Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

حملات ائتلاف سعودی برای قطع ارتباط شهر راهبردی «الحدیده» به شهر صنعاء، پایتخت یمن برای چندمین روز متوالی شکست خورد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه سه‌شنبه خود اعلام کرد که جبهه «کیلومتر ۱۶ جاده الحدیده به صنعاء» طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد شدیدترین درگیری‌ها بین نیروهای مقاومت یمن و متجاوزان ائتلاف سعودی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگرد «یحیی سریع» طی نشست خبری گفت که حملات ائتلاف سعودی به این جبهه از چهار محور دفع شد و نیروهای ارتش و کمته‌های مردمی یمن با مقاومت خود خسارت‌های مادی و انسانی زیادی به متجاوزان وارد کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی در جبهه الحدیده کشته و زخمی شده‌اند و در کشته‌ها و زخمی‌ها سرهنگ «عبدالله الرعینی»، فرمانده گردان سوم و سرهنگ «عبدالله الشیعانی»، فرمانده گردان دیگر متجاوزان وجود دارند.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است: «۲۸ تن از اجساد ساعات اولیه صبح سه‌شنبه به بیمارستان "الخوخه" (واقع در استان الحدیده) منتقل شده‌اند».

به گزارش شبکه المسیره، سرگرد سریع همچنین اعلام کرد که سه گروه از نیروهای ائتلاف سعودی قصد پیشروی در کیلومتر ۱۶ حدیده به صنعا را داشتند که در میدان مین به دام افتادند و بیشتر آن کشته شدند.

او همچنین از کشته شدن ۲۵ نیروی «مزدور و اجاره‌ای» سودان خبر داد و گفت که اجساد بسیاری از متجاوزان بر روی زمین مانده است و به دلیل شدت درگیری‌ها نیروهای متجاوز نمی‌توانند آن‌ها را به پشت خطوط منتقل کنند.

به گفته این فرمانده یمنی، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شماری از متجاوزان ائتلاف سعودی را به اسارت گرفته و بیش از ۱۹ خودروی زرهی و نظامی در منطقه «التحتا» الحدیده منهدم شدند.

ائتلاف سعودی طی چند ماه گذشته، از ابتدای این هفته بار دیگر حملات گسترده‌ای برای اشغال شهر بندری الحدیده آغاز کرده است.

مقامات سعودی و اماراتی بارها گفته‌اند که اشغال بندر الحدیده که تنها کانال ارتباطی دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعا) با بیرون است، مقدمه گفت‌وگوها است.

با این حال، این حملات به رغم اینکه مورد حمایت استشاری و تسلیحاتی غرب و آمریکا بوده، به شکست منتهی شده است.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی درگیری‌های دوشنبه موفق شده بودند ۳۰ نفر از مهاجمان ائتلاف سعودی و اماراتی را از پای درآورده و بیش از ۵۰ نفر را زخمی کنند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نیروهای مسلح جاده کشته و زخمی بیمارستان سودان زمین دولت پایتخت جاده زمین نیروهای مسلح یمن پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک منبع امنیتی یمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری سبأ اعلام کرد: جاسوسانی که دستگیر شدند، اعتراف کردند که عملیاتی برای رصد پایگاه‌های شلیک موشک و پهپاد و همچنین پایگاه‌های قایق‌های جنگی نیروهای مسلح یمن انجام داده و اطلاعات را به مسئولان بالا دستی خود که به «گروه ۴۰۰» معروف است، داده‌اند تا جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی آن‌ها را هدف قرار دهند.

این منبع تاکید کرد: بر اساس اعترافات، از جمله ماموریت‌های این جاسوسان، انجام عملیات جنایتکارانه و تخریبی و سوزاندن و واژگون کردن تجهیزات وابسته به نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی یمن بود.

منبع امنیتی یمنی اضافه کرد: از دیگر ماموریت‌های این جاسوسان، آمادگی برای انجام عملیات ترور با سلاح کمری و بدون صدا و همچنین مواد منفجره و هدف از آن، ایجاد شکاف میان نیروهای مسلح یمن و ممانعت از مقابله با تجاوزهای آمریکایی-انگلیسی-صهیونیستی است.

وی گفت که این جاسوسان برای انجام عملیات در راستای منافع آمریکا و رژیم اسرائیل به کار گرفته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، منابع یمنی یکشنبه شب از شکست عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در این کشور خبر دادند.

یک منبع امنیتی یمنی گزارش داده بود که نهادهای اطلاعاتی این کشور توانستند عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناکام بگذارند.

این در حالی است که ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

کد خبر 849671 منبع: ایرنا برچسب‌ها انگلیس جاسوسی خبر ویژه ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • پالما با درخشش ستاره‌های ایرانی، سلطنت خود در اروپا را تداوم بخشید
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله لبنان | رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله/رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم