Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر جعفر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چگونگی تبدیل دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری ایران است که با گستردگی در سراسر کشور منجر به افزایش تحصیلات عالیه در دورترین نقاط شده و گام بلندی در ایجاد عدالت آموزشی در کشور برداشته است؛ اما با وجود پتانسیل بالا و محرومیت زدایی آموزشی برای قرار گرفتن در جایگاه نخست آموزش عالی کشور باید کیفیت آموزشی و پژوهشی موجود را بالا برده تا بتواند دانشجوی بیشتری را جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از رشته‌ها تا به امروز همپای دانشگاه‌های دولتی حرکت کرده و حتی در بسیاری از موارد بالاتر از این دانشگاه‌ها قرار گرفته است. افزایش کیفیت آموزشی و پژوهشی قطعا سبب جذب دانشجویان بیشتری خواهد شد. زمانی که امکانات مناسب برای حضور استادان مجرب که از سطح آموزشی بالاتری برخوردارند در دانشگاه آزاد فراهم شود قطعا سطح کیفی دانشگاه بالا می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در ادامه خاطر نشان کرد: مهم‌ترین عامل در جذب دانشجو برای هر دانشگاهی ایجاد اطمینان از آینده است. زمانی که داوطلب ورود به دانشگاه بداند بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار خواهد شد و در یک دانشگاه علاوه بر کسب مدرک، مهارت هم می‌آموزد قطعا به سمت دانشگاهی می‌رود که مهارت آموزی داشته و کارآفرین باشد.

سعیدی یاد آور شد: با توجه ویژه‌ای که دکتر طهرانچی به بحث پژوهش و گسترش شرکت‌‌های دانش بنیان دارند و با فراهم شدن امکانات لازم در راستای تحقق این امور در آینده‌‌ای نه چندان دور دانشگاه آزاد اسلامی می‌‌‌تواند در جایگاه نخست آموزش عالی کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/

188 / 167 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور جعفر سعیدی 1404 محرومیت زدایی آموزشی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محرومیت زدایی آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان و مدیران حراست واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور سعید رازقی رئیس دانشگاه اسلامی استان بوشهر و هادی دشتی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی این دانشگاه برگزار شد.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با ارائه گزارشی از مسائل، چالش‌ها و عملکرد حراست در سال گذشته و تشریح اجمالی برنامه‌های سال جدید، اظهار کرد: در دوره کنونی دانشگاه، تلاش کردیم دیدگاه‌های عموم نسبت به حراست و حفاظت فیزیکی تغییر کند و بیشتر تقویت بُعد فرهنگی فعالیت‌های مجموعه حراست در نظر گرفته شده است.

رضا آبشیرینی با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از دغدغه‌های اصلی امروز مسئولان و دلسوزان جامعه و کشور است، ادامه داد: در این نشست ضمن تدوین برنامه عملکردی یک سال پیش رو، کارگاه آموزشی مدیریت فضای سایبری و مجازی و گزارش‌نویسی برای مدیران حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دیدگاه فعالیتی در مجموعه حراست دانشگاه، در نظر گرفتن منفعت کارمند، استاد، دانشجو و دانشگاه بر منفعت شخصی است، خواستار جدیت و دغدغه‌مندی بیشتر همکاران حراست در انجام وظایف و مسئولیت‌ها شد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم در این نشست با اشاره به اینکه حراست، خط مقدم ورود افراد به دانشگاه است، افزود: بُعد نظارتی و ارتباطی حراست بسیار تعیین‌کننده است و این بُعد می‌تواند عاملی برای جلوگیری از بسیاری از انحرافات و اصلاحات باشد.

هادی دشتی با اشاره به عملیات رزمندگان سپاه در پاسخ به وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «بزرگ‌نمایی ضعف‌های کشور خیانت است و باید این حماسه‌آفرینی‌ها که منجر به امیدآفرینی است، جامع و دقیق بازگو شود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است