Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:38:39 GMT

یک قرارداد آتی جدید زعفران در بورس فعال شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۲۲۰۸۳

یک قرارداد آتی جدید زعفران در بورس فعال شد

در آخرین روز معاملاتی بورس کالای ایران اولین سررسید معاملاتی قراردادهای آتی زعفران رشته ای درجه یک در بازار مشتقه این بورس فعال شد.

به گزارش ایسنا، اوایل خردادماه سال جاری بود که قرارداد آتی زعفران برای اولین بار در بورس کالای ایران راه‌اندازی شد. در آن روز قرارداد تحویل شهریورماه ۱۳۹۷ برای  زعفران رشته‌ای بریده ممتاز (نگین) باز شد که این سررسید تا تاریخ ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۷ قابل معامله بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنگونه که اعلام شد، اندازه هر قرارداد ۱۰۰ گرم زعفران رشته‌ای بریده ممتاز (نگین) به عنوان دارایی پایه و حد نوسان قیمت روزانه زعفران در این معاملات مثبت و منفی سه درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل بود.

اما در آخرین روز معاملاتی این هفته اولین سررسید معاملاتی قراردادهای آتی زعفران رشته‌ای درجه یک در بازار مشتقه بورس کالای ایران فعال شد. تا پایان معاملات نخستین روز در این سررسید بیش از ۱۱ هزار و ۹۰۰ قرارداد زعفران رشته‌ای برای تحویل در پایان آذرماه منعقد شد. ارزش معاملات آتی زعفران رشته‌ای درجه یک تحویل آذرماه به رقمی بیش از ۱۵۸ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال رسید.

قیمت هر گرم زعفران رشته‌ای تحویل آذرماه در حالی در اولین معامله رقم ۱۳۵ هزار ریال ثبت شد که قیمت هر گرم از این محصول در بالاترین سطح به رقم ۱۴۱ هزار و ۵۰۰ ریال رشد کرد و در پایین‌ترین سطح  نیز قیمت آن ۱۲۸ هزار و ۸۰۰ ریال در هر گرم به ثبت رسید. در پایان معاملات نیز قیمت هر گرم زعفران رشته‌ای تحویل آذرماه روی قیمت ۱۳۱ هزار ریال ایستاد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابزار مالی بورس بورس كالا زعفران سازمان بورس قرارداد آتی زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با افت ۳۳۹۰ واحدی به ۲,۳۱۳,۴۱۳.۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۴.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین طی ۵۷,۹۱۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۶۹۵.۵۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۱۳,۰۳۲.۷۹۶ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086078 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تاریخ فعال‌سازی بند فسخ قرارداد برونو گیمارش مشخص شد
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس