Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی بیشتر افرادی که این روزها با کاروان پیاده به حرم آقا می‌آیند، جوانند و گاهی پیران عاشق و روشن ضمیر هم در میان جوانان دیده می‌شوند که پا در این راه چند صد کیلومتری می‌گذارند. آن‌ها می‌دانند امام رضا(ع) زائرینی را که با این زحمت خودشان را به حرم می‌رسانند، دست خالی بازنمی‌گرداند و اصولا لذت و معرفت زیارتی که اینگونه ادا می شود، آسان از دست نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گذشته از این، آنچه در مورد کاروان‌های پیاده زیارتی، بسیاری از افراد متوجه نمی‌شوند آن است که این سفر‌های چند روزه با یک نیت معنوی و زیبا مثل زیارت امام رضا(ع)، بستری برای تحول دل است. این حرکت‌ها که سختی آن را فقط عاشقان می‌توانند درک کنند؛ حرکت دلی و شخصیتی انسان که از مرداب عادات پست زندگی، به سوی آسمان معنویت را موجب می شود.مسیری معنوی که تنها عاشقان آن را درک می‌کنند.

ما با کاروان پیاده همراه شدیم و در کنار این کاروان عاشق، افرادی بودند که برای آن‌ها خدمت می‌کردند و این کار را از روی عشق به حضرت انجام می‌دادند. با یکی از آن‌ها به گفت‌وگو نشستیم که می‌گوید: ما در اینجا برای زائرین پیاده آشپزی می‌کنیم و روزانه بین 10 الی 12 هزار پخت غذا داریم. در بین ما کسانی هستند که از شهرهای مختلف مانند کرمان، کرمانشاه، همدان و اراک آمده اند تا به زائران خدمت کنند و همه افراد به عشق امام رضا(ع) است که به اینجا آمدند.

وی می‌گوید: من دفتر املاک دارم و مغازه را دو روز است تعطیل کرده ام و همه همکاران مغازه را به این محل آوردم تا به زائران خدمت کنند. هر کس هر کاری که از عهده اش برمی‌آید، برای زائر پیاده حضرت انجام می‌دهد.

اسماعیل حسینی از روستا نازدشت بود که با کاروان خاتم الانبیا(ع) از بیرجند رهسپار این مسیر شده بود؛ او می‌گوید: 11 روز است که به عشق حضرت این مسیر را پیاده می‌رویم.

حسینی ادامه می‌دهد: این راه خستگی ندارد و به گونه‌ای حرکت می‌کنیم که گویی تازه این حرکت را آغاز کردیم. 4 سال است که این مسیر را به عشق امام رضا(ع) می آیم تا به پابوسی‌شان بروم.

وی می‌گوید: هدف از آمدنم این است که امام زمان(عج) زودتر ظهور کنند و تنها آرزویم این است که آقا هر سال بطلبد تا با پای پیاده به زیارت‌شان بروم.

زائر پیاده دیگری که از شهرستان نیشابور آمده و 4 سال است که این مسیر را به عشق امام رضا(ع) می‌آید، می‌گوید: نذر کردم هر سال تا جایی که بتوانم پیاده این مسیر را طی کنم. او از خدماتی که ارائه می‌شود، بسیار راضی است و می‌گوید نسبت به سال‌های گذشته واقعا خدمات رسانی بهتر شده است.

پیرمرد 83 ساله‌ای از راور کرمان با ما هم مسیر شد نیز می‌گوید: اولین سالی است که این مسیر را طی می‌کنم. 

زمانی که از او می‌پرسیم در مورد سختی‌های راه صحبت کن عنوان می‌کند: این مسیر هیچ سختی ندارد و به عشق امام رضا(ع) رهسپار این مسیر شدم.

وی ادامه می‌دهد: نیتی که از طی این راه دارم، این است که کشورم آسایش داشته باشد؛ همه بیماران شفا پیدا کنند و اگر زنده باشم سال‌های بعد هم پیاده روی در این مسیر را تجربه کنم.

دیدن پاهای آبله زده جوانان و پیرانی که با پای پیاده به طرف حرم آقا حرکت می‌کنند با حساب مادی انسان‌های دور از معنویت جور در نمی‌آید چرا که حقیقتا یک سفر معنوی و یک سیر الهی است که تنها دیده‌های عاشق معنای آن را می‌فهمند.

زائر پیاده‌ای از خراسان جنوبی آمده است که می‌گوید: هفتمین سالی است که این مسیر را طی می‌کنم و نیتی که دارم این است بیماران شفا پیدا کنند؛ آقا امام زمان(عج) همیشه سلامت باشند، جوانان عاقبت به خیر شوند و برای کسانی که التماس دعا داشتند، دعا کنم. ارائه خدمات رسانی نسبت به سال‌های گذشته بسیار خوب بوده است.

زائر پیاده‌ای که از سیرجان کرمان آمده، می‌گوید: پیاده‌روی را از تربت حیدریه آغاز کردم و دومین سالی است که این مسیر را می‌آیم. دوست دارم راهی که امام رضا(ع) می‌خواهند را ادامه دهم.

در این مسیر یکی از بانوانی که به زائران پیاده نذری می‌دهد، می‌گوید: من اهل مشهد هستم و هر سال با خانواده می‌آیم و به زائران شیر کاکائو و کیک می‌دهم و به خاطر امام رضا(ع) این خدمت را برای زائران‌شان انجام می‌دهیم.

یکی از خادمان می‌گوید: از اول اربعین تا شهادت امام رضا(ع) برای زائرینی که از سمت نیشابور، تربت حیدریه و قائنات پیاده به سمت حرم علی ابن موسی الرضا(ع) می‌آیند، پذیرایی می‌کنیم و حدود 6 سال است که در این مسیر به زائران خدمت می‌کنم.

یکی از خدمت‌گزاران شهرداری منطقه یک شهردای مشهد که مشغول نظافت بود، می‌گوید: 7 سال است این کار را به عشق امام رضا(ع) انجام می‌دهم و از این کار بسیار راضی هستم.

پیرمرد زائری که از شهرستان بشرویه برای اولین بار پیاده به مشهد آمده است، می‌گوید: تاکنون 450 کیلومتر پیاده آمدم و روزانه 35 الی 40 کیلومتر پیاده‌روی کردم. 13 روز است که با کاروان رهسپار به حرم علی ابن موسی الرضا(ع) بودیم.

یکی دیگر از خدمت‌گزاران می‌گوید: ما اهل مشهد هستیم و هر سال برای خدمت به زائر موکب می‌زنیم. هیات ما 60 الی 70 نفر است که کارها را تقسیم می‌کنیم. سال چهارم است که به زائران خدمت می‌کنم و زائرانی که با پای پیاده می‌آیند، خاطره‌ شیرینی است که دیدن آن‌ها برای ما انگیزه‌ای می‌شود تا سال آینده بهتر عمل کنیم و هر سال سعی کرده ایم، بهتر باشیم و هر خدمتی هم بتوانیم برای زائران انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی معارف زائران پیاده امام رضا ع قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که با حضور معاون خدمات شهری شهرداری کربلا برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهیدان عراق که در برابر داعش ایستادگی کردند بالأخص شهید ابومهدی المهندس، گفت: ستاد اربعین حسینی استان به صورت ماهانه با هدف ایجاد آمادگی در برگزاری شایسته اربعین حسینی برگزار می‌شود تا مقدمات این رویداد عظیم را به بهترین نحو فراهم کنیم.

 محمدرضا جان‌نثاری با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در اربعین حسینی میهمانان برادران عراقی خود هستند، افزود: از مهمان نوازی بی‌نظیر مردم و دولت عراق در ایام اربعین حسینی قدردانی می‌کنیم.


او گفت: این مهمان نوازی الگوی شایسته‌ای برای همه دنیا است تا محبت و برادری را از مردم عراق یاد بگیرند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خاطرنشان کرد: آنان هر چه دارند برای خدمت به زائران در طبق اخلاص می‌گذارند ما نیز از این بابت صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

جان‌نثاری گفت: آمادگی داریم هر کمکی که مسؤولان عراقی تشخیص می‌دهند را برای برگزاری اربعین حسینی انجام دهیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ادامه داد: خود را ملزم می‌دانیم که همه اقداماتی که انجام می‌دهیم تحت نظر دولت عراق باشد.


او  بیان کرد: برنامه‌ریزی شود تا تمامی شهرداران استان با محوریت شهرداری اصفهان در ایام اربعین همکاری لازم را با خدمات شهری کربلا داشته باشند.

 معاون خدمات شهری کربلا نیز در این نشست  با گرامیداشت یاد شهیدان ایران اسلامی بالأخص شهید والامقام سردار سلیمانی گفت: ما و برادران ایرانی مان یک گروه مشترک با هدف خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستیم و هیچگونه جدایی بین ما نیست.
علی یحیی عبد با تأکید بر اینکه در ایام اربعین حسینی منش و رویکرد شیعه حضرت امیرالمومنین (ع) را به جهانیان نشان می‌دهیم، ادامه داد: اربعین یک رویداد جهانی و برگزاری شایسته آن موفقیتی برای جهان اسلام است.


معاون خدمات شهری کربلا اظهار کرد: برای ما باعث افتخار است که خادم امام حسین (ع) هستیم و می‌دانیم که برای شما نیز خدمت به زائران سیدالشهداء (ع) افتخار است، زیرا همه ما هر چه که داریم از لطف و مهربانی امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.


او گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.


یحیی عبد با اشاره به اینکه سالانه ۵ میلیون نفر به زائران اربعین حسینی اضافه می‌شود، عنوان کرد: مواکب اصفهانی در کربلا به خاطر حضور پرشور و خلاقیت‌هایی که در خدمت‌رسانی به زائران دارند زبانزد هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • اعزام زائران به سفر حج از بوشهر ۴ و ۵ خرداد
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین