Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آمریکا به عنوان کشوری که به برابری، آزادی و ارزش‌های ادعایی خود افتخار می‌کند اما با این وجود تناقضات زیادی در سیستم عدالت کیفری آن وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، وبسایت «رایتزویو» در گزارشی به سیستم عدالت کیفری آمریکا پرداخته و می‌نویسد آمریکا به عنوان کشوری که به برابری، آزادی و ارزش‌های خود افتخار می‌کند، اما تناقضاتی در سیستم عدالت کیفری آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این رابطه: سیستم معیوب و غیرمنصفانه دادگاه‌های آمریکا

رایتزویو می‌نویسد: آمریکا ۴ درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است، اما حدود ۲۲ درصد از زندانیان جهان در این کشور هستند. این موضوع در یکی از نشست‌های دانشگاه کلمبیا به بحث گذاشته شده است.

 

 

در این رابطه: ماموران پلیس آمریکا یک دختر سیاه پوست را در فلوریدا زیر مُشت و لگد گرفتند

در این گزارش آمده است: به عنوان کشوری که به ارزش‌ها، یا آزادی و برابری ادعایی خود افتخار می‌کند، آمریکا تضادی رو به افزایش با تبعیض نژادی و سیستم عدالت شکست خورده خود را آشکار می‌کند.

 

 

رایتزویو در این گزارش ضمن اشاره به برخی از قوانین در سیستم عدالت کیفری آمریکا که موجب افزایش زندانیان در آمریکا شده است، می‌نویسد: در نتیجه این سیاست‌های عدالت کیفری، سیاهان در آمریکا بیش از ۵ برابر بیشتر از سفیدپوستان در زندان‌ها حبس می‌شوند. علاوه بر این در هر زمانی به طور تقریبی حدود ۲۰ در صد از ۲.۳ میلیون فرد زندانی شده در آمریکا هنوز محکوم نشده‌اند؛ این افراد فقط در انتظار روز دادگاه خود در زندان هستند.

 

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بخشی از نقص موجود در سیستم عدالت کیفری آمریکا می‌تواند ناشی از این حقیقت باشد که سیاست واحد عدالت کیفری وجود ندارد. با وجود ۱۸ هزار اداره پلیس و هزاران شهرداری در آمریکا، نوعی سردرگمی، متابع محدود دینامیک‌های قدرت دارای اختلاف زیادی وجود دارد. در میان تمامی این بخش‌های پویا ممکن است از دیدگاه اهداف سیستم عدالت کیفری چشم‌پوشی شود: عدالت و نه پول، تمجیدها، آمار‌های تأییدی و انتخاب‌های مجدد.

 

در این رابطه: حقوق سیاهپوستان آمریکایی همچنان با بی‎توجهی کاخ سفید پایمال می‎شود

 

رایتزویو در بخش دیگری می‌نویسد: متأسفانه با وجود تلاش‌هایی که در بسیاری از شهر‌های بزرگ آمریکا برای اصلاح سیستم زندان‌ها و کاهش تعداد زندانیان انجام شده، اما این اقدامات با نشانه‌هایی ناامید کننده از سوی ترامپ مواجه شده‌اند که پیشاپیش خبر از بازگشت به وابستگی بیش از حد به حبس و زندان‌ها خبر می‌دهد.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگاه آمریکا آمریکا زندان های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پس از واگذاری مالکیت 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس، شایعات زیادی در خصوص تغییرات مدیریتی در این 2 باشگاه شنیده می‌شود.

علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: انتخاب اعضای هیات مدیره باشگاه های استقلال و پرسپولیس، حتما قوانینی بر آن حاکم است، چه از حیث قوانینی که از سمت قانون تجارت و سازمان خصوصی سازی در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره تغییرات مدیران عامل سرخابی‌ها گفت: ما پیشنهاد می‌کنیم از مدیران تا پایان فصل حمایت کنند. می‌توانند هر تصمیمی بخواهند بگیرند، وزارت ورزش و جوانان آمادگی مشورت را دارد و اگر کمکی بخواهند کمک می‌کند اما قطعا در انتخاب مدیران هر دو باشگاه هیچ دخالتی نخواهد داشت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899790

دیگر خبرها

  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • کارلتو تسلیم شد: بالاخره نوبت به خرید جنجالی رسید
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو