانواده بزرگ دانشگاه را نشان می‌دهد. از این تعداد، ۱۷۱۶ نفر در بخش دانشجویان، ۷۵ نفر در بخش کارکنان، ۱۲۰ نفر در بخش اساتید و ۴۲ نفر در بخش خانواده کارکنان و اساتید شرکت داشته‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تأکید کرد: با نگاهی آماری می‌توان دید که دانشجویان ۷۲‏/۳۶ درصد، کارکنان ۰۷‏/۲۷ درصد، اساتید ۳۰‏/۱۵ درصد و خانواده‌های اساتید و کارکنان ۵۸‏/۷ درصد مشارکت داشته‌اند.

قاسمی با اشاره به اینکه تعداد برگزیدگان در این جشنواره ۱۷۵ نفر در بخش‌های مختلف بوده است، گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده دانشکده‌های اصفهان، مشهد، بجنورد، ملایر و قم رتبه‌های اول تا پنجم این دوره از جشنواره را به دست آورده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مسابقات علوم و معارف دانشگاه هفدهمین دوره قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی