Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-07@22:44:54 GMT

اجزای جسد خاشقجی پیدا شد/ صورت او از بین رفته است

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۳۳۰۰۸

شبکه خبری اسکای‌نیوز به نقل از منابعی گزارش داده اجزای جسد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود در باغ کنسولگری عربستان سعودی در استانبول پیدا شده است.

به گزارش شریان نیوز، شبکه خبری اسکای‌نیوز روز سه‌شنبه گزارش داد برخی از اجزای جسد «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود در باغ کنسولگری عربستان سعودی در استانبول پیدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکای نیوز به نقل از چندین منبع گزارش داده جسد جمال خاشقجی قطعه قطعه شده و صورتش از بین رفته است.

عربستان سعودی بامداد شنبه، (۲۸ مهرماه) ۱۸ روز بعد از ناپدید شدن خاشقجی در پی ورود به سفارت سعودی در استانبول کشته شدن او را تأیید کرد. روایت ریاض درباره اینکه او چگونه کشته شده با تردید‌های جدی در دنیا رو به رو شده و حتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هم بعد از تأیید اولیه از آن عقب‌نشینی کرده است.

رژیم ریاض، علی‌رغم آنکه در ابتدا اصرار داشت خاشقجی ساختمان کنسولگری را زنده و سالم ترک کرده بامداد شنبه اعتراف کرد که او کشته شده؛ ریاض، اما ادعا کرد که قتل او بعد از شکل‌گیری منازعه با برخی از حاضران در کنسولگری اتفاق افتاده است.

در حالی که منابع اطلاعاتی ترکیه و کشور‌های دیگر معتقدند قتل او به دستور «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی اتفاق افتاده روایت رسمی تلاش می‌کند عوامل رده بالای حکومتی را از مشارکت در این قتل یا اطلاع از آن تبرئه کند.

یکی از مسائلی که باعث تشکیک عمومی درباره روایت ریاض شده سرنوشت جسد خاشقجی است که بی‌پاسخ رها شده؛ «عادل الجبیر»، وزیر خارجه سعودی در مصاحبه‌ای روز یکشنبه ادعا کرد مقام‌های سعودی اطلاعی از اینکه جسد در کجاست ندارند. در مقابل، مقام‌های ترکیه‌ای پیشتر گفته بودند اسنادی در دست دارند که نشان می‌دهد جسد خاشقجی بعد از قتل توسط یک متخصص کالبد شکافی قطعه قطعه شده و احتمالاً به بیرون از ترکیه منتقل شده است.

برچسب هاخاشقجی

منبع: شریان

کلیدواژه: خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| فیلمی جالب از جاده آخرالزمانی در حومه ریاض عربستان

فیلمی جالب از جاده آخرالزمانی در حومه ریاض عربستان را ببینید.

کد خبر 750679

دیگر خبرها

  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • فیلم| فیلمی جالب از جاده آخرالزمانی در حومه ریاض عربستان
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست