Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@23:31:44 GMT

اکثر شهروندان آلمانی خواهان کناره‌گیری مرکل هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۳۱۸۷۹

اکثر شهروندان آلمانی خواهان کناره‌گیری مرکل هستند

بر اساس نتایج جدیدترین نظر سنجی اکثر شهروندان آلمانی بر این باورند که مرکل نه تنها از ریاست حزب دموکرت مسیحی بلکه از سمت صدر اعظمی هم باید کناره گیری کند. ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که شهروندان آلمانی خواهان کناره گیری مرکل از مقام صدر اعظمی کشورشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس حدود دو سوم شهروندان آلمانی خواستار کناره گیری مرکل از مقام صدر اعظمی کشورشان هستند.

این نظر سنجی که از طرف موسسه اینسا و از بین چهار هزار نفر از شهروندان آلمانی واجد شرایط و به سفارش نشریه "بیلد" انجام شده است نشان می دهد که مرکل باید در اوایل سال آینده مسئولیت خود به عنوان صدر اعظم را به رئیس جدید منتخب حزب دموکرات مسیحی بدهد. تنها 37.8 درصد شهروندان با این امر مخالف بودند.

مرکل حدود 13 سال است که مقام صدر اعظمی آلمان را بر عهده دارد. این روزها دولت ائتلافی آلمان اصلا شرایط خوبی را ندارد و بر اساس نظرسنجی ها روز به روز از محبوبیت احزاب دولت ائتلافی در این کشور کاسته می شود.

"آنگلا مرکل" در پی ریزش قابل توجه آرا حزب دموکرات مسیحی در دو انتخابات پی در پی ایالتی در این کشور، روز دوشنبه 7 آبان (29 اکتبر) اعلام کرد که در دور بعدی انتخابات راه را برای نیروهای دیگر در حزب خود فراهم می‌کند و از نامزدی مقام صدراعظمی آلمان برای بار پنجم و ریاست حزب دموکرات مسیحی صرف‌نظر خواهد کرد. این دوره قانونگذاری تا پاییز سال 2021 ادامه دارد و مرکل می خواهد تا آن زمان همچنان در سمت صدر اعظمی آلمان باشد.

کناره گیری مرکل با استقبال زیادی از طرف شهروندان و سیاستمداران آلمانی و حتی هم حزبی های مرکل مواجه شد.

به این ترتیب، بیش از یک سال پس از انتخابات پارلمانی دور قبل و شروع کار دولت ائتلافی جدید، مرکل دیگر نتوانست در برابر چالش ها و روند نزولی محبوبیت دولت ائتلافی دوام بیاورد و جدایی خود از دنیای سیاست را اعلام کرد.

دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان آغاز تشکیل، با چالش‌های فراوانی رو به رو بود و بعد از شکست مذاکرات ائتلاف موسوم به جامائیکا (حزب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) و در نهایت پس از یک دوره طولانی مذاکرات مجدد برای تشکیل ائتلاف بزرگ روی کار آمد.

اما روند طولانی مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان ابتدا تاثیر بدی روی محبوبیت این دولت در بین شهروندان گذاشته و اتفاقات و چالش های بعدی هم به تشدید اوضاع دامن زد، به طوری که چهارمین دوره صدر اعظمی مرکل به کام او تلخ شد.

در این شرایط بسیاری از کارشناسان از احتمال برگزاری انتخاب مجدد در آلمان خبر می دهند.

نظر سنجی دیگری که موسسه امنید انجام داده است نشان می دهد که مرکل در بین هم حزبی های خود هم جایگاه خوبی ندارد و 46 درصد طرفداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی از کناره گیری مرکل از حزب دموکرات مسیحی ابراز تاسف نکرده و 54 درصد از این بابت متاسف بودند.

انتهای پیام/

R31356/P36447/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان پیش از ظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در کارگاه تخصصی آموزشی مدیریت پسماند صنعتی، اظهار داشت: نگاه سازمان محیط‌زیست رسیدن به تولید سبز است و تنها به دنبال اهرم قراردادن قانون نیستیم بلکه رویکردمان این است که با دانش‌های روز دنیا به مدیران صنعتی در راستای ایفای تعهدات زیست محیطی کمک کنیم.

وی افزود: در حال حاضر رویکرد حفاظتی محیط زیست تحقق چرخه حیات در کل صنعت است و تلاش بر این است که تولیدات صنعتی منطبق بر فاکتورهای محیط‌زیستی باشد از این رو مدیران صنایع باید به این درک برسند که وظیفه آن‌ها تنها تولید نیست بلکه باید برای اکوسیستم نیز احترام قائل باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان عنوان‌کرد: انتظار ما این است که به موازات توسعه صنعتی در هرمزگان توسعه زیست محیطی نیز اتفاق بیافتد تا منابع متعلق به آیندگان حفظ شود ضمن اینکه تاکید داریم باید دوره‌های توجیهی برای مدیران صنایع و فعالان بخش خصوصی برگزار شود.

مسیحی عنوان‌کرد: در حوزه مدیریت پسماند استان، گام‌های بلندی برداشته شده است اما از جهت ملموس بودن اقدامات انجام شده برای مردم، نتایج مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

وی عنوان‌کرد: متأسفانه مدیریت پسماند در استان به صورت سنتی انجام می‌شود هر چند که شاید چند شهر انگشت شمار در استان مدیریت پسماند را بروز رسانی کرده باشند اما مطلوب ما بروز رسانی این امر مهم در تمام شهرهای استان و تفکیک پسماند از مبدا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان اظهار داشت: بالغ بر ۵۲۰ هزار تن در سال پسماند عادی در روستاها تولید می‌شود که به صورت سنتی مدیریت می‌شود و به همین میزان نیز حجم تولید پسماند شهرهای استان را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: سالیانه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید پسماند صنعتی و بالغ بر ۴۰۰ تن روزانه تولید پسماند ویژه داریم از این رو باید مدیریت صحیح پسماند در استان در دستورکار همه بخش‌های تولید کننده زباله و ضایعات قرار گیرد.

مسیحی حجم تولید پسماند پزشکی استان را بالغ بر ۲.۵ تن دانست و گفت: فقط ۵۰ درصد از حجم پسماند پزشکی استان بی‌خطرسازی می‌شود اما بخش دیگر آن به درستی منتقل نمی‌شوند و می‌تواند آثار مخربی به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: در عرصه کشاورزی نیز بالغ بر یک میلیون ۳۰۰ هزار تن در سال ضایعات تولید می‌شود که می‌توان آن را فرآوری کرد اما به نظر می‌رسد متولیان امر برنامه‌ای در این حوزه ندارند.

کد خبر 6088359

دیگر خبرها

  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • دومینوی کناره گیری‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند